Geforce Cooler

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
:'(

Toen ik gisteren voor de gein weer eens in mijn kast keek (ouders zitten altijd te zeiken dat kast openstaat, dus was weeral een tijdje dicht) zag ik tot mijn schrik dat mijn coolertje van mijn geforce kaart niet meer draaide :(

Als ik hem "aanzwengel" dan begint hij pas te draaien, maar voor mijn gevoel langzamer dan vroeger. En hij stopt er ook weer mee na een tijdje...

Omdat mijn kast alweer een maandje of 3 dicht was geweest, weet ik dus niet hoelang dit al het geval is |:(

Vraag 1: Kan het kwaad als dat coolertje lang niet gedraaid heeft? Het is een Geforce 256 annihilator van Creative. Heb geen last gehad van blauwe schermen ofzo dus... En veel spellen heb ik de laatste tijd ook niet gespeeld, alleen een LAN Party vlak na nieuwjaar (de dag nadat ik mijn kast dichtgedaan had, dus toen deed hij het denk ik nog wel).

Vraag 2: Hoe los ik dit op? Heb de kaart er al uitgehad (vooelde overigens niet echt warm aan, maar toch wel een beetje, maar kon het nog wel aanraken), en schoongemaakt, maar dat hielp nix. Ik kan wel de "bladen" eruit halen, maar het heatsinkje zit vast op de kaart.....

:?

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Die heatsink kan ja van de kaart halen als je hem in een anti statisch zakje doet en dan in de vriezer. Als hij er een half uurtje in heeft gelegen, haal je hem eruit, haal je de pinnetjes los die in de 2 gaten zitten, beetje wrikken met een schroevendraaier met daaronder een pasje en dan gaat hij er wel af.
Je kan een mooie nieuwe blue orb kopen, of je besteld gratis een nieuwe chipset koeler bij Abit (de mobo's hebben een chipset heatsink + ventilator) en die past ook op je videokaart. Effe e-mailen naar technical@abit.nl en je krijgt een nieuwe chipset koeler.

Verder moet je wel de core goed schoonmaken voor de nieuwe heatsink.

succes!!!!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 20:53 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
..
Je kan een mooie nieuwe blue orb kopen, of je besteld gratis een nieuwe chipset koeler bij Abit (de mobo's hebben een chipset heatsink + ventilator) en die past ook op je videokaart. Effe e-mailen naar technical@abit.nl en je krijgt een nieuwe chipset koeler.

..
Gratis?

Ik heb niet eens een abit mobo :?

Hoe kan dat dan?

• frennek
Ik heb er ook 1 besteld en ik heb ook geen Abit mobo :P:9:D.

Je stuurt gewoon een e-mailtje met je adres en de reden waarom je een nieuwe chipset koeler wilt.
Ik heb gewoon gezegd dat de koeler een erg vreemd geluid maakte en er opeens mee stopte.
En ik heb hem binnenkort binnen.
Moet je ook gewoon doen, of voor 40 piek een nieuwe blue orb kopen, aan jou de keus.

Misschien ga je overklokken met je videokaart, dan kan je beter een Blue Orb kopen, omdat die heel wat beter koelt dan de standaard chipset koeler van Abit. Maar als je de normale instellingen behoud komt het allemaal goed met zo'n abit koeler.

Effe een e-mailtje sturen naar technical@abit.nl (P.S je kan gewoon Nederlands schrijven)

Succes.

• Chillmeister
  • Laatst online: 27-08 07:48
Die blue orb is geen 40 piek. die Blue Orb kost je een PCI slot (vanwege de hoogte van dat ding), maar ja ik heb hem net gekocht. Dat Ding is echt cool, hij staat gewoon wreed!! Blue orb kope dus :):):):)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ga toch niet overklokken dus zo'n abit chipset coolertje is wel goed. Zal eens een mailtje sturen. Moet ik in dat mailtje nog een type moederbord vermeldden?

