Acer Orbicam verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 12:13
Beste allemaal,

Na heel veel Google-en en heel veel tweakers.net zoektochten, moet ik toch een nieuw topic openen.

Laptop: Acer 5601 (dik 3 jaar oud).
Probleem met: Acer Orbicam (ingebouwde 1.3 mp camera)
Omschrijving:

1. Continu connect-disconnect usb geluid (ding-dong, dong-ding, je kent het wel). Zeer tijdelijk op te lossen door scherm kantelen.
2. Af en toe BSOD na herhaardelijk connect-disconnect usb geluid.
3. Acer Orbicam zit aangesloten op interne USB hub
4. "Dit apparaat kan sneller werken" meldingen i.c.m. connect-disconnect geluid.
5. "USB apparaat wordt niet herkend" melding.
6. Dit gebeurd ook bij het NIET bewegen van het scherm.

Het is duidelijk een draadbreukje. Software updates al heel vaak gedaan. Alle software van Acer Orbicam verwijderd, heb andere webcam, dat gaat prima.

Maar.... ik wil gewoon van die connect-disconnect af, ik wil die hele Acer Orbicam gewoon verwijderen van mijn laptop, hij moet hem gewoon niet meer kunnen herkennen.

Want ondanks dat alle software weg is, en ik niets met dat ding te maken wil hebben, staat de Acer Orbicam nog steeds in mijn "Deze Computer" overzichtje.

Hoe krijg ik hem weg, hoe kom ik af van dat connect-disconnect en de meldingen beschrijven bij punt 4 en 5. Super bedankt voor diegene die de oplossing heeft.

M. vr. gr.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het spreekt nogal voor zich: door hem los te koppelen van de interne USB hub. Via je scherm zullen er drie draadjes lopen naar het moederbord: de stroom voor het scherm, het beeld voor je scherm en... de webcamkabel. Maak die gewoon los. Andere optie is gewoon met een rechterklik de webcam uitschakelen in device manager, maar da's niet even goed als werkelijk fysiek uitschakelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Optie 1 had ik ook al bedacht. Draadjes zelfs al opgezocht, maar durfde het niet te doen. Wist niet zeker welk draadje waarbij hoorde.

Stom genoeg de 2e optie nog niet bedacht (haha zit hier al een dikke 2 maand mee) maar dit was nooit in me opgekomen, super dom. Heb het nu gedaan en de meldingen blijven uit. Maar het connect-disconnect geluidje zit er nog steeds in. Heel erg irritant....

Anders ga ik die draadjes nog maar 's goed checken. Zit op dit moment voor studie half jaar in Lissabon, dus naar een PC shop met mijn matige Portugees is niet echt een optie... ;) En echt een expert ben ik nou ook weer niet (dat blijkt wel).

Zijn er nog andere oplossingen om ook het connect-disconnect geluidje weg te toveren?

[ Voor 28% gewijzigd door Barns op 28-09-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 16:28
Bij optie 1: die kabels hebben bijna altijd een stekkertje, die kun je veilig loshalen en weer herplaatsen als het de verkeerde blijkt te zijn. Er kan niets misgaan als je de verkeerde kabel loshaalt. Doe het wel voorzichtig, met beleid.

[ Voor 6% gewijzigd door Springuin op 28-09-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:07

The Executer

Lekker belangrijk!

Nee, de enige oplossing is het fysiek loskoppelen van de kabel.

Ik heb precies dezelfde laptop, en heb dit probleem ook al langere tijd. Op gegeven moment was ik er zo zat van, dat ik de kabel losgehaald heb. Ik neem vanavond wel ff een foto van het paneel met daarbij de aanduiding welke kabel je los moet halen.

Edit: Het stekkertje zit wel behoorlijk vast, aan beide kanten rustig eruit trekken moet lukken.

Offtopic: Heb je ook problemen met je accu? Als ik mijn accu inb de laptop heb, reageert mijn muis/tobo niet meer. Moet dan de accu in Device manager uitschakelen.

[ Voor 30% gewijzigd door The Executer op 28-09-2009 13:00 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Oke klinkt goed. Ik ga 'r 's rustig na kijken. Vooral na de foto van The Executer ;) Bedankt alvast voor de foto.

En de rest natuurlijk ook bedankt voor het meedenken! Top.

@ Executer: nee geen accu problemen. Heb verder helemaal geen problemen. Op die nare cam na dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Heb mijn hele scherm afgelopen week er nog af gehad om te zien of de kabel te vervangen was, helaas is deze helemaal ingetaped in EMI-tape ofzo :S. Heb het er maar dus bij gelaten, aangezien er ook nog 2 andere kabels bij langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Inmiddels heb ik de foto gemaakt. Het gaat om het eerste stekkertje (vlnr). Als je deze loshaalt, ben je van het hele ping/pong probleem af:

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Stuff/Laptopthumb.jpg

Clickable

Ik weet, geen superkwaliteit. Geen fatsoenlijk licht, hoge iso, shaky hands... Het is iig zichtbaar ;).

[ Voor 15% gewijzigd door The Executer op 28-09-2009 19:06 . Reden: Thumbnail gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Heel erg bedankt man voor de foto. Ik zal 's proberen het open te maken, 's ff uitvogelen. Maar heb 't al 's eerder gedaan, dus komt wel goed.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Is het gelukt om de webcam uit te schakelen? Kan bijna niet missen...

Pagina: 1