Maandelijks opzegbare actie kan niet opgezegd worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Debitel, waar ik mijn mobiele abbonement heb lopen, is pas overgenomen door KPN.
KPN belde mij met die mededeling en vroeg of ik het abbonement wou verlengen bij KPN en dan zou ik een gratis LG cookie krijgen. Ik ben daarmee akkoord gegaan op de voorwaarde dat ik maandelijks zou kunnen opzeggen. Dit kon.
Op het moment dat de dame aan de telefoon vroeg of ze het gesprek verder op mocht nemen om de afpraken te herhalen en vast te leggen zei ik ja, en heb ik weer voor de duidelijkheid gevraagt of de actie maandelijks opzegbaar was. Dit werd bevestigt.

Nu wil ik dus mijn abbonement opzeggen, maar mij word nu verteld dat ik er 2 jaar aan vast zit.

Nu is mijn vraag: is er een mogelijkheid om aan die call-log te komen of iets dergelijks? Er moet toch een manier zijn waarbij die afspraken nagekomen gaan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een abonnement verlengt, dan zit je er weer een tijd aan vast. Daarna is het maandelijk opzegbaar. Zo werkt het. Nu kan ik uit jouw verhaal niet opmaken of je dit nou wel of niet had moeten weten, maar die kans zit er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
RoD schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:35:
Als je een abonnement verlengt, dan zit je er weer een tijd aan vast. Daarna is het maandelijk opzegbaar. Zo werkt het. Nu kan ik uit jouw verhaal niet opmaken of je dit nou wel of niet had moeten weten, maar die kans zit er wel in.
Het is dus afgesproken, en ook door KPN opgenomen, dat ik vanaf dat moment elke maand kon opzeggen!
Ik heb ook nog gevraagt: "dus als ik wil, kan ik hem over 3 maanden opzeggen?" en dat werd bevestigd.

[ Voor 14% gewijzigd door Nikeau op 28-09-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook :)

Stuur en brief naar KPN waarin je aan je telefoongesprek refereert. Volgende stap is de geschillencommissie. Als jij niet kan aantonen dat je maandelijks mag opzeggen, kan KPN niet aantonen dat je een abonnement voor 2 jaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
staffordniko schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:39:
[...]

Het is dus afgesproken, en ook door KPN opgenomen, dat ik vanaf dat moment elke maand kon opzeggen!
Ik heb ook nog gevraagt: "dus als ik wil, kan ik hem over 3 maanden opzeggen?" en dat werd bevestigd.
Als dat daadwerkelijk opgenomen is, dan maak je wel een kans ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
RoD schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:27:
[...]

Als dat daadwerkelijk opgenomen is, dan maak je wel een kans ja :)
Ja, het is opgenomen, maar dan wel door KPN. Hoe krijg ik ze dan zo ver om daar naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
PinokkioTV schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:09:
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook :)

Stuur en brief naar KPN waarin je aan je telefoongesprek refereert. Volgende stap is de geschillencommissie. Als jij niet kan aantonen dat je maandelijks mag opzeggen, kan KPN niet aantonen dat je een abonnement voor 2 jaar hebt.
Daar zit inderdaad iets in ja, denk dat ik morgen maar even een brief opstel.
Wat een gedoe, haal nooit meer iets van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Laatst online: 11-06-2021
Voor wat het waard is: toen ik nog bij KPN werkte (aantal jaar geleden), moest je verplicht alles noteren etc voor het geval iemand een rechtzaak tegen KPN ging beginnen. Lijkt me dikke kans dat het andersom dus ook zo zou moeten werken, maar ja je weet nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:36
staffordniko schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:39:
[...]

Dat over 3 maanden opzeggen kan waarschijnlijk ook gewoon.

Echter moet je dan wel alle resterende maanden in 1 keer betalen ;).
Je vraag is dus niet duidelijk genoeg gesteld om alle mogelijkheden af te bakenen, en de bevestiging van KPN is dan ook waar dat je het abonnement na 3 maanden op kan zeggen, er zitten echter wel voorwaarden aan. Zoals in dit geval waarschijnlijk het complete abonnement af moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
staffordniko schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:23:
[...]

