Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PPT 2007] Film in ppt geeft zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 07:59
Ben bezig met het maken van een ppt voor een bruiloft. Hier moeten ook enkele filmpjes (.avi) ingevoegd worden. Nu heb ik dit 3 jaar geleden zonder problemen voor elkaar gekregen, nu echter niet. Ik gebruik nu Office 2007.

Als ik de bestanden als film in PPT ingevoeg, hoor ik wel geluid, maar blijft het beeld zwart. M'n eerste idee was een foutieve codec, echter de 'normale' programma's voor het afspelen van film (VLC player en media player 11) doen het wel. Iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn? Google en de MS help komen niet verder dan het verkeerd attatchen van de bestanden, deze staan allemaal in dezelfde map, dus dat zou het niet mogen zijn.

Ik krijg helaas geen foutmelding. Alleen een zwart scherm met geluid.

Edit: Na nog meer gezoek via Google een oplossing gevonden. Ben er zelf alleen nog niet helemaal blij mee. Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen oplossen door bij windows media player bij extra > opties > prestaties de video versnelling op geen te zetten. Dit levert echter vrij slecht beeld op als het filmpje in PPT afgespeeld wordt. Bij bewegingen zie je allemaal horizontale lijnen. In media player is dit een heel klein beetje te zien, maar in PPT is het een ramp. Iemand die misschien een betere oplossing heeft?

[ Voor 26% gewijzigd door Niek_ op 28-09-2009 15:51 ]

Verwijderd

vlc kon je sowieso niet gebruiken om te testen aangezien deze zijn eigen codecs ingebouwd heeft. misschien kan je eens proberen te converteren naar een andere codec/container (flv als eerste).

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zijn er geen betere drivers voor je grafische kaart te vinden? Heb je de laatste versie en updates van WMP?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Niek_
De drivers van m'n videokaart (6800GS) waren een half jaartje oud en er waren inderdaad nieuwe. Ben ze nu aan het binnenhalen. WMP is helemaal up to date. Zo na installatie eens zien of het beter wordt.

• Niek_
Het probleem met de strepen in het beeld is opgelost na het ophalen van de laatste drivers. Nu heb ik de hele presentatie af en heb hem getest op de laptop welke hem af moet spelen. Hier bleek Vista op te staan.

Probleem: weer alleen geluid en geen beeld in de presentatie. In WMP worden de bestanden wel goed afgespeeld. Ik dacht dit makkelijk op te kunnen lossen door bij opties > prestaties de video versnelling op geen te zetten. Helaas heeft WMP in Vista die optie niet? Weet iemand waar ik die instellingen wel kan veranderen?

In Vista, via bureaublad, bij de beeldscherminstellingen gekomen. Helaas is de knop die ik nodig heb (onder probleem oplossen): instellingen wijzigen licht-grijs en dus niet aanklikbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Niek_ op 01-10-2009 11:07 ]

• Niek_
Heb het probleem opgelost door alle videobestanden om te zetten van avi naar wmv. Probleem opgelost.
Pagina: 1