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 09:50
Op zondag 04 maart 2001 15:30 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Ik heb er ook 1 besteld en ik heb ook geen Abit mobo :P:9:D.

Je stuurt gewoon een e-mailtje met je adres en de reden waarom je een nieuwe chipset koeler wilt.
Ik heb gewoon gezegd dat de koeler een erg vreemd geluid maakte en er opeens mee stopte.
En ik heb hem binnenkort binnen.
Moet je ook gewoon doen, of voor 40 piek een nieuwe blue orb kopen, aan jou de keus.

Misschien ga je overklokken met je videokaart, dan kan je beter een Blue Orb kopen, omdat die heel wat beter koelt dan de standaard chipset koeler van Abit. Maar als je de normale instellingen behoud komt het allemaal goed met zo'n abit koeler.

Effe een e-mailtje sturen naar technical@abit.nl (P.S je kan gewoon Nederlands schrijven)

Succes.
heejj......dit is stoer !! ga ik ook doen ! ;)
'k heb ze net een HEEEEL formeel mailtje gestuurd !! beetje :9~ erbij en binnenkort nieuwe cooler binnen ! ;)

• frennek
Nee, hoeft niet bij wat voor type, zeg gewoon dat je een Abit KT7 Raid hebt.

Dan komt het wel goed.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Jullie maken misbruik van de klantvriendelijkheid van Abit... :'(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• MGSNK
  • Laatst online: 20:33
EEEEH dus.....?
Zij maken winst op de rug van de consument, waarom zou het niet andersom mogen? >:)
Op zondag 04 maart 2001 20:58 schreef Gugger het volgende:
Jullie maken misbruik van de klantvriendelijkheid van Abit... :'(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• frennek
Dan had Abit het maar anders moeten aanpakken.

Dus geen ventilator op de heatsink, want veel resultaten extra krijg je er niet mee.

Een normale standaard heatsink was meer dan voldoende, maar laten we nu niet teveel off-topic gaan.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
ff terugkomend op dit topic.

ik heb ergens een pentium 1 cooler + heatsink gevonden. Is dat ook goed voor op een geforce 256? En als ik mijn oude heatsink er nu afsloop, wat voor lijm moet ik dan gebruiken om die nieuwe erop te plakken? Huis tuin en keuken lijjm?

• MGSNK
  • Laatst online: 20:33
nee. pattex transparent lijm, die is nameijk bestendig tegen hoge temperaturen (70+)

gemaakt door Henkel

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Je kunt Tennmax thermal adhesive tape (6x)kopen (informatique) . Heb ik ook gebruikt voor mijn tennmaxx cooler toen die oude cooler kapot ging. Kost 15 piek en werkt prima.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
yoooo.

het is denk ik gelukt. Niet met lijm enzo. Ik heb de heatsink eraf gesloopt, en toen de core schoongemaakt.

daarna heb ik de nieuwe heatsink superstrak vastgezet met taileribs. Volgens mij zit het wel goed, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Aangezien de creative geforce geen hittesensor erop heeft zitten kan ik het dus niet zeker weten.

kan ik toevallig geen extra hittesensor erop zetten ofzo? Ik heb een asus p3b-f mobo.

• frennek
Je kan een huis temperatuur sensor nemen (je weet wel voor binnen en buiten) zo'n digitaal gevalletje en die tussen je heatsink stoppen of boven op je kaart zetten. En anders de digidoc 5, maar die is best prijzig (180 piek).

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhmz...
Je bedoeld zeggen dat je de "Abit KT7A" of "Abit KT7A Raid" hebt, aangezien daar wel een cooler op de VIA133 chipset zit. Op de KT7 Raid of geen raid niet!
Althans, op de abit website staat van niet.
Dat jullie niet met z'n alle Coolers gaan claimen met mobo types waar ze er niet eens op zitten :P
Pagina: 1