110 meter cat5

Pagina: 1
Acties:

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 15:31
Ik heb een utp cat5 kabel van 110 meter van adsl modem/router naar pc maar krijg geen verbinding. Ik weet dat 110 meter (te) lang is maar ik weet ook van iemand anders die met dergelijke lengte wel een verbinding heeft gehad. Tips of trucks ?

Verwijderd

geluk hebben?

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 17:52
Ermm, kabel *snip* doen halverwege in de buurt van een stopcontact en er een switch tussen hangen.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb zelf een cat5 van ~70 m liggen en over die kabel krijg ik alleen verbinding als ik een snelheid van 10 mbit forceer, misschien dat je dat kan proberen?

• ewal
TheMazzter schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:49:
Ik heb zelf een cat5 van ~70 m liggen en over die kabel krijg ik alleen verbinding als ik een snelheid van 10 mbit forceer, misschien dat je dat kan proberen?
Dat is het proberen waard, hoe doe ik dat precies ?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-03 13:52

TommyGun

Stik er maar in!

100 meter moet toch ook gewoon kunnen met 100mbit. Nooit problemen mee gehad althans (was wel kwaliteit kabel).

Maar inderdaad, anders een switch ertussen.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 29-09-2009 08:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
In je PC bij netwerkinstellingen ergens (Windows), voor Linux is er één of ander commando, ik zou het voor beide OS'en even niet precies uit m'n hoofd weten.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 17:01

iMars

Full time prutser

ewal schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:18:
[...]

Als je handig bent: Kabel doorknippen. Stekkertje op beide uiteinden plaatsen. Switchje kopen en ertussen plaatsen
code:
1
2
3
+-------+             +--------+             +----------+
| Modem |----50mtr----| Switch |----50mtr----| Computer |
+-------+             +--------+             +----------+

Als je niet handig bent, het laten doen, of 2x 50mtr kopen.

edit
Tis nog vroeg, lezen gaat dan wat moeilijker B)
Je doelde waarschijnlijk op het 10Mbit forceren... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 29-09-2009 08:35 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53
110 meter moet gewoon werken, probeer eerst een een switch aan het einde voor je computer te zetten, dat is soms al genoeg.

• ewal
jjbstolk schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:34:
110 meter moet gewoon werken, probeer eerst een een switch aan het einde voor je computer te zetten, dat is soms al genoeg.
Ik zal er morgen mee aan de slag. Er staat nu een router aan het einde van de kabel, maar dan zet ik dhcp wel uit en gebruik deze als switch.

bedankt voor alle reacties

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

100 meter moet gewoon kunnen, dus 110 zou ook nog wel mogelijk moeten zijn.

Ik zou gewoon eerst even checken of de RJ45 stekkers er wel goed opzitten (aderparen/kleurvolgorde).
@ewal; Wat is bij beide kanten de kleurvolgorde in de RJ45 connector?

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 29-09-2009 16:28 ]

Alles kan stuk.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Toch grappig dat iedereen overtuigd is dat 110mtr geen probleem is:
Cat 5e cable is an enhanced version of Cat 5 that adds specifications for far end crosstalk. It was formally defined in 2001 as the TIA/EIA-568-B standard, which no longer recognizes the original Cat 5 specification. Although 1000BASE-T was designed for use with Cat 5 cable, the tighter specifications associated with Cat 5e cable and connectors make it an excellent choice for use with 1000BASE-T. Despite the stricter performance specifications, Cat 5e cable does not enable longer cable distances for Ethernet networks: cables are still limited to a maximum of 100 m (328 ft) in length (normal practice is to limit fixed ("horizontal") cables to 90 m to allow for up to 5 m of patch cable at each end, this comes to a total of the previous mentioned 100m maximum). Cat 5e cable performance characteristics and test methods are defined in TIA/EIA-568-B.2-2001.
Meestal gaat z'n dergelijk afstand gewoon niet en is idd een switch ertussen de enige oplossing.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probleem met ethernet is dat de golflengte van het ethernetsignaal over de koperdraden zo is dat je na 100m uitdoving krijgt. Dat is een heel technisch verhaal, maar het komt er op neer dat je signaal boven de 100m aaneengestrekte kabel gewoon minder sterk wordt. Combineer dat met het algemeen gebruikte CMSA/CD protocol voor opnieuw zenden en versturen van data n.a.v. gedetecteerde collissions en je hebt idd kans op een mindere verbinding. Gebruik je een switch dan wordt het binnenkomende signaal opnieuw verzonden en heb je daar geen last van.

