Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond mensen

Ik heb al een tijdje het volgende systeem draaien :

- Intel core i7 920
- P6T SE
- 3 x 2 GB DDR3 OCZ Platinum (had eerst ander low voltage kitje dat bleek kapot en is nu met RMA)
- Mugen 2
- Intel X25-M SSDSA2MH080G1 80GB SSD
- HD4870 1GB

Maar het systeem wil niet stabiel draaien. Krijg random BSOD schermen (eerst valt toetsenbord en muis weg en daarna krijg ik BSOD. Ik kan helaas niet zien welke codes het zijn want hij reboot gelijk.. Ander geheugen geprobeerd. Het kitje wat ik eerst had was al kapot dus een nieuwe erin gezet. Probleem blijft echter nog steeds. Het programma Orthos geeft ook fouten aan.

Ik heb al een aantal zaken in de bios veranderd die op auto stonden.

-Speedstep en eist staat allemaal uit
-Vcore naar 1.1000 volt (stond eerst op 0.8)
-Timings naar 7-7-7-24
-Ram frequentie naar 1600 (stond eerst gek genoeg op 1333)

Windows 7 opnieuw erop gezet. Drivers opnieuw erop gezet (van de asus site) en memtest geeft aan dat het geheugen goed is.

In het weekend heb ik ook Arma2 geprobeerd te spelen maar het hapert als een gek :o

Ik heb al een flink aantal 1i systemen gebouwd maar met deze ben ik wel ten einde raad. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46

Arethusa

Niet die server

Ook in Windows 7 moet het mogelijk zijn om het direct opstarten na een crash uit te schakelen, dan kun je in ieder geval zien welke foutcodes je krijgt.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik inderdaad nu gedaan. Zit op dezelfde plek als bij vista. Zodra ik de eerste bsod krijg zal ik de code hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Officieel ondersteund de I7 920 maar dd3 1066. Je kan dus proberen om hem daar op te zetten in plaats van 1600.

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp uit je uitleg dat je nu geen low voltage kit meer hebt, of is dat verkeerd? Kan je even de precieze part number geven van het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:42:
Ik begrijp uit je uitleg dat je nu geen low voltage kit meer hebt, of is dat verkeerd? Kan je even de precieze part number geven van het geheugen?
idd het low voltage geheugen komt morgen terug van rma..

Op dit moment draai ik dit geheugen OCZ3P1600LV6GK

Ik moet zeggen de hele avond heeft me pc goed gedraaid maar toch vertrouw ik het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan zijn is dat ook low voltage geheugen :)

QVL van dat moederbord is duidelijk verouderd, bitter weinig tri-channel setjes.

BIOS is up to date? mem voltage staat op 1.65V?
Draai eens memtest? Orthos is namelijk een CPU stresstest, en dit lijkt me een geheugen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er is wel een nieuwere bios update maar daar word alleen de ondersteuning van het g15 toetsenbord verbeterd dus ik zie de reden niet om te updaten.

Memtest geeft ook geen fouten aan.en de voltage staat op 1.65. Vandaag krijg ik het nieuwe setje van rma terug misschien dat dit toch het een en al oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de pc lijkt het nu goed te doen alleen krijg ik nog steeds tijdens het afsluiten BSOD. Helaas gaat dit zo snel dat ik niks kan lezen zelfs als je auto reboot uitzet. Ik heb een beetje het gevoel dat dit aan windows 7 ligt omdat het nog steeds een beta is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46

Arethusa

Niet die server

Wat gebeurt er als je een Linux live cd gebruikt? Om het even welke, als je hiervan boot crashed je systeem dan ook?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik even moeten proberen. Ik ben niet zo into linux dus even een linux cd fixen. Heb wel speciale xp die je vanaf cd kan starten en dat werkt wel

Edit :

Zojuist tijdens het afspelen van een flash filmpje het volgende BSOD schermpje gekregen :

Machine_Check_Exception
Stop 0x0000009C

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 07:36 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Als je op google zoekt kom je toch nogal wat topics tegen waar men concludeert dat het geheugen defect is. Kun je geheugen niet ruilen voor een ander merk, Corsair ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Stijnd op 30-09-2009 08:40 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb precies hetzelfde OCZ geheugen op een Asus P6T deLuxe en dat draait hier perfect. Dus een ander merk als Corsair lijkt me niet direct een verbetering op te leveren.

