Volgens mij rust de basis van een IT security bedrijf op een bekende naam en de ervaring van anderen in de markt. Een nieuw bedrijf kan het dus super super goed doen en de beste prijzen en service hebben. Alsnog zullen zeker de wat grotere klanten niet voor je kiezen omdat je te klein bent en of geen naam hebt gemaakt in de markt.
Je richten op de kleinere bedrijven, hmm in security dan kom je dus uit als klanten in het MKB die geld gaan investeren in it security. ik vraag me af hoe groot die klantengroep is. de meeste MKBérs boeit het helemaal niets hoe er security is als het maar werkt. de gemiddelde MKBér denkt bij it security aan zijn wachtwoord wat ie gebruikt op zijn laptop. als jij dan aankomt met DMZ en MZ ontwerpen zit je zo zo ver van elkaar af. Ze zullen pas het belang zien als het een keer mis is gegaan.
Naar mijn idee worden security bedrijven ook altijd een soort target ansich binnen de hacker community's. dus een site die het hackerssafe logo voert is een leuker target om plat te leggen dan een site zonder. omdat je dan als hakcer ook nog eens die hackerssafe figuren op de korrel hebt genomen.
Overigens bazeer ik dit op gevoel en totaal niet op cijfers

een marktonderzoek lijkt me een goede basis voor je een bedrijf wil starten! als jij denkt er geld mee te kunnen verdienen moet je het doen. geloof in de droom ej.
Sommige mensen....