Mede tweakers, hier even een leuke uitdaging...
Binnen een maandje ga ik mijn nieuw huisje betrekken. En ik ben nu (al een tijdje zelfs..) druk bezig met het inrichten ervan. Als "tweaker" privé en zakelijk wil ik dit meteen even goed doen en wil hiervoor een nieuw systeem.
Huidige situatie:
Droom scenario:
Concrete vragen:
Binnen een maandje ga ik mijn nieuw huisje betrekken. En ik ben nu (al een tijdje zelfs..) druk bezig met het inrichten ervan. Als "tweaker" privé en zakelijk wil ik dit meteen even goed doen en wil hiervoor een nieuw systeem.
Huidige situatie:
- 2 kamers (slaap- en woonkamer)
- Slaapkamer heeft mijn PC (desktop) en een 32" Sony KDL32V2500 (HD-Ready)
- Woonkamer heeft mijn home-theatre, PS3 en 40" Sony KDL40V3000 (FullHD)
- Huidige PC: AMD X2 3800+ (Dual Core, 2ghz), ATI Radeon 1950XTX, 2GB, 250GB & 2x Samsung 225bw 22" TFT & simpel PCI videokaart.
- Totaal dus 4 schermen, heb 2 videokaarten. Systeem(kast) is groot, lawaaierig en traag.
Droom scenario:
- Een PC die snel is, weinig ruimte inneemt, niet in het zicht is maar waar ik toch alle recente spellen mee kan spelen.
- Ik gebruik voornamelijk de PC voor multimedia (FullHD materiaal).
- Ik wil gemakkelijk content afspelen op verschillende schermen (1 scherm tegelijkertijd natuurlijk).
- Ik wil mijn 2x 22" behouden maar 2 werkplekken (slaap- en woonkamer) is eigenlijk wel te doen. Denk hier aan het gemakkelijk aansluiten van de laptop (?) aan de TFT's en eventueel er 1 omwisselen met een TV (32/40).
Concrete vragen:
- Is er een laptop met meerdere video outputs (HDMI/DVI)?
- Is het uberhaupt raadzaam om een laptop te gebruiken? (Reden: meerdere werkplekken, geen snoer probleem)
- Weten jullie wellicht een slimmere oplossing? Verplaatstbare media-center of externe HD met HDMI output oid?