Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke Externe HD voor muziek?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een externe HD van 1 TB. maar kom er niet echt uit.

wat ik graag wil:
- Geen externe voeding
- Stil

ik wil er muziek op zetten (heel veel muziek). Momenteel heb ik een NAS maar die is te traag voor muziek. (als ik er een nummer op zet verschijnt dat nummer ook helemaal niet in mijn WMP, net alsof hij een netwerk locatie heel slecht kan indexeren. dan moet ik heel de bibliotheek opnieuw opbouwen, duurt uren, of handmatig toevoegen)

dus vandaar dat ik een externe HD wil. ik neem aan dat WMP daar wel goed mee om gaat? niet dat als ik bij een maat wat nummers op mijn externe HD zet dat ik thuis dan uren moet wacht voordat hij die nummers (automatish) heeft toegevoegd aan WMP bibliotheek?

(hij moet werken met Vista en Windows 7)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Pricewatch. Echter, een 1 TB schijf zonder externe voeding betekent een 2.5" en langzamere schijf, dus die zullen zeldzaam zijn en duurder. Maar de pricewatch is een goed begin om zelf te gaan zoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Als je geen voeding wilt gaan gebruiken zit je inderdaad vast bij kleinere schijfjes die gemaakt zijn om overal mee naartoe te nemen. Het nadeel daarvan is dat de capaciteit hiervan veel lager is, en dat is nu net iets dat je niet wilt.
Je zal dus een keuze moeten maken tussen voeding of grotere capaciteit ...
De gewone schijven met externe voeding zijn nu trouwens niet zo duur meer. Voor een kleine honderd euro heb je al een terabyte ...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
gambieter schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:20:
Zie de Pricewatch. Echter, een 1 TB schijf zonder externe voeding betekent een 2.5" en langzamere schijf, dus die zullen zeldzaam zijn en duurder. Maar de pricewatch is een goed begin om zelf te gaan zoeken :)
2.5"-schijven zijn er volgens mij nog niet met 1TB.

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga eerst zelf eens op zoek naar schijven. Er is meer dan genoeg te vinden in Opslagmedia & I/O Controllers waar HDDs thuishoren.
De eisen die je stelt zijn dermate algemeen dat iedere disk er wel mee over weg kan, dus het lijkt me niet erg lastig om iets te vinden dat aan je eisen voldoet.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we op GoT verwachten dat je eerst zelf aan de slag gaat, mocht je nog tegen specifieke vragen aanlopen dan kun je natuurlijk een topic daarover openen, maar geef dan wel aan wat je hebt gevonden en waar je nog tegenaanloopt :)

Dit topic is gesloten.