Blu-ray brander: tips voor aanschaf?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

• burgwal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10-2014
Ben op zoek naar een blu-ray brander. Heeft iemand een idee waarop ik moet letten of andere goede tips bij de aanschaf van zo'n ding? Schrijfsnelheid, enkel of double layer, compatibiliteit met OS etc. Mijn doel is om de films die ik met mijn HD camera (sony) opneem, op blu ray te krijgen.

Ik kom verschillende sites tegen, maar velen houden verkooppraatjes. Zou graag wat gebruikerservaringen horen.

Verwijderd

Ikzelf heb een LG BH08, niet over te klagen, ook niet geweldig tevreden over, tenslotte blijft het een optisch station dat ik niet 24/7 gebruik.
Eigenlijk wou ik een Pioneer BDR-203BK, maar die is geweldig moeilijk te verkrijgen in Europa. Pioneer verkoopt volgens wat ik gehoord heb geen optical drives meer in Europa(staat wel nog bij een aantal groothandels, vandaar dat hij nog bij webshops staat, maar laatst nog nagevraagd, hij is effectief niet meer leverbaar).
Goede site voor reviews is trouwens CDRlabs (ik had kunnen zweren dat daar ook een review stond van die BDR-203, maar blijkbaar zit ik er volledig naast).

• burgwal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10-2014
Thanks. Maar ben juist ook op zoek naar je motivatie. Waarom wilde je die Pioneer en waarom heb je voor die LG gekozen? Wat zijn je overwegingen geweest?

Verwijderd

Pioneer scoorde bij reviews over het algemeen iets beter, LG kwam er wat als tweede keus uit (is iets trager met het lezen van CD en DVD dan de Pioneer).
Voor mij was het belangrijk dat ik iets kocht dat niet al verouderd was. je geeft toch 175 euro uit aan een drive, dus dan 25 euro minder uitgeven aan een die maar 8x schrijft was voor mij dan niet echt een optie.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is echt een "wat moet ik kopen topic", welke niet echt gewenst zijn hier op GoT. Zoals reeds opgemerkt zijn er inmiddel wel reviews te vinden over BR branders, ga deze zelf eens opzoeken en doorlezen. Het commetaar dat je bij webwinkels etc. vindt zijn natuurlijk altijd verkooppraatjes.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.