Goedeavond mensen
Ik heb al een tijdje het volgende systeem draaien :
- Intel core i7 920
- P6T SE
- 3 x 2 GB DDR3 OCZ Platinum (had eerst ander low voltage kitje dat bleek kapot en is nu met RMA)
- Mugen 2
- Intel X25-M SSDSA2MH080G1 80GB SSD
- HD4870 1GB
Maar het systeem wil niet stabiel draaien. Krijg random BSOD schermen (eerst valt toetsenbord en muis weg en daarna krijg ik BSOD. Ik kan helaas niet zien welke codes het zijn want hij reboot gelijk.. Ander geheugen geprobeerd. Het kitje wat ik eerst had was al kapot dus een nieuwe erin gezet. Probleem blijft echter nog steeds. Het programma Orthos geeft ook fouten aan.
Ik heb al een aantal zaken in de bios veranderd die op auto stonden.
-Speedstep en eist staat allemaal uit
-Vcore naar 1.1000 volt (stond eerst op 0.8)
-Timings naar 7-7-7-24
-Ram frequentie naar 1600 (stond eerst gek genoeg op 1333)
Windows 7 opnieuw erop gezet. Drivers opnieuw erop gezet (van de asus site) en memtest geeft aan dat het geheugen goed is.
In het weekend heb ik ook Arma2 geprobeerd te spelen maar het hapert als een gek
Ik heb al een flink aantal 1i systemen gebouwd maar met deze ben ik wel ten einde raad. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen ?
Ik heb al een tijdje het volgende systeem draaien :
- Intel core i7 920
- P6T SE
- 3 x 2 GB DDR3 OCZ Platinum (had eerst ander low voltage kitje dat bleek kapot en is nu met RMA)
- Mugen 2
- Intel X25-M SSDSA2MH080G1 80GB SSD
- HD4870 1GB
Maar het systeem wil niet stabiel draaien. Krijg random BSOD schermen (eerst valt toetsenbord en muis weg en daarna krijg ik BSOD. Ik kan helaas niet zien welke codes het zijn want hij reboot gelijk.. Ander geheugen geprobeerd. Het kitje wat ik eerst had was al kapot dus een nieuwe erin gezet. Probleem blijft echter nog steeds. Het programma Orthos geeft ook fouten aan.
Ik heb al een aantal zaken in de bios veranderd die op auto stonden.
-Speedstep en eist staat allemaal uit
-Vcore naar 1.1000 volt (stond eerst op 0.8)
-Timings naar 7-7-7-24
-Ram frequentie naar 1600 (stond eerst gek genoeg op 1333)
Windows 7 opnieuw erop gezet. Drivers opnieuw erop gezet (van de asus site) en memtest geeft aan dat het geheugen goed is.
In het weekend heb ik ook Arma2 geprobeerd te spelen maar het hapert als een gek
Ik heb al een flink aantal 1i systemen gebouwd maar met deze ben ik wel ten einde raad. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 19:29 ]