[Dlink 855] Connectie Reset elke 24h

Pagina: 1
Acties:

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
Na de snelheids verhoging van Ziggo en het sterven van mijn oude Belkin router vond ik het hoog tijd om een nieuwe router te kopen. Mijn keuze viel op de Dlink 855, prijzig maar goed.

Afgelopen donderdag kreeg ik hem binnen en heb heb diezelfde avond nog aangesloten/geinstalleerd.
Alles werkt op zich prima, de snelheid is goed via zowel internet als LAN maar het vreemde geval wilt dat hij iedere dag om 15.00 uur de gehele verbinding eruit (niet alleen internet, maar ook kopieeren van data van pc1 naar pc2 gaat over zijn nek). Laatste keer viel me ook op dat volgens mij het powerlampje ook even uit ging. (voor de volledigheid, mijn oude crappy belkin had hier geen last van).

De verbinding is dan ongeveer een minuutje weg en herstelt zichzelf dan weer.

Ik heb de router aangesloten op een Motorolla modem van Ziggo (nieuwe modem werkt nog niet, wordt vrijdag hopelijk gefixed). Wired heb ik mijn gaming bak aangesloten (Win7) en een tweede pc die af en toe aanstaat (WinXP). Wireless een laptop op de 5 ghz aansluiting (Vista).

Firmware draait op versie 1.12EU (nieuwste)

Ik heb al vollop gegoogled het weekend en hier in de search gekeken maar bar weinig kunnen vinden, irritante is dus ook dat ik wijzigingen maar 1x per dag kan testen. Ook al redelijk de instellingen doorgeworsteld maar weinig gevonden waarvan ik denk dat het ermee te maken kan hebben. Ben wel wat geneigd om QoS eens uit te zetten, maar heb niet het idee dat dat veel verschil maakt.

Heb verder ook weinig programmas openstaan die druk op internet zijn, dus heb teveel connecties al uitgesloten en er zit net iets teveel regelmaat in, heeft iemand enig idee waar dit in kan zitten (en nog leuker, hoe het op te lossen)?