Vandaag kwam ik er achter dat mijn raidkaart in mn server maar 2200GB aan kan. Momenteel heb ik er alleen 4 1,5TB schijven aan hangen in raid5, waardoor ik dus een 1.8TB aan data niet weg zou kunnen schrijven.
Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om schijven aan een andere controller te hangen zonder dat alle data verloren gaat. Ik weet niet of er een standaard is waar fabrikanten van RAID controllers zich aan moeten houden die dat mogelijkmaakt.
Verder ben ik op zoek naar een NAS om mijn server te gaan vervangen. Buiten data om gebruik ik hem enkel voor downloaden / website met 0 gebruikers
. Dit kan overigens ook door mijn router / PCH worden opgevangen, dus is geen eis. Wel moeten er dus 4x 1,5TB schijven in kunnen. Iemand een suggestie hiervoor? Boeit me niet hoe het apparaat er uit ziet, als ie maar zn data netjes weg zet en bewaart voor me voor een 'zacht prijsje'.
Had zelf al een Intel SS4200-E / Intel SS4200-EHW op het oog, maar daarvoor moet ik iig wél formatteren...
Als ik 1 hdd er in zou kunnen stoppen in het begin, data erop, en dan uit breiden naar 4 schijven in raid5 zou dat denk ik ook een mogelijkheid kunnen zijn (minder dan 1,5 TB in gebruik momenteel)
Alvast bedankt voor de reacties
P.S.: gebruik momenteel een promise FastTrak TX4310 raidcontroller
Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om schijven aan een andere controller te hangen zonder dat alle data verloren gaat. Ik weet niet of er een standaard is waar fabrikanten van RAID controllers zich aan moeten houden die dat mogelijkmaakt.
Verder ben ik op zoek naar een NAS om mijn server te gaan vervangen. Buiten data om gebruik ik hem enkel voor downloaden / website met 0 gebruikers
Had zelf al een Intel SS4200-E / Intel SS4200-EHW op het oog, maar daarvoor moet ik iig wél formatteren...
Als ik 1 hdd er in zou kunnen stoppen in het begin, data erop, en dan uit breiden naar 4 schijven in raid5 zou dat denk ik ook een mogelijkheid kunnen zijn (minder dan 1,5 TB in gebruik momenteel)
Alvast bedankt voor de reacties
P.S.: gebruik momenteel een promise FastTrak TX4310 raidcontroller