Toon posts:

drukknopje om pc te starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnenkort alles in iemand zijn pc gaan vervangen (behalve kast en voeding en cd rom drives).
Nu heb ik hier de nieuwe spullen liggen en wil het gewoon al eens aansluiten buiten de kast dus.
Zodat ik het al kan testen en windows al installeren voordat ik naar die persoon toe ga.(Dan hoef ik geen halve dag bij die persoon thuis door te brengen).
Maar mijn vraag is, de knop om de pc te starten, is dit een gewone drukknop die heel even contact maakt?
Dus de knop die op het moederbord aangesloten word op de Power SW stekker.
Kan ik daar gewoon effe een drukknopje op aansluiten, zodat ik de pc kan starten?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ja. Vroeger deed ik het zelfs via een schroevendraaier, even contact maken tussen de twee punten. Of dat dé manier is zal menig tweaker tegenspreken ;)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ja, of zelf even kortsluiten met een schroevendraaier oid

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle reactie's.
Ik wilde het met alle zekerheid weten, anders zou ik misschien iets defect doen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
lol, schroevendraaier gebruikte ik altijd ook :)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Nielsvr schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:19:
Ja. Vroeger deed ik het zelfs via een schroevendraaier, even contact maken tussen de twee punten. Of dat dé manier is zal menig tweaker tegenspreken ;)
offtopic:
Nee, juist niet ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-02 13:12
En schrik niet van een klein vonkje, dit heeft bij mij nog nooit iets gesloopt!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
tenzij het kleine vonkje over je chipjes danst natuurlijk ;)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-02 14:54
Volgens mij doet 95% van de tweakers wel eens een pc aan met de schroevendraaier. Heb hier zelfs een half jaar een pc aangedaan met schroevendraaier omdat het niet meer ging met de gewone drukknop. Toen toch maar alles in een andere kast gestoken omdat mn moeder het niet praktisch werken vond :+

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

En als je niet meer zo goed weet welke pinnetjes het zijn: allemaal tegelijk, werkt ook, trust me :P

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik doe dat altijd met het eerste het beste geleidende materiaal dat binnen handbereik ligt.Vaak is dat inderdaad de schroevendraaier, maar een paperclip is ook een goed alternatief.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sleutel, natte vingers.

Alles werkt.

Wel even de juiste gebruiken. Sommige mobo's (recente gigabytes hebben zelfs gewoon een drukknop op het PCB zitten hiervoor.

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-02 13:46
Had ik ook, wilde wat gaan casemodden, braken pinnetjes van mijn aan/uit knop af -.-', moest hem nu dus nog altijd met schaar, mes of wat anders opstarten :P (Is gelukkig niet de PC die ik standaard gebruik :))
Pagina: 1