Toon posts:

Netbook met verlicht toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe macbooks air hebben een toetsenbord dat je kunt verlichten - erg handig in bijvoorbeeld het vliegtuig 's nachts als je je mede passagiers niet wilt irriteren door de stoelverlichting aan te zetten :)

Ik heb de bekende netbooks (asus 1005 en 1008, samsung nc10, etc.) al bekeken, maar geen van allen heeft een soortgelijke feature. Weet iemand of er een netbook met deze feature is? En het hoeft overigens niet zo slick als bij de macbook; als de letters zelf alleen (zwak) verlicht zouden zijn zou ik al erg blij zijn!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kwenie of Lenovo netbooks maakt, maar in ieder geval wel kleinere laptops.
Veel van de Thinkpad modellen hebben een lampje in de bovenrand van het scherm die op het toetsenbord schijnt....

Edit:
Kleinste Thinkpad, X series met ThinkLight keyboard verlichting: http://shop.lenovo.com/SE...D8F&tab=2#tab-container-5

Edit2: verdere leuke extra's zijn dat ze gemaakt zijn van Carbonfiber en glasfiber, interne kooi hebben en beschikken over een spill resistant toetsenbord.
Ze zijn ook nog eens veel sneller als een netbook ivm de C2D CPU die er in zit en gaan toch snel 4 uur mee op 1 accu....
Imho de ideale reislaptop. Klein, licht, lange accuduur en onverwoestbaar ;)

[ Voor 71% gewijzigd door McKaamos op 28-09-2009 23:03 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12 08:53
Er zijn er wel, maar of netbooks het ook hebben? Je vergelijkt een notebook dat begint bij €1.300 met netbooks van €300, dat verschil gaat ergens zitten.

Je kunt misschien beter voor €12 een USB led lampje kopen, dat werkt altijd :)

Edit: hier een slecht plaatje als voorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Jiriki op 28-09-2009 23:02 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daarnaast vind ik 4 uur accuduur aan de korte kant. Een laptop voor op reis zou m.i. toch iets meer uithoudingsvermogen moeten hebben. Helaas zijn er naar mijn weten geen netbooks met een verlicht toetsenbord. Een USB-lichtje zoals hierboven al genoemd lijkt mij de meest gemakkelijke oplossing.

Is het in zo'n vliegtuig zo donker dat je helemaal niets meer ziet? Ik heb een witte netbook en zelfs met weinig licht zie je nog genoeg om te kunnen typen.

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Of je leert blind-typen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

(jarig!)
Het toetsenbord waar ik nu op type zie ik ook niet (ligt op een plankje dat onder mijn bureau geschroefd zit). Blind leren typen lijkt me ook de goedkoopste oplossingen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.