De reden waarom het op 10Mbit vaker beter werkt heeft weinig met de kabel te maken, maar des te meer met de hoeveelheid info die tegelijkertijd verzonden en ontvangen wordt. 100Mbit is meer data tegelijk, dus meer kans op botsingen en dus ook meer resends nodig - die op hun beurt ook weer last krijgen van de al geldende puinhoop op het datakanaal ;) Bij 10mbit is dat een factor 10 minder, waardoor de verbinding stabieler kan zijn.

Overigens kan een goede kwaliteit Cat5 kabel door de betere geleidende eigenschappen wel schelen bij 100Mbit, en met Cat6 doet het dat zeker, maar dat laat onverlet dat het ethernetsignaal nog steeds een vaste golflengte heeft en dus boven de 100m met uitdoving te maken krijgt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

w00d schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:33:
Toch grappig dat iedereen overtuigd is dat 110mtr geen probleem is:

[...]

Meestal gaat z'n dergelijk afstand gewoon niet en is idd een switch ertussen de enige oplossing.
Omdat die 100Meter de theoretische lengte is waarop gegarandeerd word dat de verbinding nog 100% optimaal is.
Daar zit over het algemeen al een behoorlijke foutmarge in. Als je dan ook nog eens genoegen neemt met een paar% packetloss of op lagere snelheden (Dan 1gigabit full duplex ) dan kom je in de meeste gevallen veel verder uit.

* heuveltje die ooit 100mbit full duplex had over 135M cat5 :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt in de instellingen van de ethernet adater proberen te forceren op 10Mbps, maar ook die standaard is gelimiteerd tot 100 meter. Soms kom je net wat verder, soms niet.

Ook spelen met half duplex/full duplex kan schelen.

Als je verder wil zul je een swtich moeten invoegen, of een andere standaard moeten gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 29-09-2009 16:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Onlangs nog een cat5 kabel van 170meter gelegt als tijdelijke kabel, het werkte goed al was er best veel packet loss.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03 15:39

Tjark

DON'T PANIC

heuveltje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:40:
[...]

Omdat die 100Meter de theoretische lengte is waarop gegarandeerd word dat de verbinding nog 100% optimaal is.
Daar zit over het algemeen al een behoorlijke foutmarge in. Als je dan ook nog eens genoegen neemt met een paar% packetloss of op lagere snelheden (Dan 1gigabit full duplex ) dan kom je in de meeste gevallen veel verder uit.

* heuveltje die ooit 100mbit full duplex had over 135M cat5 :)
Die 100m is niet theorie van uitdemping, maar puur qua tijd:
Hi, just read the clarification, and thought I should mention that the run length includes hubs as well.

It's to do with the maximum distance between active nodes. Nodes with store and forward will extend the maximum distance.

The limit's imposed by the time it takes for the smallest packet to be entirely on the wire. If a packet is entirely on the wire, and the beginning hasn't been accepted by all other nodes in the same collision domain, then you could have one begin transmitting and corrupting the other packet. The real problem is the original node doesn't know this has happened, so will only retransmit it if requested.
't heeft dus te doen dat een pakketje binnen een bepaalde responsetijd er moet zijn ivm collisions. Meer weten, moet je toch ff googlen :) (maar ik weet dat 't theoretisch tot 700m oid moet kunnen qua tijd, maar dan is er geen responseactie meer mogelijk...)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjark op 29-09-2009 16:48 ]

*insert signature here

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
ewal schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:38:
Ik heb een utp cat5 kabel van 110 meter van adsl modem/router naar pc maar krijg geen verbinding. Ik weet dat 110 meter (te) lang is maar ik weet ook van iemand anders die met dergelijke lengte wel een verbinding heeft gehad. Tips of trucks ?
Ik heb kabels doorgemeten die 116 en 120 meter waren.Okee ze kwamen kwa lengte en demping niet door de meting,maar de pc's die erop zitten hebben nergens problemen mee.Bij een andere klant hebben we er 1tje van 168 meter gelegt.en zelfs daar hebben we geen klachten over gehad,al had ik dat wel verwacht,terwijl de klant wist dat de afstand zo lang was.Heb je de stekkers zelf geknepen?Misschien dat je eens niet stekkers moet proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door vincedd op 29-09-2009 17:06 ]

