Toon posts:

KPN Experia Box i.c.m. Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb zelf al sinds een maand of 3 een Router gekocht (Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N Router | WNDR3300-100FSS). Deze heb ik destijds gekocht omdat ik videos binnen het huis wil gaan streamen en via het internet en eigen netwerk goed spellen kan spelen. Deze router staat erg goed aangeschreven en bevalt mij perfect.

Echter nu hebben we sinds vandaag KPN met een Experia Box...ik hoor nu allemaal verhalen dat een eigen router nu helemaal geen zin meer heeft maar dit is toch niet waar? De redenen waaarom ik een eigen router heb gekocht zijn toch nog steeds van toepassing of is het echt zow dat als je een Experia Box hebt dat een eigen router overbodig is...

Ik hoop het niet de router bevalt mij gewoon super...

Mocht deze overbodig zijn kan iemand mij dan uitleggen waarom?

Ps. mocht ik deze router willen gaan gebruiken hoe kan ik dat dan het beste doen?

Alvast bedankt!

Gr. Mark

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
De Experia Box is van zichzelf al een router. Om die Netgear te gebruiken voor draadloos, moet je zorgen dat het ip-adres wordt aangepast zodat deze in dezelfde subnet zit als de Experia box. Dan moet je op de Netgear DHCP uitschakelen en zorgen dat je alleen de LAN verbindingen gebruikt, dus niet de WAN of internet poort gebruikt.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