Bottleneck CPU ati 5850?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 14:14
Mensen,

Heb een X2 550 AMD .
Draait 3.8 Ghz OC.

Is dat genoeg, zodat me cpu geen bottleneck vormt?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Zonder informatie over welke resolutie je gamed & of je graag AA/AF gebruikt is die vraag zeker niet te beantwoorden. Hij zal zeker een bottleneck vormen, maar in de meeste games zal de processor niet voor een bottleneck zorgen die de FPS beneden een speelbare FPS houdt.

• Mr.Joker
Wil voornamelijk games gaan spelen op een 32 inch lcd...
Aan welke processor (Amd platform) zou ik dan moeten denken?
AA/AF Wil ik wel gaan gebruiken idd....
Ben niet zo'n fanatieke gamer, maar op ze tijd FSX / Need for speed shift, moet kunnen.
Heb ik bij een grote resolutie ook meer baat bij meer videogeheugen? ( 2GB i.p.v. 1GB bijv. ?)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 18:52
op hogere resoluties is idd 2 gb beter dan 1gb.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Welke resolutie speel je? 32 Inch zegt opzich niks.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Mr.Joker schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:38:
Aan welke processor (Amd platform) zou ik dan moeten denken?

AA/AF Wil ik wel gaan gebruiken idd....
Ben niet zo'n fanatieke gamer, maar op ze tijd FSX / Need for speed shift, moet kunnen.
Lijkt me toch te moeten gaan op een X2 5500. Wat zijn de frames/sec die je nu haalt?

• Mr.Joker
Zit nu met een oude videokaart die niet echt voor games is.
vandaar me keuze van me nieuwe videokaart welke geschikt is, en of de 5850 geschikt is, of dat ik beter voor de x2 4870 moet gaan?
denk dat ik met 1920 x 1080 ga spelen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sowieso kan een x2 550 op 3,8GHz in alle spellen speelbare framerates neerzetten. Als je volle AA en AF wilt gebruiken kan je de rekenkracht van een HD5850 echt wel gebruiken, zeker op die resolutie.

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 29-09-2009 14:58 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:48

M2M

medicijnman

Om voor de games die jij wilt gaan spelen, het geheel nog een beetje gebalanceerd te houden, is het misschien verstandig up te graden naar 4 GB geheugen (IPV 1 GB of 2 GB) en wat minder geld uit te geven aan een monster van een videokaart (HD58xx of 4870x2). óf je koopt wel zo'n kaart en upgrade gelijk je gehele systeem naar een recente quad core of snelle dual core + 4 GB geheugen.

Kijk trouwens ook even naar de voeding die in je huidige machine zit. (en vraag in het voedingen topic of je voeding geschikt is voor de kaart die je op het oog hebt)

edit:
bwerg schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:58:
Sowieso kan een x2 550 op 3,8GHz in alle spellen speelbare framerates neerzetten. Als je volle AA en AF wilt gebruiken kan je de rekenkracht van een HD5850 echt wel gebruiken, zeker op die resolutie.
echt niet dus. Probeer jij maar eens op een X2 550 (overgeklokt of niet) supreme commander met medium setting op een medium map, met 4 cpu tegenstanders soepel te spelen.
Voor de games die deze tweakert graag speelt zou de huidige processor wel voldoen.

[ Voor 34% gewijzigd door M2M op 29-09-2009 15:02 ]

-_-

• Mr.Joker
Er zit nu 3GB in, maar er komt een snel setje van 4GB in.

Ik wil er wel een quad core in stoppen, maar ik speel het meeste fsx, waarbij er niet eens optimaal gebruik wordt gemaakt van de 2de core.
Weinig spellen (tenminste die ik wil spelen) maken gebruik van alle cores.
ik heb de x2 550 net een maand.
zou ik dus weer ongeveer 80/90 euro uit moeten geven om een amd phenomII X4 @ 3.2 Ghz aan te schaffen, en hoeveel prestatiewinst praten we dan.....
Als ik schietspellen speel, speel ik ze wel op me 19 inch monitor, ga niet voor schietspellen voor de TV hangen(de 32 inch lcd waar het om gaat), vind fsx / race spellen alleen prachtig @ grote scherm/
Ik denk dat ik nu wel de snelste dual core AMD processor heb, dus opgraden???
Voeding gaat zoiezo een 650 watt oid worden, dat is het punt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Joker op 29-09-2009 15:13 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Kijk, met zo'n reactie kunnen we wat :)

pricewatch: Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E is het advies van mij. Sluit goed aan op je huidige hardware. (dat wil zeggen dat je videokaart niet uit zijn neus staat te eten, en de koeler is volgens wat verhalen links en rechts ook een stukje stiller dan normaal).
Echter kan ik me ook herinneren dat FSX beter draait op een nvidia videokaart dan eentje van AMD/ATI. In dat geval is dit: pricewatch: Sparkle Geforce GTX260 core 216 - 55nm misschien een optie. Ga in ieder geval niet meer uitgeven dan 140 euro.

Ps. wat voor een kaart heb je nu in je systeem hangen eigenlijk?

-_-

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Als je zelf de stroom betaald en je pc erg vaak in idle modus staat wat betreft 3d, dan zou een 5850 niet eens zo slecht zijn gezien het zeer lage idle verbruik. Dan haal je de extra kosten van die duurdere kaart er wel weer uit.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 22:22
Verwen jezelf een keer een neem een 5850. Zeker met een 32inch scherm kan ieder procentje power van pas komen. Die X2 is niet de snelste maar deze kun je over een tijdje ook weer upgraden naar een X4 oid.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Als je FSX wil spelen kun je beter een snellere cpu halen dan een snellere graka. Deze is namelijk sterk afhankelijk van de cpu... (zie ook fsx topic)

• Mr.Joker
Thnx voor de reacties.

@ M2M, de oudere ATI serie kaarten, die hadden problemen met het vormen van wolken idd bij fsx, dat is bij de huidige kaarten(drivers) opgelost. (volgens mij)...
Ati heeft meer bang for buck, dus nvidia gaat het niet worden denk ik.
Woon nog thuis, dus stroom is niet echt boeiend, haha.
@cpt.skydiver.
welke AMD processor zou ik er veel mee vooruit gaan bij FSX, bijna geen 1 denk ik.....
ik wil ook andere spellen goed kunnen spelen, en dan heb ik echt een betere nodig, heb nu een (niet lachen) EN8400GS, simpel cheap ass 30 euro ding.
http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=2428&page=6
Beetje reeële bench's ?

• M2M

M2M

medicijnman

Mr.Joker schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:28:
Thnx voor de reacties.

@ M2M, de oudere ATI serie kaarten, die hadden problemen met het vormen van wolken idd bij fsx, dat is bij de huidige kaarten(drivers) opgelost. (volgens mij)...
Ati heeft meer bang for buck, dus nvidia gaat het niet worden denk ik.
Woon nog thuis, dus stroom is niet echt boeiend, haha.
@cpt.skydiver.
welke AMD processor zou ik er veel mee vooruit gaan bij FSX, bijna geen 1 denk ik.....
ik wil ook andere spellen goed kunnen spelen, en dan heb ik echt een betere nodig, heb nu een (niet lachen) EN8400GS, simpel cheap ass 30 euro ding.
http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=2428&page=6
Beetje reeële bench's ?
dan wordt het dus een 4870 of een 5850. Kiezen maar :)
In ieder geval zullen je framerates wel flink toenemen.

-_-

Pagina: 1