• remco_k

remco_k

vincedd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:03:
[...]
Ik heb kabels doorgemeten die 116 en 120 meter waren.Okee ze kwamen kwa lengte en demping niet door de meting,maar de pc's die erop zitten hebben nergens problemen mee.Bij een andere klant hebben we er 1tje van 168 meter gelegt.en zelfs daar hebben we geen klachten over gehad,al had ik dat wel verwacht,terwijl de klant wist dat de afstand zo lang was.Heb je de stekkers zelf geknepen?Misschien dat je eens niet stekkers moet proberen.
Ik neem aan dat je (hopelijk) bedoeld dat je die meting niet met een willekeurige multimeter hebt gedaan maar met een speciaal voor dit doel bestemde meter? (naam effe kwijt...)

Alles kan stuk.

• Duinkonijn
  • Laatst online: 07:11

Duinkonijn

Huh?

FLuke lanmeter ? :) afstanden zijn leuk en al maar als de kabel kwalitatief niet hoog is, kan je het ook vergeten

items als platgelopen kabels - haakse bochten e.d. doen er ook niet goed aan

zit er bij die adsl modem ook nog clients.. anders zou ik de adsl lijn verbinden met die cat en de adsl modem verderop plaatsen

[ Voor 50% gewijzigd door Duinkonijn op 29-09-2009 20:28 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• vincedd
Ik neem aan dat je (hopelijk) bedoeld dat je die meting niet met een willekeurige multimeter hebt gedaan maar met een speciaal voor dit doel bestemde meter? (naam effe kwijt...)
[/quote]
Nee,niet met me multimeter,maar een fluke dsp 4000 cat5/cat 6 meter

quote]remco_k schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:56:
[...]
FLuke lanmeter ? :) afstanden zijn leuk en al maar als de kabel kwalitatief niet hoog is, kan je het ook vergeten

zit er bij die adsl modem ook nog clients.. anders zou ik de adsl lijn verbinden met die cat en de adsl modem verderop plaatsen

[
Modem een eind verderop neerzetten gaat vaak niet goed,zeker nu de afstand meer dan 100 meter van het isra af bedraagt,dat is vragen om uitval van je internetsginaal.

[ Voor 75% gewijzigd door vincedd op 29-09-2009 20:35 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

persoonlijk geef ik de voorkeur van een dsl signaal dat over 110m loopt dan een utp die over 110 loopt..

heb ze beide in praktijk (gehad). de 2 dsl lijnen houden het prima vol. overigens is het wel isdn. dus iets sterker.. maar in omgevingen met analoog was het ook niet echt een probleem

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• ewal
De kabel is ingegeraven en ligt dus onder de grond en is aangelegd door een installatiebedrijf, en die heeft de kabel ook doorgemeten aan weerskanten, dus moet goed zijn. Halverwege een switch is dus niet mogelijk, maar ik ga er morgen mee aan de slag. Bedankt voor alle antwoorden.

Verwijderd

in theorie is de max 100, praktijk wisseld het nogal per kabel. Langste wat ik zonder loss heb overbrugt is 135M

• heuveltje
  • Laatst online: 04-03 16:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Duinkonijn schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:24:

FF domme vraag, maar wat heeft een haakse bocht nou weer er mee te maken ?
Tis niet alsof er een AirFlow inzit ofzo :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

En waarom is halverwege een switch niet mogelijk? Gewoon kuil graven, 220 er naar toe (of desnoods gewoon een 220 kabel trekken en dan 12V erop zetten van de adapter van de switch).

En dat alles in een waterdicht kastje onder de grond doen. werkt goed hoor....

