• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Sinds kort ben ik in het bezit van de volgende apparaten:
  • Sharp LC32LE700 LED TV
  • Humax IRHD5000C Decoder
  • Marantz SR5023 Stereo Versterker (Geen dig. ingangen)
  • Marantz DV4003 DVD Speler
  • Mordaunt Short MS902-avant black Luidsprekers
Situatie 1:
Decoder en DVD speler (met RCA) apart aangesloten op de Marantz versterker.

Situatie 2:
Decoder en DVD speler gaan met HDMI naar het Sharp LED scherm, en de audio output (RCA) van het scherm is rechtstreeks op de Marantz versterker aangesloten.

In beide situaties is het zo dat het geluid voorloopt op het beeld. Zowel de Decoder als de DVD speler heeft een optie audio delay, echter werkt deze blijkbaar alleen op de digitale (optische) outputs.

Het Sharp Led scherm heeft helaas geen audio delay funtie. Moet ik het zoeken in een losse analoge Audio Delay device of zijn er andere dingen die ik kan proberen?

Edit: Ook in het service menu van het Sharp LED scherm kon ik geen delay/audio opties vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Friedchicken op 28-09-2009 19:03 . Reden: aanvulling ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Drama! Dit is ongelooflijk irritant en ik begrijp niet dat die tv producenten daar geen rekening mee houden door een audio delay in de tv te bouwen.

Ik heb op internet vaak gelezen dat de lipsync problemen bij Samsung lcd's konden worden omzeild door de koptelefoonuitgang van de tv te gebruiken en die naar de versterker te lussen.
Ik weet alleen niet of er een koptelefoon aansluiting op jouw Sharp zit.

• Friedchicken
Ja er zit wel een koptelefoonaansluiting op, die kan ik natuurlijk nog proberen, alleen wordt dan het geluid van de TV gemute. Dat betekend dus dat wanneer er kort naar het nieuws of iets gegeken wordt, er iedere keer een stekker uit moet en daarna weer in... Ik zal eens kijken of de audio delay zich dan ook voordoet.

• Friedchicken
De audio-delay doet zich niet voor wanneer er gebruik gemaakt wordt van de koptelefoonaansluiting. Ik ben echter niet helemaal content met deze workaround. Ik zal sharp aanschrijven en mijn bevindingen hier posten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook:Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Friedchicken
De oplossing is voor handen! Een onofficiele update van Sharp lost het probleem op. Door de update wordt simpelweg de functie audio-delay in het menu zichtbaar. De update heb ik verkregen via mijn dealer. Helaas staat deze update (nog) niet online op sharp.nl
Pagina: 1