Toon posts:

Traag draadloos internet na instellen beveiling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Het volgende is het geval.
Ik had een 20 Mbps abonnement van UPC en kreeg een aanbieding van UPC om gratis over te stappen naar UPC fiber power 60Mbps.
Ik had een linksys WRT54GL modem en dacht deze behoeft niet vervangen te worden, immers 54 is 54Mbps dus dat moet een hele verbetering opleveren. Fout. Ik haalde niet meer dan 15 Mbps met het nieuwe fiber power abonnement. Er werd me verteld dat de router de bottleneck was.
Ik dus een Netgear WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router aangeschaft en een Sitecom WL-180 netwerkkaart voor mijn laptop. Ik dacht dan kan ik mooi zo rond de 50Mbps halen. Deze snelheid haal ik nu ook wel. 57 Mbps bedraad en 50 Mbps draadloos zonder beveiliging. Maar goed ik wil dus geen draadloos zonder beveiliging. Stel ik beveiliging in op WPA2-PSK (AES) dan haal ik geen hogere snelheid dan 12 Mbps.

Conclusie: ik ben dik honderd euro lichter en heb nog trager draadloos internet met een 60 abonnement dan met een 20.
Balen, balen, balen....

Ik heb al van alles geprobeerd om te verbeteren:
Ander kanaal kiezen.
Router op een andere plek
Uiteraard nieuwste updates
Geen virussen enzo

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vervelend voor je maar ik denk dat het weer de router is (tenzij je een hele oude/trage laptop hebt)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Een aanvulling van mijn voorgaande. Ik ben nu dus weer aan het meten en meet nu beveiligd draadloos de superspeed van 50Mbps! Dit was me al eens vaker opgevallen dat dit 's avonds zo was. Alleen overdag is het altijd veeeel trager.
Weet iemand hoe ik kan bepalen wat draadloos mijn verbinding zo stoort of zou het wat anders zijn?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inssider downloaden, kijken wat er in je buurt zit en op welk kanaal.

Verwijderd

Maar goed ik wil dus geen draadloos zonder beveiliging. Stel ik beveiliging in op WPA2-PSK (AES) dan haal ik geen hogere snelheid dan 12 Mbps.
Er is misschien ook nog een tussenweg. I.p.v. WPA2 zou je ook WPA kunnen proberen. Als je je er tenminste veilig bij voelt. Ik kan me goed herinneren met WEP, dat hoe hoger de encryptie hoe slechter het bereik en hoe trager de verbinding werd. Kan me voorstellen dat dit met WPA ook zo werkt.