Toon posts:

active directory

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik zou eigenlijk willen leren werken vanuit mijn thuis basis met active directory. Nu was ik eens benieuwd naar hoe jullie daar hebben leren mee werken en wat jullie basis hiervoor was.

mvg,

sVs Overlord

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MCSA.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik volg een mcsa cursus (deels thuis, deels extern) en daarmee weet je precies hoe en wat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Installeer een VM met Win 2000 server / Win2k3 server en maak een domain aan, hang je pc er in en learn...
Maar hierboven genoemde oplossing is natuurlijk beter :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Probeer eens iets als dit: Netwerkbeheer Win2k3/XP op Bol.com

Ik heb de meeste van mijn huidige AD kennis (werk nu niet in een AD omgeving) uit een vergelijkbaar boek gehaald, waarschijnlijk een oudere druk van deze uitgave. Dat was best leerzaam, degelijk ingedeeld, volledig, overzichtelijk en met een goed tempo.

Succes.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Dat boek is een goede basis, het is Nederlandstalig en je kan het mits je een beetje inzicht hebt allemaal zelf doorwerken.
Een MCSA cursus is in mijn ogen meer iets om eventueel na het doorwerken van een dergelijk boek te doen.

Verwijderd

MCSA zou ik nog niet aan beginnen als beginneling (ik weet niet of je dat bent), maar dat boek dat hierboven genoemd wordt is een zeer geschikt boek. Deze hebben wij ook gebruikt in mij opleiding ICT. Hier staat exact in hoe je een domain controller opbouwt.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Koop een goed boek, lees veel op Internet, en proberen proberen proberen.

Active Directory hoeft echt niet moeilijk te zijn, maar je moet de basis begrijpen. En die kan je of uitgelegd krijgen tijdens een training, of door te lezen.

Als je eens rondzoekt op GoT / Google, ga je vanzelf wel wat materiaal vinden. Zo even de boel voorkauwen gaan we niet doen. En al helemaal niet in Netwerken waar we alleen Netwerkzaken bespreken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.