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

heuveltje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:17:
Op de plek van een scherpe bocht of beschadiging wijken de aders uit elkaar. Dat verstoort de symmetrie van de kabel, leidt tot extra verlies en overspraak en dus tot storingen. Zelfs bij relatief korte kabels van 10-20 meter kan dat al tot problemen leiden.
ewal schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:11:
De kabel is ingegeraven en ligt dus onder de grond en is aangelegd door een installatiebedrijf, en die heeft de kabel ook doorgemeten aan weerskanten, dus moet goed zijn.
Dan is je telefoonsignaal op de kabel zetten je beste optie. Het telefoon- en DSL-signaal heeft geen timingsproblemen en is (zonder andere stoorsignalen in de buurt) robuuster dan een ethernet-signaal. Voor de snelheid van je verbinding maakt het niet of nauwelijks uit of je 1130 meter of 1230 meter van de centrale zit. Zolang je alles netjes aansluit en de twists van alle kabels zoveel mogelijk intact houdt zou dat probleemloos moeten werken. Ik ga er van uit dat er geen andere kabel naast je cat5-kabel loopt. Als 'ie samen met een stroomleiding in een buis ligt kun je het namelijk vergeten.

[ Voor 46% gewijzigd door burne op 29-09-2009 21:27 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

heuveltje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:17:
[...]

wat burne aangeeft, denk dat de minimale bocht toch een straal moet hebben van 5 cm...

• vincedd
cat 5(e) en cat 6 kabel kan veel hebben,ook als je ze buigt.ze komen gewoon door de metingen heen.Ik ben ook voorstander van ruime bochten in kabels,maar in sommigen situaties kan je echt niet anders.Er word door leveranciers boeken vol geleverd als je weer eens op cursus bent bij ze over hoe je het aanlegt en afwerkt.Heb zelf laatst weer een cat 6 netwerk afgeleverd bij een klant.Daar gebruikte we opbouwdozen voor inbouw schakelmateriaal.Die rot dozen waren zo indiep dat ik in sommigen gevallen de cat 6 bij het binnenkomen van de outled moest knikken.En toch netjes door de metingen komen.Wel gevallen gehad waar het uiteinde van de kabel ten opzichte van de outled niet goed uitkwam,waardoor er aderparen gekruist werden en de metingen niet goed uitkwamen.dit was in het geval maar 0,1 dB,maar genoeg om de meting fout te laten gaan.Bij cat 5(e) heb je die problemen niet zo,maar cat 6 is een stukkie gevoeliger daarvoor,aangezien de metingen die wij erop los laten met een hoger snelheid worden gemeten

• ewal
Ik heb het probleem al gevonden, ik meende dat het cat5 was, maar het is via een grijs kastje naar cat5 gegaan ( aan weerskanten ), het installatiebedrijf die de kabel heeft aangelegd heeft 110 meter groene ptt kabel gebruikt en vertelde me zojuist dat daar gewoon utp verbinding over mogelijk is, terwijl ik denk dat dat niet kan omdat de kabeltjes ook niet over elkaar heen gewikkeld zijn.....

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00
ewal schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:38:
ewal schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:25:
[...]

Ik zal er morgen mee aan de slag. Er staat nu een router aan het einde van de kabel, maar dan zet ik dhcp wel uit en gebruik deze als switch.

bedankt voor alle reacties
Begrijp ik goed dat je ADSLmodem al een router is, en dat je daar nog een router achter hebt hangen na die 100m? Is je probleem niet gewoon die dubbele router dan (kan wel, maar moet je wel goed instellen) i.p.v. je kabel?

Whatever

• ewal
DigiK-oz schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:52:
[...]

[...]

Begrijp ik goed dat je ADSLmodem al een router is, en dat je daar nog een router achter hebt hangen na die 100m? Is je probleem niet gewoon die dubbele router dan (kan wel, maar moet je wel goed instellen) i.p.v. je kabel?
Nee, dat weet ik wel, op de 2e router is dhcp uitgeschakeld en gebruik ik als switch, maar ook een pc rechtstreeks aansluiten werkt niet.

dit is het verhaal:

ADSL modem/router -> cat 5 naar kastje ->110 meter ptt ( niet getwist ) kabel -> weer een kastje -> cat 5 -> switch of pc

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
110 meter telefoonkabel gaat inderdaad nooit werken hiervoor. Dit hebben ze toch niet als cat5 netwerkkabel verkocht?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat ligt er maar aan wat dat "weer een kastje" is.

Als dat namelijk de noem blijkt te zijn kan het wel kloppen.

• ewal
Blueone schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:19:
Dat ligt er maar aan wat dat "weer een kastje" is.

