• woutereerens
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Goedeavond mensen,

ik heb een half jaar geleden deze pc samengesteld en hij is toch af en toe nog aan de trage kant,
Dit zit erin:

Asus P5Q Pro
intel core 2 extreme qx9650
corsair dominator PC8500 1066mhz
XFX 9800GX2 Black edition
750 samsung sata 2 schijf (32mb)
250 maxtor sata schijf ( van mijn oude pc)
750 watt coolermaster voeding
2 x lg dvd writer
cardreader
widows vista 64bit ( orgineel)

En ik moet zeggen dat hij toch af en toe wat sloom is, ik heb ook vaker dat widows bij het afsluiten gewoon de hele nacht op het afsluit scherm blijft staan als ik smorgens opsta dan staat die er nog steeds op
Ook bij het opstarten dan is dat laadbalkje van vista vaker dat die even blijft hangen,
Ik heb al een 3 maanden geleden een nieuw moederbord erin gekregen onder de garantie. En nu is het nog steeds dat die af en toe sloom reageert.
Als ik hem overclock naar 3.8ghz draait die wel lekker maar je zou toch wel mogen verwachten dat die standaard ook snel draait bij deze cofiguratie. Ik heb ook een extra goeie koeler gekocht van zallman en hij wordt tijdens de overclock niet warmer dan 48 gr. dus dat is vrij normaal lijkt mij. Ik heb al memtest en hd tests uitgevoerd allemaal 100% in orde. Ik heb 3 dagen geleden mijn vista helemaal opnieuw geinstalleerd omdat die echt te sloom was de laatste tijd. en nu na de installatie is het qua snelheid niet veel beter erop geworden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ontdekken wat mijn probleem is, wat ik begrijp er zelf niks meer van. 8)7

Gr, Wouter

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 19:13
Op welke snelheid heb je het geheugen draaien? Als dit 1066 is schakel dit dan eens terug naar 800 en kijk wat het systeem dan doet.

Verwijderd

Heb je al tests gedaan?
3D Mark,
Sisoft etc etc etc??

Wat als je je pc leeghaalt en alleen het essentiële erin laat zitten?
Alle schijven behalve je OS HD eruit.
Same met de cardreader. Gewoon ff eruit.

Verwijderd

Installeer windows opnieuw.

• woutereerens
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
ik zal vanavond eens proberen om de overige apparaten los te koppelen. Ik heb gee 3dmark programma.
Hopelijk ligt 't aan een van mijn losse apparaten.

ik hou je op de hoogte !

bedankt alvast!!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik denk dat het je harde schijf is die langzaam de geest geeft. Kun je niet even via speedfan o.i.d. SMART uitlezen en kijken wat die zegt? Of van de fabrikant misschien een tooltje downloaden?

3dMark 01 tot en met 06 kun je gewoon gratis downloaden bij futuremark.
Pagina: 1