Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11 15:20

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Tweakers,

op mijn stage zijn we al een tijdje bezig aan een online concept wat binnenkort online gaat. Nu moet daarvoor nog de nodige reclame voor gemaakt gaan worden.
Nu heb ik de taak gekregen om mezelf erin te gaan verdiepen, wat de beste, goedkoopste/gratis oplossingen zijn om dit concept zo snel mogelijk 'bekend' te laten worden.

Aangezien het een online concept is en geen bedrijf, kan het soms wat lastiger zijn om ergens bijna kostenloos te adverteren.
Nu heb ik al wel wat oplossingen gevonden, maar wil ik jullie vragen of dit voldoende is of dat dit nog meer uitgebreid moet worden.

De advertentiemogelijkheden (die naar mijn mening het meest effectief zijn):

- Google AdWords
- www.adverteer-gratis.nl
- www.nederlandinbedrijf.nl
- www.ilocal.nl twijfelaar aangezien het geen bedrijf is, maar een concept.
- www.webads.nl

en natuurlijk de sociale netwerken:

- Hyves
- LinkedIN

Hebben jullie misschien tips waar advertenties het meeste effect hebben om een nieuw concept zo snel mogelijk bekend te maken?
Ik weet dat het tijden kan duren voordat een dergelijke advertentie bekendheid vergaart, want bedrijven doen er jaren over om zichzelf bekend te maken via internet, maar alle tips om dit te vergemakkelijken helpen natuurlijk en zijn dus welkom!

Alvast bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bartaz op 28-09-2009 15:05 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Uitzoeken wie je doelgroep is, sites zoeken die bij de doelgroep horen en daar adverteren. Klaar.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
En als de doelgroep nogal groot is? En dan bedoel ik vooral vanaf 16 jaar tot een jaar of 70 of ouder zelfs.
Dan kan je zeggen van: het is heel erg makkelijk om dan ergens te adverteren, maar dat is het probleem juist. We zitten met een erg klein/ tot geen budget.

Weten jullie nog web adressen waarbij je vrijwel kostenloos kan adverteren.

En dan bedoel ik geen Marktplaats like websites, maar echt websites die een bedrijf/concept professioneel kunnen promoten.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Bartaz schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:12:
En als de doelgroep nogal groot is? En dan bedoel ik vooral vanaf 16 jaar tot een jaar of 70 of ouder zelfs.
Dan kan je zeggen van: het is heel erg makkelijk om dan ergens te adverteren, maar dat is het probleem juist. We zitten met een erg klein/ tot geen budget.

Weten jullie nog web adressen waarbij je vrijwel kostenloos kan adverteren.

En dan bedoel ik geen Marktplaats like websites, maar echt websites die een bedrijf/concept professioneel kunnen promoten.
Waarom is de leeftijd de enige doelgroep?
Kijk ook eens naar beroepen, hobbies, interesses...

Simpel voorbeeld:
De Scania of DAF dealer zal zijn nieuwe vrachtwagens niet op T.net adverteren ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Fastex schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:16:
[...]

Waarom is de leeftijd de enige doelgroep?
Kijk ook eens naar beroepen, hobbies, interesses...

Simpel voorbeeld:
De Scania of DAF dealer zal zijn nieuwe vrachtwagens niet op T.net adverteren ;)
De doelgroep is eigenlijk iedereen.
Maar meer kan ik er al niet over kwijt. :X

Iig bedankt voor jullie antwoorden, ik zal er wat verder op induiken.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bartaz schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:26:
[...]
De doelgroep is eigenlijk iedereen.
Dan zou je nog kunnen kijken wie van die doelgroep het snelst over te halen is. Iemand van 65 zal minder snel op een nieuw online concept overstappen dan iemand die opgegroeid is met internet.

Het kan de moeite lonen om in het begin vooral te richten op de mensen die snel binnen te halen zijn. Denk aan mond tot mond reclame als je een redelijke userbase hebt en dergelijke :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Beperk je doelgroep in 1e instantie tot 1 groep waar je je op gaat richten.

Iedereen proberen te bereiken met gratis reclame lijkt me redelijk kansloos, het wordt een heleboel niets is dan mijn idee.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bartaz schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:26:
De doelgroep is eigenlijk iedereen...
Is dat concept dan water of zon? Voor al het andere kun je echt wel verder differentiëren.

Hoe specifieker je de doelgroep kunt maken, hoe specifieker je kunt adverteren. Dat scheelt tijd, geld en voorkomt dat je met hagel schiet. Maar dat is eigenlijk al gezegd.

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoek eens een goed marketingbureau op zou ik zeggen dan, als t concept zo geweldig is dan verdient dat zichzelf zo terug ;)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

samo

yo/wassup

De doelgroep verder beschrijven kan je ook kijken naar de Product Life Cycle, en dan kijken in welk stadium het product op dit moment is.
Maar wat gezegd wordt is enorm belangrijk: iedereen is een onmogelijke groep om aan te spreken. Dus maak een paar persona's en probeer in te leven in wie nu jouw doelgroep is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sowieso kan "iedereen" nooit je doelgroep zijn, omdat uit die doelgroep namelijk niet iedereen internet heeft om de online service te gebruiken ;) Dat gezegd hebbende, je hoeft internet niet te gebruiken als medium om mensen naar een online gebeuren te trekken. Er zijn zat mogelijkheden om tegen lage kosten mensen over te halen van een online service gebruik te maken :)

Daarnaast: kijk inderdaad welke groep het meest gevoelig is voor je product. Hierop kan je je strategie afstemmen. Tot slot: Twitter :) Als jij (als persoon) interessant bent om te volgen omdat je nieuwe dingen vertelt, zal je volgers krijgen. Wanneer je óók tweet over je product kan je direct hier profijt van hebben. En nog leuker: doordat het zeer snel verspreid kan de impact nog groter zijn (denk aan ReTweets e.d.).
Pagina: 1