Hallo,
Wij hebben 2 vestigingen, op beide locaties een SDSL verbindingen op 2x een Draytek Vigor router.
Wat wij willen is er 1 LAN van maken d.m.v. Lan2Lan (VPN).
Dit is aardig gelukt, de routers leggen onderling een VPN tunnel, echter kunnen we vanuit locatie1 (Dian-In Profiel Draytek), niet pingen naar locatie2(hoofdvestiging, Dial-Out Profiel in Draytek), maar andersom wel.
Graag wil ik weten waarom dit niet lukt, is dit een restrictie in de vpn tunnel? Werkt dit maar 1 kant op?
Overzicht:
Locatie1:
IP 192.168.1.0/24
Draytek 192.168.1.1
Locatie2:
IP 10.0.0.0/24
Draytek 10.0.0.1
Volgens onderstaande constructie hebben wij de boel ingesteld.
http://www.draytek.co.uk/support/vpn_setup.html
Ik ben nog niet heel erg thuis in lan2lans maar deze setup kom je overal tegen, volgens mij zou het zo moeten werken. Zou ik locatie1 in dezelfde ip range moeten instellen als locatie2 om dit uberhaupt te laten werken beiden kanten op?
Lan2Lan houdt toch niet enkel in dat je van A naar B kan, maar ook andersom?
Kortom: kan pingen vanuit locatie2 naar locatie1, maar andersom ook zou nog mooier zijn.
Wat zie ik over het hoofd? Bvd
Wij hebben 2 vestigingen, op beide locaties een SDSL verbindingen op 2x een Draytek Vigor router.
Wat wij willen is er 1 LAN van maken d.m.v. Lan2Lan (VPN).
Dit is aardig gelukt, de routers leggen onderling een VPN tunnel, echter kunnen we vanuit locatie1 (Dian-In Profiel Draytek), niet pingen naar locatie2(hoofdvestiging, Dial-Out Profiel in Draytek), maar andersom wel.
Graag wil ik weten waarom dit niet lukt, is dit een restrictie in de vpn tunnel? Werkt dit maar 1 kant op?
Overzicht:
Locatie1:
IP 192.168.1.0/24
Draytek 192.168.1.1
Locatie2:
IP 10.0.0.0/24
Draytek 10.0.0.1
Volgens onderstaande constructie hebben wij de boel ingesteld.
http://www.draytek.co.uk/support/vpn_setup.html
Ik ben nog niet heel erg thuis in lan2lans maar deze setup kom je overal tegen, volgens mij zou het zo moeten werken. Zou ik locatie1 in dezelfde ip range moeten instellen als locatie2 om dit uberhaupt te laten werken beiden kanten op?
Lan2Lan houdt toch niet enkel in dat je van A naar B kan, maar ook andersom?
Kortom: kan pingen vanuit locatie2 naar locatie1, maar andersom ook zou nog mooier zijn.
Wat zie ik over het hoofd? Bvd