Moderen en Reacties editten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Als ik als FP - Mod een reactie beoordeeld dan doe ik dat op wat de inhoud van bericht is ten opzichte van nieuwsbericht, de reactie's op andere users en de tijd.

Als ik dan een nieuwsbericht een 0 geef wegens offtopic/irrelevant
en de poster van dat bericht ziet dat, dan heb ik wel eens gezien dat hij.zij daarna zijn bericht aanpaste zodat het wel binnen de +1 ontopic viel. Maar op dat moment heb ik hem al een 0 gegeven.

Als daarna heel veel modjes hem naar +1 moderen, kan bij jouw als mismodden gezien worden.
Kan hier wat aangedaan worden ?
Mag je dan je mod actie wijzigen zonder dat als mismodden word gezien?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je één reactie afwijkend mod ben je niet meteen mismodder hoor. Sowieso is een verschil van 0 naar +1 of vice versa gewoon zo klein dat dat ook niet echt mismodden genoemd kan worden. Dat is meer als je een overduidelijke -1 of 0 een +2 of +3 geeft ofzo, of het op grote schaal doet.

Een edit zorgt bij mij meestal niet voor een aanpassing van mijn originele mod, tenzij het écht een goede mod is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je moet een reactie gewoon modden zoals je hem ziet. Kom je later terug en is de reactie zodanig gewijzigd dat er reden is om de moderatie aan te passen, dan doe je dat ook. Kom je niet terug dan blijft je moderatie dus gewoon staan. Het ergste wat je hierbij kan gebeuren is dat je een afwijkende score hebt gegeven. Als je ook maar 100 reacties per 2 maanden modereert, dan is die ene afwijkende reactie maar 1% van het totaal. Daar krijg je echt geen problemen mee. Want er zijn sowieso maar weinig reacties die dusdanig gewijzigd worden dat een wijziging van de moderatie gerechtvaardigd is.

Verder met Wildhagen hierboven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een reactie mod je inderdaad zoals je 'm ziet. Als op basis van beroerde moderaties een edit wordt gedaan kan je dan 2 verschillende dingen zien met je moderatie:
1) Je hebt een lagere moderatie staan dan de reactie na edit waard was -> dit is gewoon de straf voor users die pas na een edit een goede post hebben staan. Of je kan het uitleggen dat de user inziet dat het een slechte post was en beterschap beloofde door 'm te editten.
2) Je hebt een hogere moderatie staan dan de reactie na de edit waard was -> de reactie zal alleen maar minder gewaardeerd worden en zelfs extra veel negatieve moderaties aantrekken omdat 'ie zo positief gewaardeerd werd.

In beide gevallen blijkt dat in praktijk users geen last hebben van de modperformce en mocht dat ooit gebeuren zijn we op TMF meer dan coulant om users uit de brand te helpen. Voorts is het ook mogelijk je moderatie te wijzigen naar je nieuwe gewenste waardering.

Mijn belangrijkste gedachtegang is dat reacties editten om deze te verbeteren iig een positieve kant opgaat op de FP ergo reacties alleen maar beter worden door dat toe te staan. Dat moderaties dan onterecht te negatief zijn is dan de extra balast waar de goede reactie maar tegenop moet boxen en da's jammer maar helaas.
Vroegah werden er trouwens minder reacties gepost (bij minder nieuws) en viel zo'n edit eigenlijk vrijwel direct op wat dan op TMF uitgebreidt besproken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik denk ook dat het handig is voor het geval het consequenties heeft, gewoon hier te melden wat er aan de hand was toen jij ging modereren. Zolang jij je mod kan toelichten met goede argumentatie lijkt mij dat er geen vuiltje aan de hemel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wildhagen, DirkW en Delerium geven wat mij betreft al het hele verhaal weer. Ik zal niemands moderatierechten afnemen vanwege een misser op één reactie. Sterker nog, meestal negeer ik 'mis'-moderaties op gewijzigde reacties omdat je nooit weet wat ervoor stond. En zoals de rest ook al zegt, de ModBot zal je er ook niet op pakken. Ik zou er dus niet over in zitten. ;)

Wat mij betreft hoef je het niet eens te melden in het mismod-topic; al is het niet erg als je het wel doet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om het nog sterker te maken: we weten dat het een loop-hole in het systeem is. We zeggen al jaren dat de policy om daar zo mee om te gaan de simpelste/logische is, namelijk modereren zoals je 'm ziet.
Door de bewustwording van die 'bug' en dat door ons voorgestelde lapmiddel hebben wij onszelf behoorlijk verplicht users met problemen hieromtrent zeer soepel te helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Hey luitjes, hopelijk gooi ik deze vraag in het juiste topic anders hoop ik dat iemand hem even wil verplaatsen of mij wil doorverwijzen. Ik kon geen betere plek vinden...

Wat kan de reden zijn dat elke willekeurige reactie die ik op de Frontpage plaats en ontopic is, wordt verwijderd? Ik hoop er iets mee toe te voegen aan de nieuws-items, maar dit is niet echt motiverend.

Hopelijk kunnen jullie hier iets over zeggen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan slechts 1 beoogde reactie van je terugvinden van de 2 uit 2009 en deze was om 17:14 gepost vandaag. Ik heb 'm ongemod aangetroffen en was zover ik kon inschatten inderdaad ontopic qua vraag (dus +1).

Maar waarom je 'm kwijt bent weet ik niet. Verdwenen reacties hebben de volgende mogelijkheden.
1) User-error ie niet gevonden waar 'ie zocht
2) User heeft +1-leesniveau en de reactie valt daar toch onder
3) Er stond spam of ander bijzonder ongewenst materiaal (denk WO2-humor oid) en daarom -2 verdwenen.

Dat zijn de enige mogelijkheden, dus take your pick.
Maar dit topic is eigenlijk inderdaad niet de plek om die vraag te stellen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 01-10-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Bedankt voor je reactie. Al begrijp ik niet helemaal wat je ermee bedoeld, maar het zal nr. 2 wel zijn want nr. 1 & 2 zijn het iig niet.

Mijn reactie van vanmiddag is weer verwijderd, dus ik ga mijn tijd niet meer aan de frontpage verdoen. Forum gaat prima overigens.

Verwijder mijn beide posts maar even als het topic vervuild is geraakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Reacties worden nooit compleet verwijderd, hier kun je al je reacties terugvinden die je ooit hebt gepost, inclusief onzichtbaar gemaakte reacties (-2) en reacties die om andere redenen niet op andere plaatsen zijn terug te vinden. Als je reactie daar niet tussen staat ben je ofwel tegen een bug opgelopen, ofwel heb je zelf een fout gemaakt en de reactie helemaal niet gepost.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dank voor je reactie, ik hou het even in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Wat kun je eigenlijk bereiken met het modden, ik bedoel wat is het doel ervan uiteindelijk ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
Uit reviews: Tweakers.net moderatie faq
Waarom een moderatiesysteem?

Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen. De eerste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen. Hiermee kunnen zij ongewenste berichten, zoals flamebaits, trolls en first posts, wegfilteren of de selectie beperken tot de meest waardevolle reacties.

De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het straffen van users die ongewenste berichten posten. De beloning en bestraffing vinden plaats door middel van het uitdelen van zogenaamde karmapunten. Karma is de totale waardering van de door een gebruiker geleverde input op Tweakers.net. Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren.
Pagina: 1