Toen ik gisteren voor de gein weer eens in mijn kast keek (ouders zitten altijd te zeiken dat kast openstaat, dus was weeral een tijdje dicht) zag ik tot mijn schrik dat mijn coolertje van mijn geforce kaart niet meer draaide
Als ik hem "aanzwengel" dan begint hij pas te draaien, maar voor mijn gevoel langzamer dan vroeger. En hij stopt er ook weer mee na een tijdje...
Omdat mijn kast alweer een maandje of 3 dicht was geweest, weet ik dus niet hoelang dit al het geval is
Vraag 1: Kan het kwaad als dat coolertje lang niet gedraaid heeft? Het is een Geforce 256 annihilator van Creative. Heb geen last gehad van blauwe schermen ofzo dus... En veel spellen heb ik de laatste tijd ook niet gespeeld, alleen een LAN Party vlak na nieuwjaar (de dag nadat ik mijn kast dichtgedaan had, dus toen deed hij het denk ik nog wel).
Vraag 2: Hoe los ik dit op? Heb de kaart er al uitgehad (vooelde overigens niet echt warm aan, maar toch wel een beetje, maar kon het nog wel aanraken), en schoongemaakt, maar dat hielp nix. Ik kan wel de "bladen" eruit halen, maar het heatsinkje zit vast op de kaart.....