Toon posts:

Ethernet naar ADSL-verloop t.b.v. draadloos internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn ouders hebben een ADSL abonnement via Online, en ik heb hun internet draadloos gemaakt d.m.v. een linksys wireless modem. Nu hebben mijn ouders echter besloten om ook voip aan te schaffen bij online. Om dit te realiseren hebben ze een nieuw modem ontvangen (merk is mij niet bekend) maar dit is geen draadloos modem. Het is een modem met 1x rj11 als ingang om alles op binnen te laten komen, en dan 1x rj11 uitgang voor de telefoon en 4x rj45 voor internetconnecties. Mijn bedoeling is om het geheel weer draadloos werkend te krijgen door na dit modem de linksys weer aan te sluiten. Maar is dit uberhaupt wel te realiseren? De linksys heeft als ingang namelijk ook een rj11 nodig. Mijn vraag: zit ik op het juiste spoor om het werkend te krijgen, en zijn er verloopjes in de handel van rj45 naar rj11? Ik heb er nog geen gevonden...
Bedankt!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

kan je even een type nummer geven, want ik heb het idee dat ik geen idee heb waar je het over hebt, en mocht het niet lukken zet je je linksys te koop en koop je er een uit de V&A ;).

En aan die verloopjes, mochten ze bestaan heb je niks, het is net als het verloopje bij een benzine auto hebben om diesel er in te kunnen gooien :P

[ Voor 29% gewijzigd door BGB4rn op 29-09-2009 08:06 ]

Signature

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35

krietjur

Where am I?

Verloop van rj45 naar rj11.. hoe had je dat in gedachten dan? De ADSL poort van je Linksys gaan aansluiten op een rj45 poort op het nieuwe modem? Dat gaat natuurlijk niet werken, een ethernetpoort aan een telefonie poort koppelen..

Als er op je linksys ook rj45 poorten zitten om pc's op aan te sluiten, dan kan je je linksys waarschijnlijk wel gebruiken als accesspoint. Daarvoor kan je in dit topic kijken: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56

TdV

Je hebt een wireless router of accespoint nodig om te bereiken wat jij wil. Je hebt nu een modem-router. Als deze te configureren is als router kan je hem nog gebruiken, anders heb je een andere nodig. De router heeft als begin een rj45 (ethernet) nodig en geen rj11 (telefoonsignaal). Met een verloopje kom je er dus niet.

zie hierboven, ik was weer te langzaam...

[ Voor 6% gewijzigd door TdV op 29-09-2009 08:09 ]