Toon posts:

Moederbord vervangen, processor behouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn moederbord vertoont kuren bij het opstarten, dus ik wil 'm gaan vervangen. Ik wil mijn huidige processor overzetten op het nieuwe moederbord, maar gezien het grote aantal piepkleine, zeer kwetsbare pennetjes op processors, weet ik niet of dat problemen geeft.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Vriendelijke groeten,
Alexander Smakman.

Extra info: Het gaat om een Asus M3N-HD (AM2+) moederbord en een AMD 9550 Black Edition Quad Core processor. Het nieuwe morderbord wordt waarschijnlijk weer een Asus.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 12:56
Ja hoor, geen probleem. Zolang je nieuwe moederbord je huidige CPU ondersteunt moet dat gewoon gaan werken. :)

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-02 17:12
Hoe wil je het anders doen ?
Hoe denk je dat anderen het doen ?

Gewoon voorzichtig zijn.

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Een processor op een ander moederbord zetten is geen enkel probleem. De processor heeft zoveel pinnetjes omdat deze er voor gemaakt is om los te halen en op een (ander) moederbord gezet te worden.
Maar, met alle respect, het feit dat je dit niet weet doet mij wel een beetje twijfelen of je conclusie over je defecten moederbord wel gegrond is.. Wat zijn precies de kuren die je moederbord toont? wellicht is dit ook via software op te lossen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het installeren van een cpu is niet zo bijzonder en als je de handleiding volgt kan er weinig misgaan. Natuurlijk moet je een beetje voorzichtig zijn en niet gaan gooien met een cpu omdat de pinnen natuurlijk kunnen beschadigen, maar dat lijkt me voor de hand liggend.

Als dit echt zo'n onmogelijke taak zou zijn, waarom zouden er dan losse cpu's verkocht worden?

Omdat dit wel erg voor de hand ligt gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.