[IIS7/C#ASP.net] Object reference not set to instance of Obj

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een project in VS2008 (wat daar probleemloos werkt) maar wat ik wil overzetten naar een webserver (om de voortgang aan iemand te laten zien).

De webserver draait Server 2008 (x64) en uiteraard IIS7 :) Maar ik krijg de volgende melding na het overzetten van het project:

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/CSharpFout.PNG

Moet zeggen dat dat het eerste project is wat ik met SQL Server 2008 doe. Kan het daar iets mee te maken hebben? Zowel de webserver als de TS waar ik mee werk maken verbinding met dezelfde SQL Server en kunnen dus ook gewoon dezelfde connectionstring gebruiken.

Hij klaagt overigens over deze code, maar volgens mij is er weinig mis mee..
code:
1
2
3
4
"SELECT Sessions.UserID, Username 
FROM Sessions 
INNER JOIN WebUsers ON Sessions.UserID = WebUsers.UserID 
WHERE SessionID='" + SessionID + "'";

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    public User checkSession(string SessionID)
    {
        string SQL = <zie boven>;
        SQL SQLObj = new SQL();
        SqlDataReader Reader = SQLObj.runSelectQuery(SQL);

User UserObj;
        while (Reader.Read())
        {
            UserObj = new User(int.Parse(Reader[0].ToString()), Reader[1].ToString());
            return UserObj;
        }
        Reader.Close();

return null;
    }

(SQL staat in een apart codevenster omdat de kleuren in de war geschopt worden als ik er een paar enters tussen gooi omwille van de lay-out :)

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? Ik vermoed toch dat het iets te maken heeft met de webserver..omdat het in VS2008 gewoon prima werkt?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je moet beginnen met Debuggen: Hoe doe ik dat? ;)
Het zal vermoedelijk wel een rechtenprobleempje zijn ofzo (Reader schijnt namelijk niet geset te zijn... en dat doe je in regel 5) maar echt iets zinnigs er van maken kun je alleen zelf als je (met juist debuggen) gaat uitsluiten waar 't probleem precies in zit.

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 28-09-2009 19:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Klopt je hebt gelijk maar mijn inzet zat eigenlijk meer aan de kant van een configuratieprobleempje of een probleem met IIS7/.NET en SQL 2008 :P

Zal eens gaan kijken naar remote debugging..

edit:
Tegen de verwachting in toch een codebug :P Voor een bepaalde functie in de masterpage wil ik weten welke pagina wordt aangeroepen en in die functie gebruikte die een property waar ook de mapnaam in voorkwam.. Op de webserver zat er een spelfoutje in de mapnaam :P Maar zal de functie even netjes herschrijven..

[ Voor 46% gewijzigd door Glashelder op 28-09-2009 20:48 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Dit soort foutjes komen ook wel eens voor als je geretouneerde regel uit SQL server een leeg veld bevat wat je dan toch ergens in wilt proppen. Ik zie bijvoorbeeld dat je een int probeert te parsen. Als je daar een null waarde invoert snapt de parse functie het niet en resulteert dat in de foutmelding die je nu krijgt.

edit: spuit 11... zag dat je er al achter was... 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Laurens-R op 28-09-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zelfde foutmelding maar wel een andere stack trace :)
Maar inderdaad, die code zou wat meer defensive mogen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59

TeeDee

CQB 241

Hoeveel users verwacht je te gaan returnen met die methode?

Het parsen van die Reader[0] naar int, zoals aangegeven kan een probleem opleveren. Je zou, middels een TryParse kunnen kijken of het geparsed kan worden naar. Zo ja, verder gaan.

Hoe ziet die SessionID er trouwens uit?

edit:
hell, eerder posten of niet ;)

[ Voor 36% gewijzigd door TeeDee op 29-09-2009 00:04 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1