Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excelformule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag: uit nautische software haal ik waterstanden, die ik in Excel kan plakken. Ik krijg de waterstanden niet alleen in cijfers, maar steeds ook met erachter: cm ofwel centimeter. Ik heb dus hele kolommen met waterstanden in de sfeer van 122 cm, 118 cm, 107 cm. Zolang als cm erachter staat kan ik de getallen niet gebruiken voor gewone Excelformules, zoals (wat ik bijvoorbeeld wil) het bij elkaar optellen en delen van de waterstanden. Wie weet een formule waardoor 122 cm wordt veranderd in 122, 118 cm in 118 etc? En dusdanig dat ik daarna ook weer een =SOM op de nieuwe getallen kan toepassen....? Of moet ik langs een hele andere weg denken? Dank Elmix :)

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Je kan toch gewoon de kolom/rij/cel eigenschappen aanpassen?
of is dit niet wat je bedoelt?

[ Voor 28% gewijzigd door J_V_D_L op 28-09-2009 09:50 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
was er in excel niet een formule om de eerste zoveel tekens te nemen, of juist de laatste zoveel tekens niet? alleen heb ik geen excel bij de hand en uit mijn hoofd weet ik het ook niet meer :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:59

Matis

Rubber Rocket

Of je doet alles vervangen en je vervangt cm door *niets* en centimeter door *niets*

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
search/replace " cm" vervangen door ""

klaar?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 16:46

Jeoh

blaat

Kan je hier de LEFT functie niet voor gebruiken? Bijvoorbeeld als je in de A column de data hebt, doe je in de B column =LEFT(A1,3).

Dit zal alleen werken als het getal natuurlijk niet boven de 3 cijfers uitkomt, maar met een IFje zou dat geen probleem moeten zijn ;)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ctrl+f

search cm
replace <leeg laten>

Klaar

edit: Traag :(

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 28-09-2009 09:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• koekhapperr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:38
Gewoon celeigenschappen en bijv. getal van maken?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:08
en daar nog een macrotje van maken en het is helemaal makkelijk

Strava

Verwijderd

Topicstarter
@ matis & itons: soms liggen dingen zo voor de hand dat je ze niet ziet. Dank je wel guys. Gewoon cm vervangen door 'niets'!
Pagina: 1