Maar ik draai alles op Auto settings met alleen de bclk verhoogd en HT uit. Waardoor het geheugen dus mee gaat op een 2/8 verhouding met de baseclock op 8-8-8-20 timings.

Jij hebt je geheugen nu op 1600 Mhz ingesteld met 7-7-7 timings, dat zou best eens de veroorzaker kunnen zijn --> te strak voor deze reepjes. Wat als je het ook gewoon op Auto laat staan in een 2/8 verhouding met bijbehorende timings?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
bvk schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:46:
Ik heb precies hetzelfde OCZ geheugen op een Asus P6T deLuxe en dat draait hier perfect. Dus een ander merk als Corsair lijkt me niet direct een verbetering op te leveren.

Maar ik draai alles op Auto settings met alleen de bclk verhoogd en HT uit. Waardoor het geheugen dus mee gaat op een 2/8 verhouding met de baseclock op 8-8-8-20 timings.

Jij hebt je geheugen nu op 1600 Mhz ingesteld met 7-7-7 timings, dat zou best eens de veroorzaker kunnen zijn --> te strak voor deze reepjes. Wat als je het ook gewoon op Auto laat staan in een 2/8 verhouding met bijbehorende timings?
Volgens cpu`z staat het nu op het volgende :

timigs 8-8-8-24
dram frequency 800mhz
dram fsb verhouding 2:12

misschien helpt het als ik HT eens uit zet

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

is dit toevallig precies na 2 uur het geval?

Speedydown.nl !!!

Verwijderd

Topicstarter
nee gebeurd op willekeurige momenten hoezo dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles weer terug gezet naar auto en toch ook even bios update gedaan en mijn systeem blijkt het nu voorlopig te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds gisteren weer vrolijk bsod schermen. Nu al gewoon als ik zit te internetten.

Error code deze keer :

Stop 0x000000F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wat voor setje geheugen heb je nu in de PC zitten dan? En op welk voltage draait het?

Op wat voor voltage staat de QPI voltage?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:49:
de pc lijkt het nu goed te doen alleen krijg ik nog steeds tijdens het afsluiten BSOD. Helaas gaat dit zo snel dat ik niks kan lezen zelfs als je auto reboot uitzet. Ik heb een beetje het gevoel dat dit aan windows 7 ligt omdat het nog steeds een beta is
Ik wou zeggen dat mijn pc hier ook last van heeft en ik ook denk dat het door de windows 7 beta komt. Ik heb vele builds geprobeerd, maar bij 7100 krijg ik vaak BSoD's(ook de 9c code) bij het afsluiten. Slaapstand werkt ook vaak niet. Bij zwaar netwerk verkeer krijg ik ook BSoD's. Weet alleen de code daarvan niet meer. Maar verder is mijn pc stabiel, zelfs tijdens het renderen. Denk dat de standaard chipset driver niet helemaal goed is in de beta.

Mijn computer:
Intel I7 920
Gigabyte GA-EX58-DS4
3 x 2 GB DDR3 OCZ Platinum (zelfde als bij jou)
Gainward 4870 1gb
Samsung Spinpoint F1

Heb niets overgeklokt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Fail safe settings in het BIOS al geprobeerd? Dit zorgt ervoor dat alle voltages naar een veilige waarde worden gereset, net zoals de snelheden. Dat je geheugen op 1333 stond is heel normaal, want vrijwel alle 1600Mhz kitjes hebben meer dan 1.5V nodig om te werken, en soms werken sommige setjes zelfs niet op standaard snelheden op sommige moederborden.

Ook hoort een i7 920 standaard 1.2V te krijgen in plaats van 1.1V, bij normaal gebruik zou dit niet uit moeten maken, maar als je net niet zo'n goede sample hebt kan dat bij stresstesten voor problemen zorgen.

