Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BSoD]PC Sluit zo maar af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.768.2
Locale ID: 2067

Additional information about the problem:
BCCode: c2
BCP1: 00000007
BCP2: 0000110B
BCP3: 00740073
BCP4: AE28FFD4
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\Mini092809-01.dmp
C:\Users\****\AppData\Local\Temp\WER-135408-0.sysdata.xml
C:\Users\****\AppData\Local\Temp\WERB395.tmp.version.txt
(Sterretjes wegens "privacy")

Read our privacy statement:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0409

Hopelijk geef ik niet té veel informatie, zodat "slechte" mensen iets kunnen doen ofzo :]

Wat kan ik hieraan doen?

Dank bij voorbaat

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Even wat meer info: besturingssysteem en eventueel aanwezige hardware.

Al de dumpfile bekeken? (Mini092809-01.dmp)
Heb je iets specifieks ervóór gedaan, waarna deze BSOD optrad?

[ Voor 21% gewijzigd door RainerSGF op 28-09-2009 12:59 ]

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Verwijderd

Topicstarter
RainerSGF schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:58:
Even wat meer info: besturingssysteem en eventueel aanwezige hardware.

Al de dumpfile bekeken? (Mini092809-01.dmp)
Heb je iets specifieks ervóór gedaan, waarna deze BSOD optrad?
Ik weet niet zo veel over dump-files enzo, dus zou het niet echt zin hebben om daarin te kijken :]

En nee, niets specifieks.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Laatste tijd aanpassingen gedaan aan het systeem?
- nieuwe software geinstalleerd ??
- nieuwe hardware geinstalleerd ??
- ingrijpende aanpassingen binnen windows gedaan zoals 'klooien' in het register ??

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switcherd schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:36:
Laatste tijd aanpassingen gedaan aan het systeem?
- nieuwe software geinstalleerd ??
- nieuwe hardware geinstalleerd ??
- ingrijpende aanpassingen binnen windows gedaan zoals 'klooien' in het register ??
Neen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Misschien dat je trouwens hier eea terug kan vinden:
start > configuratiescherm > systeembeheer > logboeken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switcherd schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:42:
Misschien dat je trouwens hier eea terug kan vinden:
start > configuratiescherm > systeembeheer > logboeken
PC staat in het Engels (veel beter dan Nederlands), Logboek is volgens mij Eventviewer.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Hier onder vind je meer informatie over je BSOD afkomstig uit de Debugging Help van WinDBG, hier leidt ik uit af dat je met een slecht geprogrammeerde driver zit.

Welke driver dit is kan je vinden door je minidump te analyzeren met bijvoorbeeld WinDBG, of je kan het ook online plaatsen zodat wij er even naar kunnen kijken. Eventueel beveilig je het met een wachtwoord en stuur je die even door via PM, alhoewel deze dumps haast geen persoonlijke informatie bevatten. Of je kan zoals ik de hulp beschreven eens proberen Driver Verifier te draaien die normaal ook zou moeten aangeven welke driver de oorzaak is van het probleem.

Eens je de driver gevonden hebt kan je een update zoeken, het probleem melden bij de fabrikant of het apparaat uitschakelen als je het toch niet gebruikt.

@ RainerSGF: Hij gebruikt Windows Vista SP1.

The BAD_POOL_CALLER bug check has a value of 0x000000C2.
This indicates that the current thread is making a bad pool request.

Parameters:
Parameter 1 - 0x07
Parameter 2 - Reserved
Parameter 3 - Pool header contents
Parameter 4 - Address of the block of pool being freed

Cause of Error:
The current thread attempted to free the pool, which was already freed.

Resolving the Problem:
Activate Driver Verifier to obtain more information about these errors.
For details, see the Driver Verifier section of the Windows Driver Kit (WDK).

Verwijderd

Topicstarter
TaraWij schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:29:
Hier onder vind je meer informatie over je BSOD afkomstig uit de Debugging Help van WinDBG, hier leidt ik uit af dat je met een slecht geprogrammeerde driver zit.

Welke driver dit is kan je vinden door je minidump te analyzeren met bijvoorbeeld WinDBG, of je kan het ook online plaatsen zodat wij er even naar kunnen kijken. Eventueel beveilig je het met een wachtwoord en stuur je die even door via PM, alhoewel deze dumps haast geen persoonlijke informatie bevatten. Of je kan zoals ik de hulp beschreven eens proberen Driver Verifier te draaien die normaal ook zou moeten aangeven welke driver de oorzaak is van het probleem.

