Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma automatisch laten afsluiten/opstarten bij sluimers

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Goeiegedag,

Al een tijdje gebruik ik de gratis versie van Rokario Bandwitdh monitor, ingesteld om de grenzen van de fair use policy weer te geven. Dit tot grote tevredenheid, met uitzondering van een enkel minpunt; wanneer ik de pc (win7 7100 rc x64) in sluimerstand zet, en er weer uithaal, laat het programma een piek zien van ~5 seconden met een bandbreedtegebruik van +-300 tot 400 mb/s. Dit komt dus neer op distorties in de gegevens van 1500 tot 2000 mb per keer dat de pc uit de sluimerstand gehaald wordt.

Dit lijkt mij een communicatie met de router of iets dergelijks, of een fout in het programma zelf. In elk geval niet iets wat ik eenvoudig kan verhelpen. Mijn vraag is dus of er een mogelijkheid bestaat om het programma automatisch te laten afsluiten wanneer de pc in sluimerstand gaat, en automatisch te laten opstarten wanneer de pc uit sluimerstand gehaald wordt. Met name omdat ik niet de enige gebruiker ben van de pc is het handmatig doen geen optie.

Alle suggesties zijn meer dan welkom!

Afbeeldingslocatie: http://i634.photobucket.com/albums/uu61/obiter_dictum/fup.png

[ Voor 3% gewijzigd door Obiter dictum op 29-09-2009 14:36 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welk OS gebruik je?

Rail Away!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
win7 7100 rc x64

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Automatisch opstarten wanneer je uit sluimerstand komt kun je in ieder geval instellen in de Task Scheduler (in Vista: Control Panel - Administrative Tools - Task Scheduler en dan Create Task (in Win7 zal het ongeveer hetzelfde zijn, denk ik?) ). Afsluiten wanneer-ie in sluimerstand gaat weet ik niet zeker, though

Rail Away!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
...schopje... iemand?