Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD-Shrink, aantal threads forceren

Pagina: 1
Acties:

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 07:29

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Topicstarter
Ik heb een probleem: een AMD triple core cpu en DVD-Shrink, dat last heeft van de zogenaamde odd-core bug, waarbij men het aantal gespawnde threads een macht van 2 maakt omdat men dacht dat niemand ooit een cpu zou maken met een aantal cores dat van zo'n getal zou afwijken, waardoor er maar 1 thread ipv de bedoelde 3 wordt gebruikt, met alle prestatieverlies vandien.

Nu zit ik hier met mijn triple core cpu en met een cpu belasting van ~34% en een DVD die vrij traag verwerkt wordt.

Heeft er iemand een idee of er een algemene manier is om het aantal threads in de hand te hebben, of voor DVD-Shrink specifiek het aantal threads te kunnen controleren? Want ik vind het dwaas van de programmeurs dat ze hiermee geen rekening hebben gehouden.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 09:30
Gebruik je al de nieuwste versie van DVD-Shrink. Als het een bekend probleem is, zal het in de nieuwste versie toch wel opgelost zijn lijkt me?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Mja dat is het nu net, DVD-Shrink wordt al jaren niet meer doorontwikkeld, maar is nog altijd een goeie tool.

edit: nu zie ik net dat de laatste versie al meer dan 5 jaar oud is. Tijd voor iets nieuws, met andere woorden? Probleem is dat ik niet direct een gratis alternatief ken dat kan wat DVD-Shrink kan.

[ Voor 47% gewijzigd door RuddyMysterious op 28-09-2009 15:13 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Sommige applicaties kijken alleen naar %NUMBER_OF_PROCESSORS% je kan eens proberen via een CMD eerst 'set NUMBER_OF_PROCESSORS=4' te doen en vervolgens (vanuit dezelfde CMD!) dvdshrink op te starten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Neen dat werkt niet, na het uitvoeren van je instructies gebruikt DVD-Shrink nog steeds 1 thread, te zien aan de cpu-belasting: schommelt rond de 35%, belasting is verdeeld over verschillende cores. En ik heb gedubbelcheckt door nog eens de waarde van die variabele op te roepen, en die gaf itt voor het aanpassen van de waarde weldegelijk "4" terug.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Kun je ook 1 core uitzetten ? 2 van de 2 is meer dan 1 van de 3.. is geen mooie oplossing maar ik ben ook nog geen handigere app. tegen gekomen dan dvd-shrink.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Ik heb voor de rest zeker baat bij het gebruik van 3 cores vs 2, dus dat is niet echt een optie, al kan het als laatste oplossing misschien gebruikt worden.

Daarnet heb ik me rotgezocht op google naar mogelijke oplossingen hiervoor, maar de combinatie van de sleutelwoorden "dvd shrink triple core" of "dvd shrink multithreading" of "dvd shrink force 3 threads" of gelijk welke combinatie van sleutelwoorden, leverden helemaal niks zinnigs op.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Werkt het ook niet als je via taskmanager de processor-affiniteit van het proces op 2 ipv 3 cpu's instelt?

[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 28-09-2009 16:10 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Neen, dan wordt de load verdeeld over 2 cores ipv 3, maar het blijft maar een load equivalent aan een 100% belasting van 1 core.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Al eens bij stilgestaan dat je nooit 100% cpu kan halen? Hoogstwaarschijnlijk zit je namelijk gewoon op je HD te wachten. Ik heb zelf een quadcore en ook daarbij staat mijn systeem uit zn neus te vreten als dvd shrink draait, puur omdat ie gewoon niet snel genoeg zijn data weg kan schrijven om echt noemenswaardig mn cpu bezig te houden.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Ja, daar heb ik al eens bij stil gestaan, maar is het normaal dat een desktop computer met een triple core cpu aan 3,2GHz en een 7200rpm desktop schijf trager is in dvd-shrink dan een 1,83GHz core 2 duo laptop met een 5400rpm laptopschijf? Neen dus, en het feit dat dvd-shrink zorgt voor een belasting die mooi rond de 34% blijft hangen is ook een duidelijk symptoom dat hij maar 1 thread gebruikt ipv meerdere.

Dus het gaat mij niet over het halen van de volle 100%, maar graag toch wat meer dan één derde van het potentiëel van mijn computer.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DevilsProphet schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:13:
Ja, daar heb ik al eens bij stil gestaan, maar is het normaal dat een desktop computer met een triple core cpu aan 3,2GHz en een 7200rpm desktop schijf trager is in dvd-shrink dan een 1,83GHz core 2 duo laptop met een 5400rpm laptopschijf? Neen dus, en het feit dat dvd-shrink zorgt voor een belasting die mooi rond de 34% blijft hangen is ook een duidelijk symptoom dat hij maar 1 thread gebruikt ipv meerdere.

Dus het gaat mij niet over het halen van de volle 100%, maar graag toch wat meer dan één derde van het potentiëel van mijn computer.
Hoe bepaal je dat hij maar 1 thread gebruikt? Heb je al iets als process explorer erbij gepakt en laat eens de verschillen zien tussen je twee workstations?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 10:33
ook al heeft hij in de process explorer meerdere threads, wil dat nog niet zeggen dat de daadwerkelijker Worker thread multi-threaded is...

Het kan namelijk best zo zijn dat de maker van het programma meerdere threads spawnd om de gui reactief te houden, maar de de verwerking van de DVD data nog steeds maar op 1 thread gebeurt...

Als het programma meerdere data threads spawned zou je dat vanzelf moeten zien aan je belasting.
Is dit niet het geval is het gewoon een geval van jammer-maar-helaas...

BTW ook al zou het programma 4 threads spawnen (factor 2) dan zou je belasting nog steeds 100% zijn, aangezien er dan gewoon heel soms een thread even moet wachten tot er een core vrij is...

Ik kan op mijn dual-quadcore gewoon SuperPI draaien met 32 threads... en dat is ook gewoon 100% belasting...

EDIT: Dit hele verhaal gaat natuurlijk alleen op als je HD het bij kan houden he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FireDrunk op 29-09-2009 13:28 ]

Even niets...

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:19:
[...]

Hoe bepaal je dat hij maar 1 thread gebruikt? Heb je al iets als process explorer erbij gepakt en laat eens de verschillen zien tussen je twee workstations?
Ik was er pas op beginnen letten toen ik onder andere dit las: http://www.lostcircuits.c...d=1&limit=1&limitstart=10
DVD-Shrink does not recognize processors running an odd number of cores, in which case only a single core is processing the workload consequently, the triple core scores are worse than any comparable dual core run.
Er zijn wel meerdere programma's die hier last van hebben, wat ook naar boven is gekomen bij veel reviews van de eerste generatie triple cores.
Pagina: 1