Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50
Het verbaast me enigszins dat er op GoT nog nagenoeg niets is gezegd over de zeer informele Open Coffee netwerk bijeenkomsten. Ik organiseer zelf sinds Mei in Almere de lokale OCA en in Nederland zijn er nu al meer dan twintig!

Wat is Open Coffee? Laat ik 'sNeerlandsch OC voorvechter Martijn Reintjes (van OC Utrecht) het woord geven:
Open Coffee is een regelmatig gehouden, informele bijeenkomst waar eenieder die iets met “online” heeft elkaar kan ontmoeten, ideeen bespreken, kennis delen, brainstormen, meetings houden of samenwerken. Ontspannen netwerken dus, onder het genot van een kopje koffie.

Open Coffee is een open concept dat begonnen is in Londen en inmiddels iedere week wereldwijd gehouden wordt op meer dan 100 locaties. Het tijdstip en de inhoud verschilt per stad, maar overal ontmoet je interessante en aardige mensen.

Voor wie is Open Coffee?
Open Coffee is voor iedereen, de gemeenschappelijke factor is vaak wel "online", maar iedereen is welkom. Open Coffee is ook meer een plek om te chillen met andere leuke en interessante mensen. Goede gesprekken ontstaan als vanzelf.
In ons geval is er elke eerste donderdag van de maand een bijeenkomst. Aanstaande donderdag is de vijfde editie. Tot nu toe ben ik er bij twee zelf bij geweest en het beviel me uitstekend! Ik woon pas net in Almere, dus dan is het best prettig om op deze manier snel wat leuke mensen uit de regio te leren kennen. Naast wat IT collega's en mensen uit de grafimedia heb ik ook het genoegen gehad om met een heuse opruimcoach te spreken :)

Dus! Wie is er bekend met Open Coffee? Wat vindt men er van? Heb je zelf interesse om naar een OC te gaan of er zelf een te starten?

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 28-09-2009 21:16 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Open Coffee is een regelmatig gehouden, informele bijeenkomst waar eenieder die iets met “online” heeft elkaar kan ontmoeten, ideeen bespreken, kennis delen, brainstormen, meetings houden of samenwerken.
Iets met online... het zegt me werkelijk helemaal niets.

En als ik op de website kijk word het me ook niet allemaal duidelijker. Wat hebben filmpjes met titels als " *God's Will - Obama Shall Lead You (new version)" bijvoorbeeld met een initiatief zoals jij omschrijft te maken?

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 28-09-2009 21:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Liegebeest
:D

Lui zoals jij en ik, die enorm veel op het web rond hangen. ITers, grafici, programmeurs, tweakers, de web 2.0 generatie... Omdat Open Coffee's via het web worden georganiseerd, in tegenstelling tot traditionele netwerk meetings, is dat't slag mensen dat er op af komt.

Kort samengevat: gewoon een lekker bakkie leut doen met mensen die je niet kent om zo nieuwe mensen en bedrijven te leren kennen.

EDIT:
Re, die filmpjes: je hebt gelijk... Ik had niet gezien dat die site zo enorm achteruit was gegaan. Heb de link dus weer weg gehaald :) Die filmpjes hebben er inderdaad geen drol mee te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Liegebeest op 28-09-2009 21:18 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

cailin_coilleach schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:16:
:D

Lui zoals jij en ik, die enorm veel op het web rond hangen. ITers, grafici, programmeurs, tweakers, de web 2.0 generatie...
Je noemt hier al heel verschillende doelgroepen eigenlijk. Even door de website heen browsende zie ik weinig mensen die ik als Tweaker zou bestempelen maar meer mensen die met IT / web gerelateerde startups bezig zijn. Een echt doel behalve een meet zie is mij ook niet geheel duidelijk. Wellicht is dat ook een van de redenen dat er hier op GoT niets over te vinden is?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op Linkedin kom je ook een aantal van die groepen tegen, vooral onder de grotere plaatsnamen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Liegebeest
@ Bor:
Dat is het punt, er is geen echt doel buiten mensen leren kennen die je anders normaal nooit zou ontmoeten.

• Bor
  • Nu online

Bor

cailin_coilleach schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:27:
@ Bor:
Dat is het punt, er is geen echt doel buiten mensen leren kennen die je anders normaal nooit zou ontmoeten.
Misschien is het goed om dan eens te vertellen wat je op zo'n meet gewoonlijk doet. Wat is er anders aan een Open Coffee ten opzichte van een random kroeg bezoek? Wat voor soort mensen zie je doorgaans verschijnen?

• Liegebeest
Misschien is't anders gemakkelijker als ik zeg wat mij persoonlijk trok aan het idee.

Zie, ik wilde best graag "netwerken" om m'n professionele netwerk uit te breiden, maar ik had 0,0 zin om dat te doen op de traditionele wijze: congressen, borrels, netwerk avonden van bedrijfskringen. Je weet wel, het stereotype: met een bitterbal en een biertje, naamkaartje en een das naar een georganiseerd avondje. Dat trok me helemaal niet, niet in't minst omdat ik 'savonds thuis wil zijn bij vrouw en kind.

In tegenstelling tot het bovenstaande is Open Coffee:
* Aan het begin van de dag
* Crowd sourced
* Spontaan
* Zonder verwachtingen of verplichtingen
* Vooral veel jonge mensen

Je doet er 't zelfde als op een normaal netwerk event (lullen over wat jij / de ander doet en contact leggen), maar het gebeurt zoals je zegt in de sfeer van "een random kroeg bezoek".

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
kost het geld?

[edit: nee dus]. :) Ik had het een beetje een spam gevoel bij deze post... vandaar de vraag.

[ Voor 77% gewijzigd door paella op 29-09-2009 09:52 ]

No production networks were harmed during this posting

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Wat is er anders aan een Open Coffee ten opzichte van een random kroeg bezoek?
Ik weet natuurlijk niet wat voor dingen jij in de kroeg doet, maar hopelijk is met willekeurige mensen die je (nog) niet kent over werk/IT-achtige dingen praten er daar niet een van?

[ Voor 0% gewijzigd door Wilke op 29-09-2009 10:24 . Reden: quoting fail ]

Pagina: 1