Daar zit inderdaad iets in ja, denk dat ik morgen maar even een brief opstel.
Wat een gedoe, haal nooit meer iets van KPN.
Tja, ik denk zelf dat je weinig tot geen kans hebt om hier onderuit te komen.
Wellicht wel, maar dan natuurlijk met inlevering van je nieuwe mobiel.

't zou wat wezen, een nieuwe mobiel en dan na 3 maanden je abbo opzeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Heel eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand alleen met "ja" (en geen "ja, maar ...") antwoordt wanneer je letterlijk "kan ik mijn abonnement iedere maand opzeggen, bijvoorbeeld over 3 maanden" vraagt. En al helemaal niet tijdens het voicelog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jelle. schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:33:
Heel eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand alleen met "ja" (en geen "ja, maar ...") antwoordt wanneer je letterlijk "kan ik mijn abonnement iedere maand opzeggen, bijvoorbeeld over 3 maanden" vraagt. En al helemaal niet tijdens het voicelog 8)7
Veel verkopers zeggen maar wat, om maar hun product te kunnen slijten. Kan ze volgens mij niet veel schelen of het allemaal correct verloopt. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat de verkoper voor het gemak maar wat dingen heeft verzwegen of verdraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
En kan ik dan niet juist daarom nog van dat abbo afkomen?
Wat ksn een geschillencomissie voor mij betekenen? Heb hier totaal geen ervaring mee.
haribold schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:07:
[...]
Veel verkopers zeggen maar wat, om maar hun product te kunnen slijten. Kan ze volgens mij niet veel schelen of het allemaal correct verloopt. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat de verkoper voor het gemak maar wat dingen heeft verzwegen of verdraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

staffordniko schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:43:
En kan ik dan niet juist daarom nog van dat abbo afkomen?
Wat ksn een geschillencomissie voor mij betekenen? Heb hier totaal geen ervaring mee.
Toen je op de aanbieding inging, heb je neem ik aan daar papierwerk voor thuis gekregen, een bevestiging van het contract. Heb je dat niet doorgelezen? Je hebt namelijk zelf ook een onderzoeksplicht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24
Mja, dus jij denkt dat je een gratis telefoon krijgt met een abonnement wat je in 1 maand weer op kan zeggen? Zo gek zijn ze daar niet hoor... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:31
Het is verstandig gewoon die brief te schrijven en goed en duidelijk uit te leggen hoe jij het gesprek ervaren hebt. KPN kan deze gesprekken terug luisteren, en bij twijfel zullen ze dat in het algemeen ook doen. Geloof me, ze zijn daar de kwaadste niet in en zien zeer streng toe op de telefonische verkopers.

Mochten zij vermoeden dat een verko(o)p(st)er de regels heeft overtreden zullen zij een onderzoekje instellen. De verko(o)p(st)er in kwestie wordt namelijk betaald voor het genereren van inkomsten, niet om kpn een slechte naam en boetes te bezorgen :)

Overigens zou ik eerst de klantenservice even bellen, zij kunnen het vaak direct doorzetten. De klachtenbrief is een mooie 2e optie.

Succes, en laat even weten hoe het gegaan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Dankjewel voor de hoopvolle reactie 8)7
Dat ga ik proberen. Ik laat het weten als ik meer weet!
Silvin schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:27:
Het is verstandig gewoon die brief te schrijven en goed en duidelijk uit te leggen hoe jij het gesprek ervaren hebt. KPN kan deze gesprekken terug luisteren, en bij twijfel zullen ze dat in het algemeen ook doen. Geloof me, ze zijn daar de kwaadste niet in en zien zeer streng toe op de telefonische verkopers.

Mochten zij vermoeden dat een verko(o)p(st)er de regels heeft overtreden zullen zij een onderzoekje instellen. De verko(o)p(st)er in kwestie wordt namelijk betaald voor het genereren van inkomsten, niet om kpn een slechte naam en boetes te bezorgen :)

Overigens zou ik eerst de klantenservice even bellen, zij kunnen het vaak direct doorzetten. De klachtenbrief is een mooie 2e optie.

Succes, en laat even weten hoe het gegaan is!
Pagina: 1