Videokaart gekocht, shop weigert te leveren

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Facts:
  • Van het weekend bij een webwinkel een videokaart gekocht die 17,5 % van de normale aannemlijke waarde bij niet prijsvechters kostte;
  • De winkel waar ik de videokaart kocht, was niet de goedkoopste, dit was een andere webwinkel;
  • Het artikel was op voorraad bij meerdere webshops voor deze lage prijzen;
  • Er waren dus meer webwinkels die deze videokaart verkochten voor prijzen varierend van 15% t/m 20% van de normale aannemlijke waarde bij niet prijsvechters. Ik heb gekozen voor een betrouwbare shop, gezien ik dacht dat dit echt een (PR)stunt was;
  • Ik heb screenshots van de pricewatch, van de winkels waar het artikel verkocht werd (doe ik toevallig altijd, als ik wat bestel, ook van me order verzending);
  • Het artikel is inmiddels geweigerd te leveren, en ik kan kiezen voor een vervangend product of order annulering.
Ik heb veel topics gelezen hier. Ik begrijp dat als de prijs niet aannemelijk is de webwinkel op grond 'X' artikelen niet hoeft te leveren. Prima, order annulering ook goed, geld terug.

In mijn geval betreffen het dus meerdere winkels die rond die prijs zaten, en daarom was het voor mij aannemelijk dat het om een (PR)stunt ging.

Hoeveel kans heb ik, gezien ik kan aantonen dat derde ook voor die prijs aanboden.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoef mijn gelijk niet te halen.

Edit:

De bedrijven die de videokaart aanboden zijn allemaal verschillende bedrijven en achter de schermen niet één bedrijf (geen Holding etc.),

Het bedrijf waar ik gekocht had, heeft vandaag de prijs weer verhoogd, de andere gisteren of vannacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 29-09-2009 07:19 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Denk dat je beter prijzen kan noemen en de videokaart..
Als er 'n GTX295 voor 50,- wordt aangeboden is het zo'n onredelijk lage prijs, dat het wel fout moet zijn natuurlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Klinkt als een verkeerde productkoppeling en bedrijven die allemaal dezelfde shopsoftware en sku's gebruiken of zo.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als meerdere winkels rond die prijs zitten, dan vraag je toch je geld terug, schrijf je een negatieve shopreview en koop je het bij één van die andere winkels?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leverancier geeft het verkeerd door en dan komt het automatisch verkeerd bij winkels te staan. Ga er geen tijd in steken, je wint nooit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toch niet toevallig GTX275 VOOR 35 EURO!?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:23
Schrijf een survey om je hart te luchten, verder zou ik er niet teveel aandacht meer aan schenken.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03

MsG

Forumzwerver

Het ligt eraan hoe extreem het is. Bij Bol.com toen met die minilaptop hebben we wel mooi allemaal 100 euro korting gekregen (artikel stond abusievelijk 100 euro goedkoper). Maar soms is het te overduidelijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor de duidelijkheid, je hebt het over 10-15% van de prijs. Bedoel je 10-15% korting, of daadwerkelijk een product van 100 euro nu voor 10-15 euro? In dat laatste geval heb je geen poot om op te staan, dat is een duidelijke fout. Het feit dat meerdere shops er last van hadden is simpel te verklaren door het feit dat die shops dan voor dat product dezelfde leverancier hadden. Prijzen van leveranciers worden gewoon min of meer direct overgenomen, nadat er een bepaalde marge bij is geteld.

Als het over 10-15% korting gaat is het een ander verhaal, dan zou ik het geen duidelijke fout kunnen noemen. Dan zal het afhangen van de Algemene Voorwaarden van de shop of ze wel of niet kunnen maken om te weigeren te leveren. Zie ook: Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 13:41
Orion84 schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:36:
Voor de duidelijkheid, je hebt het over 10-15% van de prijs. Bedoel je 10-15% korting, of daadwerkelijk een product van 100 euro nu voor 10-15 euro? In dat laatste geval heb je geen poot om op te staan, dat is een duidelijke fout. Het feit dat meerdere shops er last van hadden is simpel te verklaren door het feit dat die shops dan voor dat product dezelfde leverancier hadden. Prijzen van leveranciers worden gewoon min of meer direct overgenomen, nadat er een bepaalde marge bij is geteld.

Als het over 10-15% korting gaat is het een ander verhaal, dan zou ik het geen duidelijke fout kunnen noemen. Dan zal het afhangen van de Algemene Voorwaarden van de shop of ze wel of niet kunnen maken om te weigeren te leveren. Zie ook: Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten
Precies zoals Orion84 zegt :)

Dit soort dingen is al vaker voorgekomen en breed uitgemeten in het nieuws. Je weet dat de prijs niet redelijk is, dus je hebt inderdaad geen poot om op te staan.

