Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[UBUNTU]/[XP] Overschrijf probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na veel gespit en gezoek en getest toch besloten om hier maar te vragen:
Ik heb ubuntu op mijn dekstop staan echter bevalt dit niet en wil ik naar XP terug.
Echter lukt dit niet.

Ik heb een 300 GIG NTFS Partitie en een +/- 15 gig Ubuntu partitie.
Ik heb van zowel VISTA als XP een ORIGINELE cd.
Maar zodra ik de CD er in duw en opnieuw opstart en hij vraagt of ik van de CD booten wil doet hij niets.
Hij laadt gewoon door naar ubuntu
Op welke knop ik ook ram hij start niet van de CD op hij gaat gewoon door alsof er niet op een knop gedrukt wordt
ik heb in m'n bios de USB poort als vroege boot opgezet echter mag dit niet baten.
Op dit moment heb ik de CD als eerste dit werkt ook niet
Ook f8 en werkt niet. als ik dan kies voor boot from CD doet ie niets, kies ik voor BIOS of doorgaan doet hij het opeens wel weer :?

Ik had zo'n rond stekkertje toetsenbord, die is laatst kapot gegaan en dus een oudere USB toetsenbord gepakt maar nu heb ik dit.
Iemand die mij verder helpen kan?
Ik krijg het niet voor elkaar.
Hij wil gewoon niet van de CD opstarten.

Iemand die weet wat ik doen moet?
bijvoorbaat dank

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het installeren van windows heeft niks met Non-Windows Operating Systems te maken, en zo te zien zou ik maar eens op zoek gaan naar een "rond stekkertje toetsenbord"

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:16:
Het installeren van windows heeft niks met Non-Windows Operating Systems te maken, en zo te zien zou ik maar eens op zoek gaan naar een "rond stekkertje toetsenbord"
>.< verder geen oplossing voor die wat nuttiger kon zijn?
En ik wist niet goed waar ik em neer zetten moest sorry

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is er precies niet nuttig aan? >>.<<
Het kan goed zijn dat je computer in dat stadium het usb-toetsenbord niet ziet, dan is een niet-usb-toetsenbord niet zo'n rare gedachte toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
nuttiger bedoel ik mee dat je het niet vanaf ubuntu kan doen of op een andere manier?
Anders vraag ik morgen op sgool wel ff een converter
(sorry voor m'n spelling ben moe)

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik neem altijd een cherry toetsenbord met PS/2 aansluiting mee als ik ergens PC moet gaan installen, al teveel meegemaakt dat bv hun draadloos USB toetsenbord niet werkt tijdens boot

Verwijderd

Topicstarter
Lol oke
PS/2 aansluiting zo'n ding moet ik hebben :P
Zo'n converter zal ff op school vragen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me een goed plan.
Daarnaast heeft dit helemaal niks met Windows te maken en heb je al eerder dit geintje bij de hand gehad:
[VISTA] Hoe kom ik in mijn bios?

Waarom heb je daar niks van geleerd?

[ Voor 49% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2009 19:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.