Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een tv aangeschaft nameleijk de LC-32DH77E.
Dit in combinatie, wilde ik natuurlijk mijn xbox er aansluiten voor de HD beelden.

Nu kwam ik tot verbazing dat ik geen beeld had de eerste keer.. dit kwam omdat de instellingen van de oude tv er nog op zaten en die niet pakte voor de 1 of andere manier.
Dus heb ik mijn xbox gereset, en wilde het instellen op 1080p, helaas wilde dit niet en kreeg alleen geluid, en zwart beeld.
1080i overigens werkt wel prima.

Zelf heb ik een component-av stekker die ik bij aankoop er bij kreeg.
Naarmate te hebben gezocht op internet bleek dat de component stekker gewoon 1080p moet weergeven?!
Of zal ik toch eens een HDMI-av kabel moeten aanschaffen, want zelf heeft mijn xbox geen HDMI aansluiting.

Alvast bedankt!

B.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kan jouw tv wel 1080p aan? Heb je daarnaar gezocht. En sowieso raad ik je aan om het via HDMI aan te sluiten voor de beste kwaliteit.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op internet staat dat deze tv 1080p kan, en op de doos en manual staat dat dit ook mogelijk is.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Dat de tv 1080p aan kan wil nog niet zeggen dat je via elke input deze resolutie kan weergeven. Zo zijn er tv's die een maximale input van 1080i hebben over de component-ingang. Wellicht heeft jouw tv hetzelfde "probleem". Het komt wel steeds minder voor en veel component ingangen pakken nu wel 1080p, maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.

Als je aangeeft dat je een (oudere) XBox 360 hebt zonder HDMI heeft de aanschaf van een HDMI AC-Cable ook geen zin. Dit omdat deze AC-Cable een setje is van een standaard HDMI kabel en een adapter om de optische uitgang los te gebruiken.
Je zou wel kunnen kijken of de XBox VGA-cable wel zou werken, want die kan je wel op elke XBox aansluiten. Alleen is het dan nog steeds de vraag of de VGA input wel 1080p aan kan.

Edit:
Laatste blijkt dus niet te kunnen...
Analoge signalen hebben op deze tv een maximale resolutie van 1080i.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 30-09-2009 11:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:47
Overigs in de handleiding staat meestal aangeven welke resoluties je tv aan kan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Moest eerst even googlen wat voor merk je TV is, een Sharp dus. Toen op zoek naar de user manual, die jij waarschijnlijk gewoon bij de hand hebt.
In de handleiding wordt idd niks gezegd over beperkingen van de component ingang, maar op pag. 35 rechtsonder staat wel "ANALOGUE RGB: 576p/720p (50 Hz)/1080i". OK, dit gaat over de VGA ingang, maar wanneer die deze beperkingen heeft is 't vrij aannemelijk dat dit ook zal gelden voor de component ingang (ook analoog).
Ik ben bang dat je genoegen zult moeten nemen met 1080i (ook over VGA), maar ik kan me niet voorstellen dat dat op een 32" scherm een nadeel kan zijn. Voor games/films is 720p op zo'n scherm al prachtig, en je merkt pas verschil met 1080p wanneer je pal op 't scherm zit (zeg op 1.5 meter).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan zal ik het moeten doen met 1080i ;)
Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1