Toon posts:

Verschillen tussen vendors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Wat ik me afvroeg is het verschil is tussen de verschillende vendors afgezien van prijs (Club3D, Sapphire, Asus, etc...)
Momenteel hebben ze allemaal dezelfde HD5870 met dezelfde specificaties maar andere prijzen, zit hier een degelijk verschil in anders dan de prijs?

Greetz,
Ronald

Verwijderd

Koeler, verpakking en meuk die je erbij krijgt.
Dat is het voornaamste verschil (naast overclocks natuurlijk, maar dat is niet interessant als ze allemaal dezelfde specs hebben).

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Koeler verschilt meestal pas bij custom-kaarten, die zijn er nog niet. Alle producenten gebruiken de referencekoelers nu nog, als ik het goed heb (wel ander stickertje erop :D)... Soms hebben ze verschil in garantieperiode maar dit is toch minimaal 2 jaar vanwege Nederlandsche wetgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 28-09-2009 12:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:40:
Hallo tweakers,

Wat ik me afvroeg is het verschil is tussen de verschillende vendors afgezien van prijs (Club3D, Sapphire, Asus, etc...)
Momenteel hebben ze allemaal dezelfde HD5870 met dezelfde specificaties maar andere prijzen, zit hier een degelijk verschil in anders dan de prijs?

Greetz,
Ronald
Op dit moment niet veel. Het zijn allemaal standaard bordjes met alleen een andere sticker erop.
Hooguit krijg je hier of daar een 3dmarkje of dirt2 coupon extra.

Dus nu kun je nog niet zeggen welke beter zal OC'en e.d.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het word voor mij toch nog een maandje (of 2) wachten totdat ik mn graka kan upgraden. kijken wat de prijzen dan zijn en of er dan al andere modellen zijn uitgebracht.

de XFX is wel leuk icm dirt2 en het stickertje is ook het bruutste van allemaal.

Zit er ook geen verschil in de kwaliteit van de onderdelen/levensduur? dat de ene fabrikant net een tikkeltje betere transistors oid gebruikt?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:06:
Tja, het word voor mij toch nog een maandje (of 2) wachten totdat ik mn graka kan upgraden. kijken wat de prijzen dan zijn en of er dan al andere modellen zijn uitgebracht.

de XFX is wel leuk icm dirt2 en het stickertje is ook het bruutste van allemaal.

Zit er ook geen verschil in de kwaliteit van de onderdelen/levensduur? dat de ene fabrikant net een tikkeltje betere transistors oid gebruikt?
dat soort dingen komen de komende 3/4/5maanden wel, dat ze betere mosfets / condensatoren gebruiken, noem maar op. nu is het nog allemaal reference :)

Verwijderd

Topicstarter
mosfets?

(ik ben nog een relatief nieuwe [actieve] tweaker en heb nog niet alle termen op een rijtje)

Ook zie ik naar uit naar de OC en andere modellen, enig idee hoe lang het duurt voordat die eruit rollen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zelfs als nieuwe tweaker zou je wikipedia toch moeten kennen? ;)
Wikipedia: MOSFET

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
true, maar ik snap zelfs daar geen snars van XD, word heel hoop naar je toe gegooid en kan a van b niet meer onderscheiden :$

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 10:55

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:38:
true, maar ik snap zelfs daar geen snars van XD, word heel hoop naar je toe gegooid en kan a van b niet meer onderscheiden :$
dan is het begrijpen dat enkele fabrikanten (meestal de goedkopere, maar soms ook andersom) sneller electronische componenten zullen gebruiken die goedkoper zijn dan de anderen. hiermee dus een marginaal grotere kans op eerdere defecten of instabiliteit/slechter over te clocken.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Pagina: 1