Beste mensen!
Ik ben bezig met een ledenadministratieprogramma voor een vereniging, nu gaat alles goed, ik loop alleen bij een zoekformulier een beetje vast.
Het zoeformulier is een form in gegevensbladweergave, geplakt in een zoekform.

Nu wil ik voor all velden kunnen zoeken, en ook verschillende gegevens, bijvoorbeeld: Alle Honda's van het type civic, van mensen die Henk heten.
Nu ben ik al een heel eind gekomen, ik heb in vb het een en ander staan gekoppeld aan de velden, een keuze tussen OR & AND, een keuze tussen exacte text of vrije text en een zoekknop. Dit werkt allemaal heel goed, alleen ik kom niet verder dan 2 velden. Volgens mij moet het kunnen om dit met meerdere velden te gebruiken. Ik loop steeds vast bij het uitbreiden naar het 3e veld.
Ik heb de volgende code gebruikt:
Hier is de cmdBool de keuze OR/AND
de Combo14 de keuze exacte of vrije text
en de cmdFind_Click is dezoekknop.
Kan iemand mij opweg helpen om dit uit te breiden?
Ik ben bezig met een ledenadministratieprogramma voor een vereniging, nu gaat alles goed, ik loop alleen bij een zoekformulier een beetje vast.
Het zoeformulier is een form in gegevensbladweergave, geplakt in een zoekform.

Nu wil ik voor all velden kunnen zoeken, en ook verschillende gegevens, bijvoorbeeld: Alle Honda's van het type civic, van mensen die Henk heten.
Nu ben ik al een heel eind gekomen, ik heb in vb het een en ander staan gekoppeld aan de velden, een keuze tussen OR & AND, een keuze tussen exacte text of vrije text en een zoekknop. Dit werkt allemaal heel goed, alleen ik kom niet verder dan 2 velden. Volgens mij moet het kunnen om dit met meerdere velden te gebruiken. Ik loop steeds vast bij het uitbreiden naar het 3e veld.
Ik heb de volgende code gebruikt:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| Private Sub cmdBool_AfterUpdate() cmdFind_Click End Sub Private Sub Combo14_AfterUpdate() cmdFind_Click End Sub Private Sub cmdFind_Click() 'On Error GoTo Err_cmdFind_Click Dim stQuery As String stQuery = "" If (Not IsNull(txtLidnummer)) Then stQuery = "[Lidnummer] alike '" & txtLidnummer & "%' " If (Not IsNull(txtLidnummer)) And (Not IsNull(txtVoornaam)) Then stQuery = stQuery + " " & cmdBool & " " If (Not IsNull(txtVoornaam)) Then stQuery = stQuery + "[Voornaam] alike '%" & txtVoornaam & "%' " frmOverzichtLeden_Infrm.Form.Filter = stQuery frmOverzichtLeden_Infrm.Form.FilterOn = True frmOverzichtLeden_Infrm.Requery Exit_cmdFind_Click: Exit Sub Err_cmdFind_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_cmdFind_Click End Sub Private Sub cmdEditFilter_Click() On Error GoTo Err_cmdEditFilter_Click frmOverzichtLeden_Infrm.Form.Filter = "" frmOverzichtLeden_Infrm.Requery Exit_cmdEditFilter_Click: Exit Sub Err_cmdEditFilter_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_cmdEditFilter_Click End Sub Private Sub txtLidnummer_AfterUpdate() cmdFind_Click End Sub Private Sub txtVoornaam_AfterUpdate() cmdFind_Click End Sub |
Hier is de cmdBool de keuze OR/AND
de Combo14 de keuze exacte of vrije text
en de cmdFind_Click is dezoekknop.
Kan iemand mij opweg helpen om dit uit te breiden?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 29-09-2009 13:26 . Reden: codetags aub! ]