Instabiele combinatie : P5A met AMD K6-2 500

Pagina: 1
Acties:

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 21:46
Haai

Ik zit hier met een Asus P5A met daarop een AMD K6-2 500 MHz en 128 MB Ram. Bij IEDER Os dat ik geprobeerd heb (tot aan Win2K-Server toe) heb ik hetzelfde probleem:

opstarten gaat prima, maar na ong 5. min slaat de boel steevast enorm klem... alleen harde reset werkt dan nog.

Wie heeft er tips... voltage misschien ?

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Wat voor een videokaart heb je in je systeem zitten? De Ali-chip is erg "kieskeurig".

Verwijderd

Ik draai hier al ongeveer 8 maanden (ofzo) met een K6-2 500 op een P5A, met 320 meg intern geheugen.

Als videokaart heb ik wel een Voodoo3. Heb jij toevallig een of andere Nvidia kaart, bijvoorbeeld een TNT2?

Ik heb ooit eens geprobeerd te upgraden naar een TNT2. Mijn systeem werdt superonstabiel :( Helaas is dat bekend; de ALi chipset op de P5A is nogal "kieskeurig", zoals mijnheer Boekenbon boven me ook al zei. Jammer en triest. Ik had graag een snellere videokaart gehad! :'(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, de V3 is de beste combinatie uberhaupt met een K6-2, de duurdere oplossingen daargelaten. Zoek eens even de Ali AGP driver en de AGP utility. De driver installeren en met de utility even AGP op 1x zetten. Dat moet in de meeste gevallen een lopend systeem opleveren. Ik heb met een TNT en een TNT2 lopen kloten, maar die wilden zowieso niet lekker lopen. Dan crashte windows gewoonn inderdaad na x aantal minuten, ook als je niets deed. Nu dan een G400 erin, die prima diensten doet.

Verwijderd

vaag... ik heb een P5A met een k6-2 van 450 mhz, een voodoo3 2000 en 160 mb geheugen. Een vriend van mij had een P5A-B (vrijwel etzelfde) met een k6-2 van 450 mhz, een Nvidia TNT2 & 96 mb geheugen. Werkte allemaal prima! Niet snel, maarja et is ook alweer bijna 2 jaar oud :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik heb een P5A met K6-3 400.
V: Asus V3800 (TNT2)
Draait gewoon goed vanaf win98SE, daarvoor wsa het verrot en crashte DirectX steeds. 3D Mark is niet echt snel :( :(

Ik heb een P5A-B met K6-II 450.
V: Matrox G400
Draait klote, het probleem met DirectX heb ik nu hierzo, zodra ik DX start (een spel dus) dan crasht mn hele pc en kan ik reset indrukken :( :(

Verwijderd

Ik heb zelf de volgende combinatie:

Asus P5A
AMD K6-2 500
128 Mb PC133
GeForce2 MX Hercules

dit draait erg stabiel, hiervoor had ik een tnt2 m64 maar liep dan nogal eens vast.

daarvoor had ik een tijdje een voodoo3 2000 pci omzeil je zo die *&%% ali chipset en liep ook erg stabiel.

Draai WINDOWS ME en WINDOWS 2000 PRO

Martijn

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 15:46 schreef Arcesilaus het volgende:
Haai

Ik zit hier met een Asus P5A met daarop een AMD K6-2 500 MHz en 128 MB Ram. Bij IEDER Os dat ik geprobeerd heb (tot aan Win2K-Server toe) heb ik hetzelfde probleem:

opstarten gaat prima, maar na ong 5. min slaat de boel steevast enorm klem... alleen harde reset werkt dan nog.

Wie heeft er tips... voltage misschien ?
Zo te horen zal'ie wel te warm worden, die CPU loopt vast bij idle temps boven de 57 graden. Probeer het eens met de kast open en een tafel fan gericht op de binnenkant ??

Verwijderd

Welk revisie van het bord is het?? In het verleden ook vage problemen gehad met een P5A.. Omgeruild voor een nieuwe revisie en probs where gone 8-)

Verwijderd

Mij is het nooit gelukt om W2K draaiende te krijgen.
P5A-B schijnt ook niet compatibel te zijn met W2K. Nu lees ik dat Martijn het wel gelukt is, @#$^%$#^% :?

Asus P5A-B
AMD K6-2 550
224 MB
Herc 3d proph II MX ddv

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb probleemloos Win2k draaien op een P5A (niet -B) met een K6-2/350.

Verwijderd

Win2K moet prima werken op een P5a(en -b).
Dit zou een verkeerde revisie van het plankje kunnen zijn. Alleen de nieuwste revisie ondersteunt de 500mhz of hoger CPU. IK heb ook een tijdje een 500Mhz k6 op dit bordje gehad, maar hier liep de boel ook vast. (MB en proc werden te heet).

Verwijderd

Tebbensa,
ik heb de oude revisie. Het enige verschil is dat bij de nieuwe revisie er een 97 Mhz FSB bij zit. Een ander klokgenerator chippie. Verder is er helemaal geen verschil. Spanning, multi settings, fsb.. hardware..

Dat 97 Mhz is geloof ik voor de k6-2/533.
(5.5x97) Geen hond heeft die CPU ooit ergens te koop gezien, maar goed...

Verder loopt de K6-2/500 hier op m'n 2e machine.. en hij wil ook wel op 550, 570..
600 wordt wat instabiel. Zoals al gezegd, 6*97=582 Mhz kun je niet instellen, da's alles ..

Ons 'oude' revisie' eigenarens gebruikens dan wel maar een 100 Mhz of 95 mhz in den plaatsens jah... :Y)

Verwijderd

Hooi,
U r right. Verschil zit 'em blijkbaar alleen in 't klokje. Op de site van ASUS wordt wel gemeld dat voor procjes van 500 en hoger, alleen borden vanaf v1.06 dit ondersteunen. Ik had zelf een oudere revisie, en de 500mhz werdt hierop te warm. (Nu een EPOX bordje, en dat draait als een zonnetje).

Verwijderd

O, misschien snap ik al weer wat (hahah jaja ..)

De + serie moet die niet eigenlijk een lagere i/o en Vcore hebben dan de oude revisie instelt..?

Als je dat niet doet kan je natuurlijk gewoon weer verder overklokken. :Y)

Maar warm wordt dat ding inderdaad, extreem warm!. Als je zo'n oude standaard SSocket 7 koeler gebruikt, gaat het mis met de kast dicht. Ik heb er maar een bijgevijlde Spire 21B3 Orb op gezet, nu blijft de CPU idle/stressed ca. 36/45 graden. Eerst was dat 50 en 65, en liep vaak vast....
Pagina: 1