SBS 2003 + BES contacts syncen niet met blackberry

Pagina: 1
Acties:

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
We hebben hier een server 2003, dienend als Domain Controller. Op deze domain controller staat exchange geinstalleerd. Dit allemaal werkt al tijden perfect.

Sinds kort zijn we overgestapt qua telefonie naar blackberry. Dit aangezien de kosten voor licenties enorm gedaalt waren. Nu zitten we met het volgende scenario:

Op deze server staat nu dus bes, exchange en dient als DC. Bij de eerste gebruiker ging de sync goed. Nergens problemen mee. Echter met alle nieuwe gebruikers (3 stuks) lijkt dit niet vlekkeloos te lopen.

We hadden enorm vaak dat de activatie van van de BB op de BES op 11% bleef hangen, naar wat research bleek dit in de message settings en message filtering van de bes te zitten. Geen probleem, tijdelijk op de user properties dit op False zetten en hij loopt van 11% door naar 55%. Hier blijft hij ook op hangen. Nu zeggen ze op de blackberry fora's dat dit kan liggen aan je tasks en memo's dus die heb ik beide even dmv een policy op false gezet. Nu loopt hij door tot 95%, als ik adress ook uitzet geeft hij netjes aan: Activatie gelukt!

Perfect dus, ik asign weer de default policy aan de user, en resend die. Daarnaast resend ik de service books. Echter nu blijft hij wederom bij Adressbook hangen. En dit zijn nu juist de contacts.

Wat kan er nu mis gaan waardoor mijn contacts niet willen syncen? Ik heb om te testen een nieuwe blackberry 8900 gepakt, een nieuwe simkaart met een bes abbonement erop. De bb is gewiped en leeg. Wat moet ik doen om alles (email, calender, notes, memo's en contacts) juist te syncen? Ik heb alle memo's, tasks en contacts leeg gemaakt in de exchange user. Ik heb 1 contact aangemaakt in de contactpersonen genaamd test, dit om te testen.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

Ook heb ik het idee dat hij moeilijk blijft doen bij tasks en memo's terwijl ik daar niets in heb staan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rechten op de mailbox store zijn juist ingesteld voor BES? Of is er mogelijk alleen voor die ene user toegang tot de mailbox gegeven voor het serviceaccount? BES kan ook loggen, wat laten die logs zien? En op de BB zelf mogelijk nog wat te vinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
sanfranjake schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:10:
Rechten op de mailbox store zijn juist ingesteld voor BES? Of is er mogelijk alleen voor die ene user toegang tot de mailbox gegeven voor het serviceaccount? BES kan ook loggen, wat laten die logs zien? En op de BB zelf mogelijk nog wat te vinden?
Ik kan wel mijn mailbox, calender items, syncen zonder problemen... Je zou dus zeggen dat rechten op de box goed staan. Welke rechten moet ik nog meer aanpassen?

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 13:51