• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 15:24
Hallo,

Ik heb hier een SBS 2003 omgeving met exchange 2003

5 users

user1@domein.nl
user2@domein.nl
user3@domein.nl
user4@domein.nl
user5@domein.nl

Ook is er 1 globale mailbox.

info@domein.nl

Ik weet wel hoe ik die mailbox toe moet voegen. Ook is send on behalf hier van toepassing.

User1 en user2 kunnen dus mailen namens Info.

Maar dat is niet wat ik wil. Valt er op een andere manier de info box toe te voegen en gewoon kunnen mailen als info in de outlook van user 1 en user 2? Profiles is ook geen oplossing.

Bvd,

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Misschien gewoon een domain account "info" aanmaken met bijbehorende exchange box en dan user1 & user2 rechten geven op die box?

Daarna gewoon de box bij hun eronder hangen, rechten uitdelen zodat zijn namens info mogen mailen en klaar?

Of is dat al hoe je het doet?

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Gooi de gebruikers die SEND AS rechten moeten hebben in een nieuwe securitygroup die je bijvoorbeeld SEND AS INFO noemt.

Mailen ALS ipv on behalf of is gemakkelijk in te stellen door in AD UC geadvanceerd aan te zetten, zodat het beveiligingstabblad zichtbaar wordt.
Open het gebruikersobject van info in AD UC en ga naar tabblad security, zoek daar SEND AS op en voeg de securitygroup SEND AS INFO toe, geef die groep tevens FULL MAILBOX rights, dat is ook een vinkje

• DNAxtreme
LzpAppel schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:18:
Misschien gewoon een domain account "info" aanmaken met bijbehorende exchange box en dan user1 & user2 rechten geven op die box?

Daarna gewoon de box bij hun eronder hangen, rechten uitdelen zodat zijn namens info mogen mailen en klaar?

Of is dat al hoe je het doet?

• DNAxtreme
Ik wil gewoon mailen als info en niet SEND as. Ik kan dan 2 outlook profielen maken maar dat is gewoon onhandig.. Of is hoe ik het wil niet mogelijk ? Dat ik op van kan klikken en dan het info account selecteren.

Kan ik nu ook maar dan werkt het als SEND AS

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 13:51
Er zijn twee mogelijkheden:

send on behalf (dit zie je in de email)

en

send as (dit zie je niet in de email en dat is wat je wilt)

Zoals ook Berinbau omschrijft d:)b
Pagina: 1