Nu de winter voor de deur staat, kijk ik weer vaker films. Hoewel dat op mijn 20" schermpje aardig lukt (ik zit er zo'n drie meter vandaan) is het beeld soms echt te klein om ervan te genieten en de ondertitels onleesbaar. Daarom dacht ik eraan een beamer te kopen, maar ik besef dat ik geen flauw benul heb van wat goed en niet te prijzig is.
Ik maak mijn eisen even duidelijk:
- Mijn richtprijs is 500 euro, maximaal 1000.
- Het is uitzonderlijk voor het kijken van films, wat ik voornamelijk 's avonds in een ruimte met zwak licht doe.
- De projectie-afstand is maximaal 4 meter.
- De levensduur van de lamp zou ik graag op 2000 uur hebben, dat wil zeggen dat ik toch 500 films van 4 u kan bekijken, da's goed voor minstens 2-3 jaar.
- Aangezien het projectieoppervlak boven mijn computer is, moet mijn beamer zich dus aan de andere muur bevinden en heb ik dus een lange kabel nodig. Wat is daar de doorsnee-oplossing voor? USB werkt dan alvast niet aangezien die max. 2m lang mag zijn.
- Voor de rest wil ik natuurlijk slechts het beste wat voor die prijs beschikbaar is.
Iemand merken, types, prijzen, tips waar ik kan kopen (ik woon in Duitsland)?
Ik maak mijn eisen even duidelijk:
- Mijn richtprijs is 500 euro, maximaal 1000.
- Het is uitzonderlijk voor het kijken van films, wat ik voornamelijk 's avonds in een ruimte met zwak licht doe.
- De projectie-afstand is maximaal 4 meter.
- De levensduur van de lamp zou ik graag op 2000 uur hebben, dat wil zeggen dat ik toch 500 films van 4 u kan bekijken, da's goed voor minstens 2-3 jaar.
- Aangezien het projectieoppervlak boven mijn computer is, moet mijn beamer zich dus aan de andere muur bevinden en heb ik dus een lange kabel nodig. Wat is daar de doorsnee-oplossing voor? USB werkt dan alvast niet aangezien die max. 2m lang mag zijn.
- Voor de rest wil ik natuurlijk slechts het beste wat voor die prijs beschikbaar is.
Iemand merken, types, prijzen, tips waar ik kan kopen (ik woon in Duitsland)?