Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista 64bit] PC schokt bij spellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Wij hebben sinds zeer kort een Dell Desktop (een Studio XPS, maar er hebben zich wat problemen voorgedaan met deze desktop. Het volgende is gebeurd: Ik was een computerspel aan het spelen, toen het beeldscherm begon te schokken. Het leek wel alsof dit schokken ritmisch gebeurde, want ze kwamen steeds om de seconde. Tegelijkertijd met deze schokken kwamen er ook schokken in het geluid van dit spel. Ik dacht eerst dat dit aan het spel lag, maar toen ik dit spel afsloot, bleek dit niet het geval te zijn. Het schokken gebeurde namelijk ook toen ik met de muis wilde navigeren op het bureaublad. Tegelijkertijd bleef de verbinding met internet niet mogelijk. Ik heb toen de computer opnieuw opgestart, maar het schokken bleef nog steeds aanhouden, want bij het opstartgeluid van Windows hoorde ik het schokkende weer terug. Ook kwam er tijdens het opstarten een piepgeluid uit de computer. Tevens was er nog steeds geen internet. Ik heb toen de computer uitgezet, en de kabel van de monitor verwisseld met de HD kabel. Ik had eerst een andere kabel aangesloten, met een verloop aan de kant van de computer, maar volgens een kennis, was het beter als ik deze HD kabel, zonder verloop op het beeldscherm zou aansluiten, want dan heb ik beter beeld. Dit voegt naar mijn mening niks toe aan het voorval, maar volledigheidshalve wil ik het toch melden. Toen heb ik de computer weer aangezet (weer dat piepgeluid), en heb ik geprobeerd om verbinding te maken met internet. Dit lukte niet, en de computer gaf de melding dat er een probleem was met het stuurprogramma of de hardware van de netwerkkaart. Toen we probeerden om een nieuwe verbinding te maken, gaf Windows de melding dat er geen netwerkkaart was gevonden. Ondertussen sprong het icoon van internetverbindingen rechtsonder in beeld van toegang : alleen lokaal, naar beperkte verbindingsmogelijkheden en terug. Ondertussen zijn we naar de Windowsfunctie ''help en ondersteuning'' gegaan en hierin zijn we naar de volgende onderwerpen gegaan; Problemen met stuurprogramma's oplossen> Het apparaat heeft tot nu toe probleemloos gefunctioneerd, maar nu werkt het niet meer.> we kregen toen het volgende te zien:
U kunt verschillende dingen proberen:
• Mogelijk kunt u via Windows Update bijgewerkte stuurprogramma's downloaden. Open Windows Update en klik op Beschikbare updates weergeven om te controleren of er een nieuwe versie van het stuurprogramma beschikbaar is voor het apparaat. Zie Windows-updates installeren voor meer informatie.
• Als u op de website van de fabrikant of via Windows Update geen nieuw stuurprogramma hebt gevonden, zoekt u de schijf op die bij het apparaat is geleverd en plaatst u deze in het cd-station. Vervolgens werkt u het stuurprogramma bij met de schijf in het cd-station. Zie Een stuurprogramma repareren of bijwerken.
Ik heb toen geklikt op Windows updates installeren, en blijkbaar had Windows al een aantal updates klaar om geïnstalleerd te worden. We hebben toen deze updates geïnstalleerd, en hebben de computer opnieuw opgestart. Toen bleek dat een aantal updates niet correct geïnstalleerd waren en wij hebben dit toen opnieuw gedaan.

Na de laatste update: Windows Vista Service Pack 2 voor x64-systemen, hebben wij de computer opnieuw opgestart en toen kreeg ik weer verbinding met het internet.

Laatst kreeg ik weer hetzelfde. Tijdens het spelen van een spel (GTA4) begon het geluid te schokken en haperen. Dit lag niet aan het spel, want toen ik afsloot bleef dit schokken en haperen in het geluid nog steeds, en even later hield dit op.

Ook schokt het beeld (en het hele spel) af en toe in GTA4. Dit kan toch niet mogelijk zijn met een Intel core i7, 1,8 GB GTX260 en 8 GB intern?

