Laptopgeheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik wil graag het geheugen van m'n laptop uitbreiden. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan doen... een pc schroef je even los... en hopla... maar laptop gaat dus niet zo makkelijk
Ik weet dat hier ook geheugensticks voor zijn...maar echt kijk heb ik er niet op.

Voor het gemak heb ik hieronder wat gegevens van mijn laptop staan.

Laptop: Acer Aspire 5670
Besturings-systeem: Windows Vista Ultimate
Processor: Genuine Intel T2300 @ 1.66GHz 1.67GHz
Type computer: 32-bits besturings-systeem
RAM geheugen: 1,00 GB (Type onbekend bij mij)

Kan iemand mij hier uitleggen hoe uitbreiding van geheugen bij laptops in zijn werk gaat? En hoeveel geheugen IK voor mijn laptop maximaal kan bijplaatsen ?
Als jullie meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag :)

Bvd :)

[ Voor 3% gewijzigd door stefan1187 op 28-09-2009 16:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laptops is eigenlijk nog makkelijker. Meestal klepje openschroeven of toetsenbord losschroeven, RAM er uit en ander RAM er in of bijplaatsen. Maar dat had ook gewoon in de handleiding van je lappie gestaan hoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:15

DarkSide

theres no place like ::1

Het maximaal te gebruiken geheugen kan je, denk ik, zelf wel opzoeken in de handleiding van je laptop / danwel website van de fabrikant.

En de meeste laptops hebben onderop een schoefdeksel met een geheugen icoontje waar je je geheugen kunt bij steken. Anders zit het onder je toetsenbord. Dit kan even lastig zijn. Meestal moet je onderop 1 of 2 schoefjes losdraaien om het toetsenbord te kunnen liften.

Maar ook dit zal beschreven moeten staan in een handleiding waar je je geheugen kunt bijprikken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:54
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Eventjes downloaden en je kan zo zien welk(e) latje(s) ze gebruikt hebben.

Als je je laptop omdraaid zal je een paar compartimenten zien en op sommige compartimenten zal er een tekentje staan. Kijk ofdat er geen ram latje op staat.

Zo niet is het maar een kleine moeite om es alle compartimentjes open te vijzen.

4GB is sowieso het max als je met een 32-bit besturingssysteem zit maar geen idee of de laptop nog meer kan slikken :)

Verwijderd

Geheugen voor die aspire: 667 MHz SODIMM PC2-5300
Vervangen is inderdaad doodsimpel, zie boekje van je laptop.

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:15
Er word maximaal 2GB ondersteunt.

en waar je het er bij moet plaatsen weet ik zo niet uit mn hoofd maar meestal bij laptops zit aan de onderkant een klepje die je los kan schroeven en daar kan je hem dan plaatsen.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
whitedrag152 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:15:
Er word maximaal 2GB ondersteunt.

en waar je het er bij moet plaatsen weet ik zo niet uit mn hoofd maar meestal bij laptops zit aan de onderkant een klepje die je los kan schroeven en daar kan je hem dan plaatsen.
Nu moet je hier niet te zwaar aan tillen. Bij DellChact vertelden ze mij dat de Inspiron 9400 echt niet meer dan 2GB aan kon, maar hij draait nu 4 GB.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Okee dan zal ik eens even kijken... ik heb het boekje niet meer.... maar ik zal eens even gaan speuren...

Ik heb trouwens DDR-2 geheugen....

[ Voor 15% gewijzigd door stefan1187 op 28-09-2009 17:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De handleiding is ook vast wel ergens online te vinden.
We verwachten op GoT dat je voordat je een topic opent je eerst zelf aan de slag gaat met zoeken voor wat mogelijk is met jouw notebook. Omdat dat uit je topicstart totaal niet blijkt gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.