Toon posts:

Linux problemen problemen en nog eens problemen!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste..

Ik heb al heel wat howto tjes door gelezen maar geen stappen kunnen vinden die tot mijn systeem betrekking hebben.
Ik heb een grafische kaart de Asus V7100 T layout Niet dat die tv wat uitmaakt maar ik heb hem zo gekocht.
Nu probeer ik Redhat linux te installeren en wil natuurlijk ook mijn grafische kaart installeren. Maar dan komen de problemen. Ik zorg er eerst voor dat mijn installatie af is. En dan ga ik met xconfigurator aan de gang om mijn grafische kaart te instellen. Ik heb Xfree86 4.0.2 geinstalleerd dat ging goed. Aangezien daar de geforce chipset wordt ondersteund. Als ik de geforce chipset installeer dan probe ik hem en dan geeft tie zulke rare dingen op het scherm dat ik Ctrl-Alt Delete moet gebruiken om er uit te komen. Nu heb ik het ook al geprobeerd met een Generic maar dan levert hij met mijn monitor kuren. Wie kan mij helpen want nu weet ik het toch echt niet meer?

Matthijs

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
negeer ook vooral de regel "do NOT probe clocklines (ofzoiets) with this chipset" bij het configureren

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Heb ik gedaan maar ik heb x nodig om KDE op te starten! En dan zegt KDE cannot connect X en dan ben ik weer op de prompt!

Matthijs

Verwijderd

Topicstarter
Beste..

Mijn configuratie:

AMD TB 900MHz, 128MB, Creative live player, 45 GB, Asus V7100 T layout, 56k modem, MSI K7T master mobo.

Matthijs

Verwijderd

Ik heb een GeForce2MX en ik heb net RedHat7 op mijn pc gezet. Wat ik ook probeerde, de videokaart weigerde dienst (X Windows beweerde dat ie niet eens bestond), terwijl ik wel de update van nVidia erop had gezet. Nu werkt het gelukkig allemaal.

Ik raad je aan om de nieuwste nVidia linux drivers te downloaden van hun website, en vervolgens eerst de kernel module te installeren met rpm -Uvh nvidia-kernel-blablabla.i386.rpm en vervolgens de GLX/XWindows driver met rpm -i nvidia-glx-blablabla.i386.rpm. Dan moet je in het file /etc/X11/XF86Config-4 de driver voor je videokaart van 'nv' veranderen in 'nvidia'.
De tool XF86Config werkt (bij mij dan) niet voor XFree 4, omdat deze niet XF86Config maar XF86Config-4 (in /etc/X11) gebruikt. Misschien geldt dit ook voor XConfigurator. Dunno :)

Duurde een dag voordat ik het zelf door had |:(

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dan probe ik hem en dan geeft tie zulke rare dingen op het scherm
je moet hem zoiezo al niet proben...

mijn eerste reactie was sarcastisch bedoeld.. dacht dat dat wel duidelijk te merken was

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
(Voor de zoveelste keer)
De geforce2mx heeft xfree86 4.02 of hoger nodig. Bij de meeste distributies zit slechts 4.01 van daar dat je geforce2mx het niet doet. Je moet de drivers van nvidia zelf installeren, deze doen het wel goed en hebben ook 3d, wat de standaard xfree86 drivers niet hebben.
Pagina: 1