Eens je de driver gevonden hebt kan je een update zoeken, het probleem melden bij de fabrikant of het apparaat uitschakelen als je het toch niet gebruikt.

@ RainerSGF: Hij gebruikt Windows Vista SP1.

The BAD_POOL_CALLER bug check has a value of 0x000000C2.
This indicates that the current thread is making a bad pool request.

Parameters:
Parameter 1 - 0x07
Parameter 2 - Reserved
Parameter 3 - Pool header contents
Parameter 4 - Address of the block of pool being freed

Cause of Error:
The current thread attempted to free the pool, which was already freed.

Resolving the Problem:
Activate Driver Verifier to obtain more information about these errors.
For details, see the Driver Verifier section of the Windows Driver Kit (WDK).
Wanneer ik verifier.exe doe en dergelijke, krijg is als Unsigned Drivers:
- hotkey.sys
- staropen.sys

• TaraWij
Die unsigned drivers zijn drivers die niet erkend zijn door Microsoft, dat bedoelde ik niet met ze te laten verifieren. Desondanks kan je toch een googlen bij welk apparaat ze horen en het eens proberen uit te schakelen.

Wat ik dus bedoelde is met de driver verifier is de drivers te laten verifieren in de zin dat ze gecontroleerd worden op fouten en dergelijke. Hoe je dit doet staat beschreven in dit artikel.

Je kan inderdaad eens beginnen met de unsigned drivers te laten verifieren, als dat niets uithaalt moet je voor de derde optie gaan, namelijk alle drivers. Hier zou je resultaat uit moeten krijgen, namelijk een BSOD, let in deze BSOD goed op de namen van de bestanden die deze veroorzaken. Deze zijn mogelijk de drivers die het probleem veroorzaken.

PS: Als je PC blijft herstarten door BSODs ga dan in veilige modus en zet van daar de driver verifier uit, ook als je klaar bent met de driver te identificeren door middel van deze procedure moet je de driver verifier uitzetten. Je kan dit doen door verifier /reset uit te voeren als administrator.

[ Voor 15% gewijzigd door TaraWij op 28-09-2009 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij een BSoD krijg ik "BAD_POOL_HEADER"

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Het kan zowel een hardware-probleem (niet goed geconnecteerde hardware, ...) zijn als een driver-probleem (niet erkende driver zoals 'TomWij' reeds al aangehaald heeft).

Tracht nog eens te kijken in 'apparaatbeheer' (rechtermuisknop op 'Deze Computer' > 'eigenschappen' > tabblad 'Hardware' en kiezen voor 'apparaatbeheer'). Zie je daar ergens iets speciaals, bv. een geel uitroepteken, ...

Volg zeker de raad ook op van 'TomWij' ! Laat daarna iets weten of je probleem opgelost is of zoniet wat je geprobeert hebt en wat daarna het resultaat was...tot het allerlaatste die je geprobeerd heb.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• TaraWij
RainerSGF schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:03:
Het kan zowel een hardware-probleem (niet goed geconnecteerde hardware, ...) zijn als een driver-probleem (niet erkende driver zoals 'TomWij' reeds al aangehaald heeft).

Tracht nog eens te kijken in 'apparaatbeheer' (rechtermuisknop op 'Deze Computer' > 'eigenschappen' > tabblad 'Hardware' en kiezen voor 'apparaatbeheer'). Zie je daar ergens iets speciaals, bv. een geel uitroepteken, ...
Inderdaad, en dan kan je verder nagaan of het een verschillende driver is (hoogst waarschijnlijk hardware matig, niet aan te duiden welk apparaat) of dat de driver steeds hetzelfde is (oftewel hardware matig apparaat, oftewel software matige driver, updaten van drivers en anders het apparaat vervangen of niet gebruiken).

Eens beginnen met te zoeken naar het geel uitroepteken is inderdaad ook een goed idee, kost hem ook niet zo veel tijd. Mja, met de informatie die hij nu in het kort gepost heeft zijn we weinig mee want dit was eerder al bekend. Ik vermoed dat hij op dat moment niet veel tijd had...
Pagina: 1