Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan80
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04-2021
Sinds dit weekend heb ik een nieuwe Samsung TV (LE32B650) en die werkt prima, maar op het moment dat ik mijn DVD speler (JVC surround ding met helaas alleen maar Scart out, geen S-video oid) wilde aansluiten zag ik alleen maar een enorm flets beeld.

Als hem aansluit op EXT1 (RGB) krijg ik zwart-wit beeld en als ik hem op EXT2 (AV) aansluit enorm flets, tegen zwart-wit aan. Bij mijn vorige TV (een Philips) had ik ook zwart-beeld, maar daar kon ik met de afstandsbediening nog een ander extern kanaal aanspreken, waardoor ik wel volledige kleuren heb.

Nu heb ik hierover een en andere gezocht en het blijkt vaak aan de Scart kabel te liggen, maar ik heb hier verscheidene voor geprobeerd, waaronder ook volledig 'bedrade' Scart kabels (de dure zeg maar).

Weet iemand wat er nog meer aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 21:44
instellingen van de speler? kan je kiezen uit composiet/cvbs/rgb? Het beste is dan uiteraard rgb, op je ext 1 ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan80
Bij de speler zelf kan ik helaas niks instellen.. die heeft geen setup menu oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 23:26
Wat is het type nummer van de JVC dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Je gaat toch geen DVD speler op een nieuwe tv fullHD tv aansluiten met een s-video kabel grapjas? (ik maak uit je post op dat je denkt dat dit beter is dan RGB scart) Koop een knappe DVD speler met HDMI output, of ga gewoon meteen voor een blueray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan80
@Ferry34: ik zal thuis even kijken. Weet ik zo niet uit mijn hoofd.

@gravitone: nieuwe dvd/bluray speler kopen is nu geen optie. en nee, ik denk niet dat s-video beter is, ik zei het alleen om aan te geven dat Scart ook de enige uitgang is (om eventuele andere oplossingen alvast uit te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan80
Het type van de DVD speler/surroundset is: JVC XV-THS1.

Het enige wat ik daar kan instellen is het formaat van het beeld (4:3 / 16:9), maar verder niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:14
Arjan80 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:52:
Het type van de DVD speler/surroundset is: JVC XV-THS1.

Het enige wat ik daar kan instellen is het formaat van het beeld (4:3 / 16:9), maar verder niet..
Ik lees in de handleiding het volgende:
The system can be accommodated to your TV’s video signal.
While DVD is selected as the source and before playback
1 Press and hold SCAN MODE for
2 seconds.
The current setting appears on the display window.
2 Press Cursor 3/2 to select the desired
mode.
• RGB: Select when your TV accommodates the
interlaced RGB/composite video signal.
• Y/C: Select when your TV accommodates the
interlaced S-video signal.
You can get better picture quality in the order —
“RGB” > “Y/C” > Composite.
3 Press ENTER while the selected mode
is shown on the display window.
Controleer dus of de RGB mode van de JVC DVD speler wel geactiveerd is en je de EXT1 (RGB) ingang van de TV gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan80
Hmm... shame on me. daar heb ik dus glad overheen gekeken.. hoe vaak ik dat ding niet heb doorgekeken :-/

Dank! Het werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook: Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1