Limbids

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Daarnaast zodra je de mogelijkheid krijgt om te annuleren is het annuleren van de kant van de shop niet onredelijk bezwaarlijk en mogen zij de voorlopige overeenkomst ontbinden.

Verwijderd

Om verdere discussie direct in goede banen te leiden, vraag ik je om hier even het type graka en de prijs (als je het niet precies wilt vermelden, mag je ook een indicatie geven in de vorm van een bedrag, geen percentage) te vermelden. In eerdere discussies bleek dat dit heel erg van invloed was op de uitkomst van het topic. De naam van de shop hoef je van mij niet te vermelden.

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat je wilt bereiken met je topic. Wil je weten of je gelijk hebt?

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:42:
Om verdere discussie direct in goede banen te leiden, vraag ik je om hier even het type graka en de prijs (als je het niet precies wilt vermelden, mag je ook een indicatie geven in de vorm van een bedrag, geen percentage) te vermelden. In eerdere discussies bleek dat dit heel erg van invloed was op de uitkomst van het topic. De naam van de shop hoef je van mij niet te vermelden.

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat je wilt bereiken met je topic. Wil je weten of je gelijk hebt?
Van het weekend bij een webwinkel een videokaart gekocht die 17,5 % van de normale aannemlijke waarde bij niet prijsvechters kostte, dus een videokaart die bij de desbetreffende webwinkel € 26,25 i.p.v. € 149,00 bij een andere webshop kost.

Wat mijn doel was met dit topic: Ervaring, advies inwinnen of je wel een kans maakt tegen de webshop als je kan aantonen dat het product bij meerdere webshops deze of een lagere prijs had. Voor mij was het aannemlijk dat het een prijsstunt zou kunnen zijn, omdat de prijs bij drie webshops in die prijsklasse werd weergegeven. De webshop waar ik bestelde hanteerde de duurste prijs van de drie.

Ik had al veel gelezen in de andere topics enigzins gelijke topics, maar de situatie dat de prijs bij meerdere webshops op het lage niveau lag, ben ik niet tegen gekomen. Dat was voor mij de reden om dit topic te openen.

Nogmaals, ik vroeg het puur uit nieuwschierigheid, omdat dit een andere situatie is als dat je veel leest hier (daar is er één winkel met een lagere prijs, en is het dus niet aannemelijk). Ik ga echt geen 'uren' verspijkeren en rechtsbijstand inschakelen om die videokaart op de mat te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 29-09-2009 07:39 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ok, dat schept in elk geval wat duidelijkheid over de situatie :)

Als je weet hoe veel webshops werken, dan zie je al snel in dat de fout hier waarschijnlijk vanuit de leverancier gekomen is. Zoals ik eerder al opmerkte worden de prijzen die de leveranciers rekenen 1:1 doorgerekend naar de prijs die de shop vraagt. Dus een foutje van een leverancier kan zomaar leiden tot een fout bij een aantal shops.

Als je daar niet van op de hoogte was kan ik me enigszins voorstellen dat je dit een andere situatie vind als wanneer één shop de fout in gaat. Maar hoe dan ook is dit natuurlijk een overduidelijk gevalletje "te mooi om waar te zijn".

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Heb ooit is bij een webshops gewerkt, we kregen van leveranciers lijsten met prijzen van producten. Natuurlijk namen we niet alle producten elke maand door maar importeerde dat gewoon in een systeem. Die onze prijs vervolgens berekende. Om je prijzen op tweakers te weergeven, moet je een lijst doorsturen met alle prijzen erin, die meestal allemaal automatisch gegenereert worden. Waardoor er wel is van die rare fouten kunne optreden. Soms zitten die fouten al bij de leveranciers, waardoor meedere webshops die hier gebruik van maken problemen ermee ondervinden.

Beste is om een webshop of shops hierover te informeren en na te vragen hoe het precies zit als je erin geinterreseert bent. Maar als je het gewoon besteld ( voorbeeld product van 200 euro die voor 20 euro op de site staat) en vervolgens er nog een zaak van wil maken ook. Had ik je hard in je gezicht uitgelachen als ik aan de andere kant ( webshop ) zat. Ik zou respect hebben voor de gene die mij over de prijs fout(en) informeerde en eventueel nog tegen mijn inkoop prijs, dat product naar jou toe leveren als dank.

Meestal staat er ook ruim aangegeven op de websites bij voorwaarden of wat dan ook, dat alle prijzen ter voorbehoud etc etc zijn.

• Jumpman
Een ieder bedankt voor zijn visie! Ik heb een verzoek tot annulering gedaan, en deze is naar alle waarschijnlijkheid inmiddels afgehandeld. Het topic kan wat mij beterft dicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 29-09-2009 16:21 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topics gaan niet op slot als er een oplossing is, enkel als ze niet aan de regels voldoen :)

Pagina: 1