Als dat namelijk de noem blijkt te zijn kan het wel kloppen.
\\het zijn aan weerskanten kastjes waar de groene ptt kabel op uit komt ( waar overigens ook een telefoonlijn door heen komt, door dezelfde groene kabel ) en vanuit de kastjes gaat er een klein stukje cat5 om stekkers op te kunnen knijpen

• remco_k

remco_k

Ik denk dat een stel scherpe foto's van zowel de kastjes als de kabels als de connectoren meer zeggen dan 1000 woorden.

Verder is een ptt telefoon kabel geen cat5 netwerk kabel. Dus ik vermoed dat je dit niet werkend gaat krijgen.

Alles kan stuk.

• vincedd
ewal schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:29:
[...]

\\het zijn aan weerskanten kastjes waar de groene ptt kabel op uit komt ( waar overigens ook een telefoonlijn door heen komt, door dezelfde groene kabel ) en vanuit de kastjes gaat er een klein stukje cat5 om stekkers op te kunnen knijpen
wat een knoeiers,als ze dit voor cat 5 hebben verkocht,zal ik ze maar bellen of ze het even opnieuw komen leggen op hun kosten.

• ewal
ik heb nog even op internet gezocht naar een gelijkwaardige foto:
http://blafhert.files.wordpress.com/2008/12/stap58.jpg
Hiervan dus 110 meter onder de grond waar utp op zou moeten werken...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ewal schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:16:
de kabel van de foto lijkt wel getwist te zijn
of die aan de cat5e standaard voldoet kan ik zo niet zien

maar wat heb je aan die mannen dan exact gevraagd ?

ik vind uberhaubt groene ptt/kpn kabel al vreemd.
groen is meestal tv/coax kabel grondkabel van de ptt is dacht ik blauw

klinkt al flink broddelwerk als ik het zo lees

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 30-09-2009 22:36 ]

Iperf

Verwijderd

Dit is in ieder geval geen UTP als je het mij vraagt. Dit gaat niet lukken, ik hoop dat je die installateur om een cat5 kabel hebt gevraagd..... dan kan ie nu op zijn kosten een nieuwe graven. En als die geul dan toch gegraven is, laat er dan meteen een mantelbuis inleggen, dan kun je er altijd nog andere kabels bij trekken.

• Atomsk
  • Laatst online: 20-02 20:07
Dat is een stap 58 kabel zoals de naam al zegt. Vind je nog wel in flats en appartementen voor telefoonaansluitingen (achter je ISRA punt dus). Is blijkbaar een verouderd kabeltype. Ben er verder ook geen expert in, maar het is duidelijk iets anders als een gecertificeerde CAT5 netwerkkabel en dus ook niet geschikt voor 100Mbit. Dat is net zoiets als een loodgieter die 2 waterleidingen verbind met een stuk tuinslang en dan beweert dat het zo ook wel werkt. Prutsers. :P

Zoals eerder gezegd zul je denk ik meer succes hebben door te proberen de adsl modem aan de andere kant aan te sluiten door de 2 aders van de telefoonlijn op een willekeurig aderpaar van die stap 58 kabel aan te sluiten. Of misschien kun je via die kabel een echte netwerkkabel doortrekken.
Beter: die installateur z'n werk over laten doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Atomsk op 30-09-2009 22:56 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Ja das een foute kabel, overigens prima geschikt voor een adsl signaal :)

Dus om in ieder geval internet te hebben even 2 rj45 koppelstukjes halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/img/products/normal/8207_utp_koppelstuk_500x375.jpg
Aan de ene kant met een rj11 kabel aan het is/ra punt aansluiten, modem aan de andere kant van de kabel met een rj11 aansluiten.
Liefst korte rj11 kabels i.v.m. demping op die kleine kabels.

Als dat werkt zou ik de aannemer rechtstreeks RJ11 connectoren + kabel op de grondkabel laten zetten, UTP >90 meter en consumentenapparatuur is in mijn ervaring altijd kiele kiele.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:20:
En waarom is halverwege een switch niet mogelijk? Gewoon kuil graven, 220 er naar toe (of desnoods gewoon een 220 kabel trekken en dan 12V erop zetten van de adapter van de switch).

En dat alles in een waterdicht kastje onder de grond doen. werkt goed hoor....
Als je toch zoiets van plan bent zou ik gewoon een door PoE gevoede switch gebruiken en een power inserter ;)

Maargoed het is al wel duidelijk dat de lengte waarschijnlijk het probleem niet is :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1