Internet vertraagt enorm - DSL-G624T

Pagina: 1
Acties:

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 09:03
Wij gebruiken thuis een draadloze ADSL Router, de DSL-G624T van D-Link. Mijn pc is via de kabel aangesloten op de router, mijn vaders pc staat beneden en connecteert via het draadloos netwerk. We zijn aangesloten via Belgacom Skynet (België)

Nu heb ik al een paar weken last dat mijn internetsnelheid enorm traag wordt. Via www.speedtest.nl haal ik soms maar 50kb/sec meer. Dit gebeurt totaal willekeurig. Ik kan een hele tijd geen last hebben, en een snelheid van 500kb/sec halen op speedtest, en plots valt die snelheid weg.

Wanneer ik echter de stroomkabel uit mijn router trek, die er in stop en mijn pc opnieuw opstart, dan haal ik terug de hoge snelheiden, toch voor een tijdje.

Dit begint redelijk op mijn zenuwen te werken, en ik vroeg mij af of er iemand is die dit herkent. Het kan volgens mij aan drie dingen liggen: mijn netwerkkaart in mijn pc, de router, of de connectie met Belgacom. Maar aangezien alles goed werkt voor een tijd, denk ik vooral aan de router. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd, maar dat gaf geen verschil.

Voor ik een nieuwe router aanschaf, had ik graag eens jullie suggesties gehoord wat ik nog zou kunnen proberen om uit te zoeken of het wel daaraan ligt. Bedankt op voorhand!

Verwijderd

1. Gebeurt dit bij beide PC's of alleen die ene die met de kabel is verbonden?
2. Gebruikt iemand van jullie BitTorrent (of andere soorten Torrent programma's)?
3. Wat zegt Belgacom hierover?

• mattderi
1. De draadloze verbinding is sowieso al heel wat trager dan via de kabel, dus ik weet niet of dit aan hetzelfde probleem ligt.
2. We gebruiken geen Torrents.
3. Ik heb nog geen contact opgenomen met Belgacom: het duurt een eeuwigheid om daar iemand te pakken te krijgen die je verder kan helpen, en als je spreekt over de router, is het eerste dat ze zeggen dat het aan de router ligt. Dus ik wil zelf eerst alles zo goed mogelijk uitzoeken en proberen voor ik bel, zodat ze me niet in het wilde weg kunnen sturen.

• mattderi
Ik heb het ondertussen gecheckt: de verbinding met de kabel vertraagt, de draadloze verbinding blijft zijn snelheid behouden, rond de 250 - 300kb/sec.