Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Updates van Vista worden op externe schijf gezet

Pagina: 1
Acties:

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09
Beste medetweakers,

ik zit met een vervelend probleem, inmiddels op 3 pc's (mijn werk, mijn desktop thuis en mijn laptop).
De updates die gedownload worden door windows Vista worden gewoon op een willekeurige schijf gemikt. Dit terwijl ik (afh. van de pc) 100-300 GB vrij heb op de C-schijf.
Het lijkt wel alsof windows gewoon de grootste schijf opzoekt (in 1 geval een externe schijf van 750 GB en in het andere geval een NAS van 1 TB).

Nu gaat het updaten al een week of twee gruwelijk mis, waarbij de pc maar blijft hangen in het update-scherm en ik deze daar 5 uur later nog in aantref. Ik heb zelf enigszins het vermoeden dat het iets met elkaar te maken heeft (hoewel ik het niet kan verklaren). Ik zou het in ieder geval willen uitlsuiten.

Weet iemand hoe ik windows kan zeggen alleen de C-schijf te gebruiken voor het wegschrijven van de updates???
In de setup van het security center kan ik nergens een dergelijke optie vinden. In de hulp-functie staat ook geen oplossing en GoT doorzoeken boodtook geen soelaas.

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Masterlans schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:18:
Beste medetweakers,

ik zit met een vervelend probleem, inmiddels op 3 pc's (mijn werk, mijn desktop thuis en mijn laptop).
De updates die gedownload worden door windows Vista worden gewoon op een willekeurige schijf gemikt. Dit terwijl ik (afh. van de pc) 100-300 GB vrij heb op de C-schijf.
Het lijkt wel alsof windows gewoon de grootste schijf opzoekt (in 1 geval een externe schijf van 750 GB en in het andere geval een NAS van 1 TB).
Dat klopt :) en het zijn overigens alleen de tijdelijke bestanden die doorgaans in een standaard situatie ook weer door de installer verwijderd worden.
Gaat het wel goed als je bij wijze van test die externe disk afkoppelt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In welke specifieke directories wordt het geplaatst?

C:\windows\SoftwareDistribution is normaliter de standaard directory.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 11:47
Nee hij pakt niet de grootste.
Heb namelijk een E van 3tb groot en C van 1tb groot.
Maar dit probleem komt mij niet bekend voor bij Vista.

Om welke variant (home, business etc en x64 of 32) gaat het?

Misschien keer automatisch updates stoppen en de map C:\Windows\SoftwareDistribution leegmaken.
En dan weer opnieuw starten de automatische updates in services.msc

Ik ken herken zelf dit probleem niet. (of heb ze gewoon keer zelf al verwijderd zonder dat ik het nog weet)
Want gaat denk ik om getalreeks mapjes?? (die xp wel hebt)

[ Voor 6% gewijzigd door Erwinvz1 op 27-09-2009 22:26 ]

• Masterlans
Het betreft windows Home Premium in alle drie de gevallen. 32-bits.

Ik heb even de NAS uitgezet en het updaten opnieuw opgestart, hij zet het nu gewoon in de C:\Windows\SoftwareDistribution map. Dus ik ben benieuwd of het updaten nu in ieder geval gaat lukken.

Mapjes met getalreeksen zet hij inderdaad neer. Maar ik bedenk met net dat ik er niet bij stilgestaan heb dat mijn vriendin met haar pc met Windows XP ook van de NAS gebruik maakt. Deze mapjes zullen dan van haar moeten zijn (het probleem blijft dan hetzelfde, want ook bij haar is het niet de bedoeling dat de updates op een externe schijf worden gezet).

Op mijn werk zit er ook nog een pc met windows XP op de schijf, en ook daar staan de mapjes met getalreeksen op de externe schijf. Ik had de link met mijn pc's gelegd, maar wellicht was dat iets te kort door de bocht.

• Masterlans
Hmm, in de tussentijd is de update succesvol geinstalleerd. Het lijkt dus wel degelijk "iets" te maken te hebben met de externe schijf.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows/Microsoft Update pakt de schijf waar de meeste ruimte vrij is. Het maakt dus niet uit of je C: 1 TB is en je data partitie 3 TB, als C: maar 1 MB meer vrij heeft, paktie C:, en anders je data partitie. Dit doet XP iig, en schijnbaar Vista ook (geen ervaring zelf met Vista, maar wel bij de nieuwe PC van m'n pa gezien).
Zorg dus voor een van de twee volgende punten:
C: schijf meer vrij dat je andere schijven/partities, of
Bij het installeren van updates geen externe schijf aangekoppeld hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1