Toon posts:

2 modems op 1 DSL lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem.
mijn draadloze router is onlangs kapot gegaan dus ik moet een nieuwe router kopen.
Maar omdat ik wat probleempjes heb met het poorten openzetten van mijn huidige router/modem (Zyxel van telfort) dacht ik kan ik net zo goed een nieuwe Router/Modem met een DMZ optie. Alleen we hebben ook telefoon van Telefort via het SIP protocol, alleen modem/routers met een Voip funcite zijn zo duur. Dus ik dacht ik koop modem/router zonder SIdiP naast mijn Zyxel router met een AnneX a splitter en leg ik een kabel naar mijn nieuwe router en naar mijn Zyxel zodat de telefoon nog wel via de zyxel router gaat en internet via de nieuwe Router is dit mogelijk dus :
DSL lijn komt binnen-Splitter-Kabel naar mijn Zyxel voor telefoon/kabel naar mijn nieuwe modem voor internet.

Alvast bedankt

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Nee, kan niet helaas.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, maar bedankt
Als ik deze D-Link (pricewatch unsorted: D-link Wireless 54Mbps VOIP STATION GATEWAY SIP Wireless 54Mbps VOIP STATION GATEWAY SIP DVG-G1402S/E) achter mijn Zyxel zet en die in bridged mode zet werkt voip dan ook via de d-link ?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je wilt kunnen VoIPen via je ISP moet je een modem van je ISP hebben, helaas. Aangezien ze niet de instellingen willen geven om een ander modem of SIP-server in te stellen moet 't op die manier. Bel Telfort, zeg 'mijn modem is stuk' en ze sturen je een nieuwe.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:00:
Als je wilt kunnen VoIPen via je ISP moet je een modem van je ISP hebben, helaas. Aangezien ze niet de instellingen willen geven om een ander modem of SIP-server in te stellen moet 't op die manier. Bel Telfort, zeg 'mijn modem is stuk' en ze sturen je een nieuwe.
Weet je het zeker? aan deze instellingen heb ik dus niet genoeg:
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/9681/naamloosc.th.jpg
ik heb gelezen van andere mensen die het met een Fritzbox deden en daarbij werkte het wel alleen die hadden de Zyxel er niet tussen

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:49:
[...]

Weet je het zeker? aan deze instellingen heb ik dus niet genoeg:
[afbeelding]
ik heb gelezen van andere mensen die het met een Fritzbox deden en daarbij werkte het wel alleen die hadden de Zyxel er niet tussen
Oh, interessant. Daar moet je volgens mij een aardig eind mee kunnen komen ja.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

welke zyxel heb je overigens ? Mijn telfort zyxel heeft ook de dmz functie en dat werkt prima (heet daar default server)

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 28-09-2009 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:59:
welke zyxel heb je overigens ? Mijn telfort zyxel heeft ook de dmz functie en dat werkt prima (heet daar default server)
P-2602R-D1A en dan network-nat-port forwarding daar? zal nu wel even proberen of het effect heeft op mijn PS3 daar ging het vooral om

EDIT: werkt niet dus ik ga toch maar voor een andere router

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 22:46 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 18:09

IEF

Why so serious?

CyBeR schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:55:
[...]

Oh, interessant. Daar moet je volgens mij een aardig eind mee kunnen komen ja.
Telfort maakt gebruik van SIP in zn meest open vorm:
Je krijgt SIP username/password thuis welke je zelf moet instellen op de ZyXEL :)
SIP server address e.d. zijn dan wel weer voorgeprogrammeerd, maar is prima zichtbaar.

Overigens werkt NAT/portforwarding prima.
Ik denk dat je de firewall van het ding een beetje vergeet.

Via portforward.com moet je eigenlijk wel een heel eind kunnen komen.
Ze hebben de door jou genoemde ZyXEL daar tussen staan, je hoeft alleen de poort in te vullen welke je wil gaan forwarden. Kind kan de was doen.

Note: Als je alleen TCP poorten wil gaan forwarden, dan kun je ook de firewall van de zyxel uitzetten. Dat maakt NAT een stuk makkelijker vervolgens.

[ Voor 37% gewijzigd door IEF op 29-09-2009 02:07 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IEF schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 02:05:
[...]

Je krijgt SIP username/password thuis welke je zelf moet instellen op de ZyXEL :)
SIP server address e.d. zijn dan wel weer voorgeprogrammeerd, maar is prima zichtbaar.
Nice. Dat ben ik niet gewend van de ISPs hier die vooral de username/passwd angstvallig geheim houden.

Verwijderd

Topicstarter
IEF schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 02:05:
[...]

Overigens werkt NAT/portforwarding prima.
Ik denk dat je de firewall van het ding een beetje vergeet.

Via portforward.com moet je eigenlijk wel een heel eind kunnen komen.
Ze hebben de door jou genoemde ZyXEL daar tussen staan, je hoeft alleen de poort in te vullen welke je wil gaan forwarden. Kind kan de was doen.

Note: Als je alleen TCP poorten wil gaan forwarden, dan kun je ook de firewall van de zyxel uitzetten. Dat maakt NAT een stuk makkelijker vervolgens.
ik precies gedaan wat daar stond en ik kan nog steeds niet iedereen joinen op de PS3, wat ik wel kan als ik hem in bridged mode zet. Dus het werkt niet feilloos.

Edit: heb dus de firewall uitgezet en alle poorten van 1 tot 65000 open gezet in de router. Het rare is als ik met PFportchecker kijk zijn wel alle poorten open, als ik 192.168.1.35 (PS3) verander in 192.168.1.35 (PC).
Maar kan iemand bevestigen dan Telfort telefonie hat doet op die d-link?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 17:16 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Als die d-link van je overweg kan met SIP telefonie: waarom niet? Ik heb in de tijd dat ik Telfort had ook gewoon via mn Telfort account op mn PC zitten bellen :)

blub

Pagina: 1