MX 510 - Knoppen reageren willekeurig

Pagina: 1
Acties:

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
Hallo!

Ik heb al een aantal jaren een Logitech MX 510. Een prettige no-nonsense muis.
Maar sinds een aantal maanden heb ik CounterStrike Source en Team Fortress 2 weer opgepakt.
Ik heb daar echter een ontzettend storend probleem: Soms, als ik de linkermuisknop (schieten) indruk, word de functie voor de rechtermuisknop ingedrukt.

Dus je wil iemand neerknallen in Counterstrike met je m4 en in plaatst daarvan word de demper erop gezet.
ARGH!

Ik heb de drivers van Logitech zelf al geinstalleerd, en ook alweer verwijdert. Ik heb de muis op zowel PS/2 poort als USB gezet, direct verbonden en met een hub.

Zou dit een mechanisch/electronisch probleem zijn? Of weet iemand of er software bestaat die dit veroorzaakt?
Ik draai Windows 7 (geen Beta, de final release, via MSDNAA)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Heb zelf nergens last van, ook windows 7 en zonders drivers. Denk dat het hardwarematig is, tis al een oud (maar ideal) muisje aan het worden

[ Voor 4% gewijzigd door Gleighton op 27-09-2009 21:45 ]

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Die muis terug eens kalibreren (zie hulp via de Logitech-website)
Logitech MX mice troubleshooting site

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Kwartjuh
Ik bedenk me net trouwens dat ik dit probleem ook al met Vista had, ook in windows zelf: Als ik bijvoorbeeld meerdere bestanden wil selecteren met CTRL+ Linkermuisknop, reageerd de muis bij sommige klikken met het uitschuifmenu 'eigenschappen' (rechtermuisknop)

Bedankt voor de tip! Ga ik proberen.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Oh wacht, dit heb ik wel eens gehad op XP, ging vaak weer over na een reboot geloof ik (is al een jaar geleden ofzo). Nu er totaal geen last van en ook geen calibration tool gebruikt.

• Kwartjuh
Ik heb geen calibratie tool kunnen vinden op de website van Logitech? Ook google zoeken helpt niet.
Heb de 64bit Windows Vista Setpoint gedownload maar dat helpt dus niet :(
Zou mijn lieve muisje nou kapot zijn? :'(

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
en volgende link is echt geen oplossing (muis-instellingen met setpoint)?: My Performance Mouse MX buttons do not work as programmed
- Mouse not working
- My Performance Mouse MX cannot be customized in Logitech software (SetPoint)

Kijk anders toch nog eens rond in 'configuratiescherm' bij gedeelte 'muis'. Als het natuurlijk enkel en alleen bij het spelen van de opgenoemde spellen voorkomt, moet je dus logischerwijs eens nader de instellingen omtrent de muisbesturingen in die spellen bekijken.

En natuurlijk, 'Windows 7' (???) ... weet niet of dat tot nu toe al volwaardig gedrag vertoond (?).

Mocht het allemaal nog niet baten, dan zit de kans op een hardware-matige fout er wel in...maar toch (omwille het merk 'logitech') zou ik persoonlijk zo'n muizen nog niet meteen willen afschrijven.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Pagina: 1