2008 TS Server Folder redirection probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik ben gister de hele dag bezig geweest om duidelijk te krijgen hoe ik de map die op het bureaublad staat geredirect krijg naar de Homedrive van een gebruiker google citrix forum etc.

De map heeft de naam van de Gebruiker en is standaard aanwezig op de desktop. In de map staan vervolgens Documents Favorites Downloads etc.
Zover ik heb kunnen achterhalen is dit de "Personal" folder. De Doucments Favorites etc kan ik wel prima redirecten maar "Personal" krijg ik niet aan de gang.

Debug logging mbv Userenv.log werkt helaas niet meer op 2008 en ik heb niet kunnen vinden of er een alternatief is.

We gebruiken Roaming profiles en zet de redirects in ntuser.man en niet dmv policys (hier is "Personal" ook niet als optie aanwezig en heeft ook niet mijn voorkeur).

Ik wil het dus zo hebben dan wanneer mensen op de map klikken deze naar hun homedrive mapt e.g. \\server\share\username

[ Voor 7% gewijzigd door Nowa op 29-09-2009 10:55 ]

43% of all statistics are worthless.

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59
Kan dat niet gewoon via de zelfde manier zoals in Windows 2003?

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Klopt ntuser.man zijn regeistry settings waarin ik inderdaad User Shell Folders zet. Dit werkt dus niet voor Personal

43% of all statistics are worthless.