Toon posts:

Moederbord defect

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

mijn laptop (Amerikaans Model), gekocht in '07, is defect door mijn eigen domme fout..

Ik had een nieuwe RAM geheugen gekocht, 2x 2GB ram. (Mijn laptop had 2GB ram) En blijkbaar was dat te veel voor mijn arme laptop.. Gevolg: vermoedelijk moederbord kapot.

Reparatie zou mij ongeveer 450-500 EUR kosten. MAar is het niet mogelijk om 2e hands te kopen of zo?
Hoeveel zou dat moeten kosten? Is het mogelijk om zelf te vervangen?

Is er een andere mogelijkheid om hem op te starten? Via andere laptop of zo?

Groeten en bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan moet je even kijken wat voor type moederbord het is en goed zoeken naar exemplaren die te koop staan ;) Via ebay en marktplaatst etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 29-09-2009 12:08 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT :)

Zonder ook maar enige vorm van typenummer, merk of wat dan ook te geven kunnen we natuurlijk moeilijk zeggen wat de mogelijkheden zijn.
Ga eens op zoek naar een vervangend moederbord (als je zeker weet dat deze defect is) op sites als ebay, daar zijn ze vaak te vinden en dan weet je gelijk wat het kost. En of je het zelf kunt vervangen ligt natuurlijk een beetje aan je eigen handigheid, maar zo heel moeilijk is het niet om die dingen in elkaar te zetten, als je maar voorzichtig bent.

Doorgaans is geheugenuitbreiding niet de oorzaak van een defect, heb je rekening gehouden met ESD? Dat lijkt me namelijk waarschijnlijker.

Dit topic ga ik in elk geval sluiten, we verwachten dat je zelf namelijk de moeite neemt om je probleem op te lossen voordat je een topic opent. En even een kijkje nemen om te zien wat voor vervangende onderdelen er beschikbaar zijn hoort daar toch zeker bij.

Dit topic is gesloten.