Wij zouden graag willen weten wat u/jullie hiervan vinden en of u/jullie mij kunt/kunnen vertellen wat hier precies aan de hand is. Wij zouden graag willen weten waardoor dit probleem zich voor heeft gedaan en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Het kan toch niet zo zijn dat windows zo dringend nieuwe updates nodig had, dat functies uitvielen en verstoord werden?

Hopelijk weten jullie meer...

Alvast bedankt!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:33
Het verhaal is slecht leesbaar en je titel is ook niet bepaald veelzeggend.
De boel gaat haperen tijdens het draaien van een spel en na het afsluiten daarvan nog apert het nog even. Daarna wordt alles weer normaal.
Dit klinkt niet als iets met windows update, maar als een aitrflow probleem. het lijkt erop alsof je pc te warm wordt.

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 17:14
Aangezien het GTA4 betreft: download GTA4 tijdens het spelen misschien een update via de Social Club of Windows Live?

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Topicstarter
Het haperen gebeurde op de volgende manier:

Tijdens het spelen van het spel begon het beeld te schokken net zoals dit gebeurd wanneer de videokaart niet goed genoeg is. (dit lijkt mij niet het geval) Het schokken en haperen gebeurde ongeveer om de seconde en dit ging samen met het schokken en haperen van het geluid. Toen ik het spel afsloot, was dit schokken en haperen er nog steeds. Na opnieuw opstarten was het schokken op het beeld weg, maar het zat nog steeds in het geluid. Het gekke was dat tegelijkertijd het internet ook uitviel en hij geen netwerkkaart vond. Na updates en opnieuw opstarten was alles weer normaal. Maar een dag later kreeg ik dit schokken weer in het geluid, weer na het spelen van het spel. Het spel loopt zowiezo niet helemaal vlekkeloos, omdat hij soms hapert. (dit is heel raar aangezien mijn computerspecs)

Ik heb gister met een Driver en utility cd van Dell de hele computer getest qua hardware. Dit heb ik gedaan in het Boot-menu van windows. Er kwam hieruit niets opvallends naar boven.

P.S. toen ik het spel voor het eerst speelde kwam er een Error en werd het spel om ''onbekende redenen'' afgeloten door windows, tot 2 keer aan toe. Misschien heeft dit ermee te maken.

P.S. 2: De ''fans'' zijn volgens de hardware test in orde, dus het lijkt me niet dat hij te warm wordt.

P.S. 3: Hij download geen updates via Social club o.i.d.

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 11:54 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

en een titelfix, want ik denk niet dat dit met updates te maken heeft eerlijk gezegd :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het staat er nu als volgt voor:

Ik heb uitgebreid met Dell gebeld en heb het hele probleem voorgelegd. Ik heb een uitgebreide hardware test uitgevoerd, hier kwam niets opvallend naar boven. Dell heeft zich toen ( met toestemming uiteraard ) toegang verschaft tot mijn computer.

Toen kon deze medewerker mijn computer besturen en hebben we samen gekeken naar de temperaturen in het systeem. We gingen GTA 4 opstarten om de hardware te ''stressen''. De temperaturen waren goed. ( GPU; ong. 70 graden, de cores ong. 35.)

We hebben toen gekeken of het spel vloeiender zou zijn als ik alles op low zou zetten. Dit was inderdaad het geval. Mij leek het heel raar als ik niet GTA 4 op high kon spelen met een i7, 8 gb intern en een 1,8 gb nvidia GF GTX260. De medewerker vertelde mij toen dat het aan het spel kon liggen dat ik hem niet om high kan spelen.

Hij raade mij aan om andere spellen te testen. Dit heb ik toen gedaan. Ik ben er toen achter kon gekomen dat ik Hitman Blood Money op high kan spelen. Ook kan ik Crysis Warhead vlekkeloos op Enthousiast (high) spelen, zonder dat er iets raars gebeurd.

Ik vroeg de Dell medewerker nog om een verklaring voor het feit dat het schokken, het haperen en het uitvallen van de netwerkkaart toen aanhield, na het sluiten van het GTA4. Hierop was zijn verklaring dat de verschillende drivers voor de hardware raar konden gaan doen als het ze te veel werd.

Ik vind dat dit alles vrij aannemelijk is en het lijkt me niet dat er nu iets verkeerd is. Wat vinden jullie?
Pagina: 1