Precies hetzelfde probleem wat jij had heb ik ook gehad (muis en toetsenbord vallen stil, beeld bevriest eventjes, dan heel even zwart en BSOD) toen de voltages op mijn CPU en geheugen net wat te strak stonden (namelijk 1.5V op mijn geheugen en 0.98V op mijn CPU), 0,8Volt is trouwens gewoon het idle voltage bij mij, misschien dat 1.1 dan juist veel te hoog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yanik schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:43:
[...]

Ik wou zeggen dat mijn pc hier ook last van heeft en ik ook denk dat het door de windows 7 beta komt. Ik heb vele builds geprobeerd, maar bij 7100 krijg ik vaak BSoD's(ook de 9c code) bij het afsluiten. Slaapstand werkt ook vaak niet. Bij zwaar netwerk verkeer krijg ik ook BSoD's. Weet alleen de code daarvan niet meer. Maar verder is mijn pc stabiel, zelfs tijdens het renderen. Denk dat de standaard chipset driver niet helemaal goed is in de beta.

Mijn computer:
Intel I7 920
Gigabyte GA-EX58-DS4
3 x 2 GB DDR3 OCZ Platinum (zelfde als bij jou)
Gainward 4870 1gb
Samsung Spinpoint F1

Heb niets overgeklokt ofzo.
Precies hetzelfde heb ik dus ook. Bij afsluiten bsod en bij veel netwerk verkeer. Laatst was ik bestanden aan het overzetten vanuit mijn server naar me pc en kreeg continu bsod en ook viel het hele netwerk weg terwijl op andere pc`s alles nog prima werkt.

Ik hou het voorlopig zo eind deze maand ga ik wel windows 7 kopen en ik hoop dat het dan is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanmorgen wederom een ander soort bsod bij het afspelen van muziek deze keer stop 0x0000101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
heb hier iets gevonden wat het misschien kan oplossen.
Stop error message on a Windows Vista or Windows Server 2008-based computer that has multiple processors installed: "STOP: 0x00000101 CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT"

het schijnt vaker voor te komen.. Echter staat win7 hier nog niet bij. al kan je dit ws zelf gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
paar ideeen en checks;

VCore op 1.20?
DimmCore op 1.65
QPI/DRAM : op auto of handmatig verhogen tot 1.3 bijv.
Laatste bios!?
Die OCZ dimmetjes krijg ik ook niet op 7-7-7-20, dus de 8-8-8-24 is hierin juist.
Kun je wel memtest (bootcd) succesvol draaien?
Is je Windows 7 install niet corrupt o.i.d. ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 07:19:
vanmorgen wederom een ander soort bsod bij het afspelen van muziek deze keer stop 0x0000101
Nogmaals; wat voor geheugen heb je er precies in, op welk voltage heb je het draaien, en op welk voltage staat je QPI en je CPU?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit geheugen OCZ3P1600LV6GK

En heb alles op auto staan. Zo heb ik tot nu toe altijd i7 systemen geïnstalleerd en nooit problemen gehad.

Ik heb nu ook windows vista erop gezet maar hij blijft vastlopen.

Wat zijn de beste bios settings ?

Edit : Mij valt ook op dat mijn i7 idle op 60 graden draait. Lijkt me ook niet normaal met een mugen 2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn tv kaart hvr 1300 en mijn x-fi titanium uit mijn systeem verwijderd en ik krijg inmiddels geen bsod meer maar nu valt me toetsenbord en muis weg en freezed windows gewoon kan vervolgens helemaal niks meer. Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Verwissel zoveel mogelijk de onderdelen met anderen.
Zoveel mogelijk hardware verwijderen/uitzetten(bios).

Zelf zou ik een een andere voeding lenen, en testen.

Vroeger had ik vastlopers met de firewall(andere firewall toen was het opgelost) die ik had, dus andere software proberen en zo min mogelijk installeren.

[ Voor 32% gewijzigd door jan99999 op 10-10-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter. Ik moest mijn QPI/Dram voltage verhogen naar 1.3000 en toen werkte het nog steeds niet helemaal 100% maar achteraf bleek het door de cardreader te komen die op de usb poort op het moederbord was aangesloten
Pagina: 1